Goede gastouderbureaus in Amsterdam

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Merijn, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Fuck, de kdv's zitten in ieder geval tot en met augustus vol en wanneer er daarna wel plek is, is nog onbekend. Ontzettend balen en ik vind het echt vreselijk om met een gastouder aan de slag te moeten, maar we hebben geen andere keuze (ouders wonen allemaal een uur rijden hier vandaan en het kost te veel geld om ouderschapsverlof op te nemen).

Heel graag zou ik dus van iemand goede ervaringen willen horen met gastouderbureaus in Amsterdam. En dan maar hopen dat we een fijne, lieve en betrouwbare gastouder zullen vinden die niet voldoet aan de Amsterdamse standaarden :(

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat positieve verhalen over gastouderopvang zou trouwens ook fijn zijn want ik vind het echt vreselijk... Ik zie allemaal verschrikkelijke scenario's voor me van gastouders die niet te vertrouwen zijn, je kind niet goed behandelen of je kind in een onbewaakt ogenblik alleen laten... Etc. Niemand die ze kan controleren wat ze uitvreten als jij er niet bij bent... Oh ik vind dit echt zo ontzettend veel moeilijker dan ons kleintje achter te laten bij een kinderdagverblijf...

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi Merle,

ik zit ook echt niet op een gastouder te wachten dus ik deel je gevoel. Hoop dat wij ons kindje op tijd hebben opgegeven, dat is toch afwachten. Lees ook veel verhalen over gastouders, en idd niemand die ze controleert. Ze kunnen wel van alles doen of juist niet doen.
    Het idee dat je kindje dat misschien wel als thuis gaat beschouwen, of denkt dat een ander kindje zijn of haar broer of zusje is vind ik ook niet leuk. :S

Sorry, aan mijn verhaal heb je dus niets, ik hoop dat er nog mensen reageren met positieve verhalen. ;)

4. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Hey, waar woon je in Amsterdam? Ik heb toevallig vorige week een kijkje genomen op websites van verschillende kdv's in Amsterdam Noord, en er waren er nog redelijk veel die voor verschillende dagen direct plaats hadden!
    Volgens mij was het hier http://www.sknkinderopvang.nl/skn/ouders/default.aspx maar weet het niet meer 100% zeker.

Succes!

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Thanks :) Alleen is Amsterdam Noord tijdens spitsuren niet makkelijk te bereiken (vanaf onze kant al helemaal omdat ze bij de tunnel flink aan het verbouwen zijn) en werken/studeren wij in het centrum (waar we op dit moment op loopafstand vandaan wonen en straks op 10 minuten fietsafstand).

6. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Op de Admiraal de Ruyterweg is er een met plek, volgens mij het vossenholletje.
    Buiten dat lijkt een gastouder mij persoonlijk veel fijner dan een kdv, veel persoonlijker en kleinschaliger. De gastouders die ik ken zijn stuk voor stuk schatten, zou mijn uk er zo heen brengen! (ken er helas geen in a'dam)
    succes..

7. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    flexmoeders.nl !
    Daar kies jezelf je gastouder uit..... (en dus niet het bureau wat vaak het geval is)

8. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    kijk even op catalpa.nl, in duivenrecht en diemen is vaak plek en ik vind mooie kdv

9. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi,

Ik breng mijn dochter al meer dan een jaar naar een gastouder in Amsterdam Noord en ik vind het echt super! Juist dat " massale" van een KDV trekt mij totaal niet. Ze deelt aandacht met maximaal een stuk of 4 andere kindjes en mijn gastouder is geweldig, en erg lief voor de kids.

Ze doet heel veel leuke dingen met de kids en organiseert leuke activiteiten. Daarnaast zijn breng en haal tijden enorm flexibel, wat voor ons echt heel belangrijk is, aangezien mijn vriend al om half 8 begint en ik om 7 uur al op de pont moet staan omdat ik in Utrecht werk.

Kortom, ik ben erg tevreden!

Manon

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nonnie28, hoe zijn jullie aan je gastouder gekomen dan?

11. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi,

Via SKN Noord Holland, makkelijk te vinden als je het even googled.

Gr,Non

Deel Deze Pagina