goede gehaktballen maken wie heeft tips?

Discussion in 'De lounge' started by annet1985, May 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    De mensen die er een ei doorheen gooien, doen jullie een heel ei of alleen het eigeel/eiwit?

2. misslizzy

misslizzy Bekend lid

Sep 12, 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    mhmm krijg al trek

Hier ook een eitje beschuit/paneermeel peper zout paprikapoeder beetje maggi en klein uitje en soms alleen een zakje gehaktkruiden van de AH (zakje) en een ei.. dan even goed aanbraden en als ze bruin zijn afblussen met lauwwater en laten sudderen.

gehakt keuze verschilt doe wat in de aanbieding is.

3. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

May 12, 2011
    555
    51
    28
    Female
    Mijn ballen vallen nooit uit elkaar, maar zijn qua vorm niet echt ballen, iemand daar een tip voor? (als ik een man was, dan was dit een hele rare zin :) )

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik doe er altijd een zakje gehaktkruiden met ui erdoor heen, een rauw ui extra, beetje peper en een heel rauw ei. Dan goed aandraaien en vallen ze eigenlijk nooit uit elkaar. Gebruik wel altijd half om half gehakt hier voor, vind runder zo droog.

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hahahaha mischien een andere onderbroek??(als je een man was:p)

sorry kon het ff niet laten:)

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Dank dames ga eens mijn best doen :) smul smul

7. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    dank je wel dames :) de gehaktballen waren heerlijk! die 2 schepjes sambal waren iets teveel pit hihi, de baby stuitert al de hele avond rond

8. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Ik doe het gehele ei erin....eiwit en dooier...de eierschaal vliegt de vuilnisbak in ;)

9. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe gewoon een volledig ei erdoor, uitje, beetje komijn, paprikapoeder etc. (mijne worden meestal turkse gehaktballen :D ) en ik week twee witte broodjes in wat melk en die knijp ik dan uit en verkruimel ik er doorheen. Nooit last van uit elkaar vallende ballen.

10. Linana

Linana Niet meer actief

Ik koop bij de turkse winkel van die zakjes (2 stuks voor 1,30 ofzo) met gehaktkruiden. Dan krijg je koftaballetjes.
    Daar 1 zakje van door half om half gehakt, een ei, wat extra peper, paprikapoeder.

Heerlijk! Nu krijg ik ook zin in gehaktballetjes.... ga ze komende week maken, voor vandaag en morgen staat er al iets op het menu :p

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik gebruik alleen rundergehakt.
    Gehakt kruiden met uitjes van Versteeg.
    Een gesnipperd uitje sambal ketjap en knoflook.

Dat door de gehakt kneden ballen draaien en bakken in klein beetje olijf olie en bak en braad van croma.

En mijn ballen vallen nooit uit elkaar :D

12. lotus79

lotus79 Actief lid

Jan 28, 2012
    151
    0
    0
    hier ook nog een lekkere tip: ik doe er altijd een zakje nasikruiden van conimex door(1 zakje op 500gr gehakt ongeveer)kruiden eerst laten weken met een heel klein beetje lauw,warm water niet zoveel als op het zakje staat! daarna mengen met het gehakt, als het nog te nat blijft kan je er eventueel nog wat paneermeel bij doen. superlekker!!!
    ook als partyballetjes hier altijd zeer geslaagd:D

succes!

xx

Share This Page