Wie verstand van BH maten?

Discussion in 'De lounge' started by ikkie97, Jun 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,912
    3,935
    113
    Ik begrijp dat het beste advies wat ik kan krijgen is 'ga naar een goede winkel en laat je daar adviseren', maar dat wil ik liever niet.

Mijn probleem; bij de bh's die ik koop sluit de beugel niet mooi aan onder mijn borsten, er komt altijd wat ruimte tussen de beugel en mijn ribben zeg maar. Op internet heb ik gevonden dat dit betekent dat of de omvang te groot is, of de cup te klein.
    Maarrr... Ik heb nu 85H en als ik echt ga opmeten kom ik volgens de tabellen uit op een maat 90F. Dus juist een grotere omvang en kleinere cup?:(

Voor mijn gevoel is de omvang inderdaad te groot, ik vind het sowieso prettig als de boel lekker strak zit, maar als ik ga meten meet ik echt ruim 90 cm....

2. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Ik zou toch echt naar de betere winkel gaan om advies. Ik heb de afgelopen jaren sterk gewisseld van cup en omvang en kwam daar echt met hulp van passen en meten tot het juiste advies. (Ben de gene echt wel voorbij met mijn flubberlijf). En als ik een goed merk had gevonden, bleef ik daar ook bij. Zelfs met mijn (cup) degradatie van 90-100d naar 75a was ik erg blij met het laatste advies. Ik heb een uur in de winkel lopen tobben en passen, maar ik kwam er zelf niet op om een 75a te passen met voorgevormde cup ipv beugel. En de dame die mij hielp liep zelf tig keer de winkel in om een andere bh te pakken. Ik vind het ideaal.

En trouwens, de ene soort bh-beugel is de andere weer niet. Dat merkte ik de laatste keer ook. En anders zou ik als ik jou was gewoon toch bh's bestellen bij de wehkamp en dan thuis passen.

3. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    In welke sluiting heb je je bh? Je moet hem namelijk in de meest losse sluiting zetten bij een nieuwe bh, omdat hij nog uitrekt kun je hem tijdens de slijtage later wat strakker gaan zetten. Deze band draagt je borsten, dus hij moet goed aan zitten in de meest losse sluiting.
    Wat is je omvang vlak onder je borsten precies en meet je dan goed horizontaal? Waterpas zeg maar?

De omvangmetingen òver je borsten vind ik oninteressant. De ene heeft vooruitstekende borsten, de andere bredere. Die maten kloppen bij mij helemaal niet. In de winkel zien ze in 1 oogopslag wat je cupmaat is. Of gewoon proberen wat mooi aansluit.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,912
    3,935
    113
    Heb nog een keer gemeten, ik kom op 91 cm omvang.
    Toch zou ik de bh van 85 echt nog wel wat strakker willen hebben...

Misschien toch nog een 90F of G bestellen...

5. ffff

ffff Bekend lid

Oct 9, 2012
    911
    545
    93
    Ik heb een methode die voor mij prima werkt. Ik kom met meten ook echt op de verkeerde maat uit: te grote omtrek en te kleine cup. Kan, als ik die bh aantrek, hem uittrekken door te springen want dan floept ie gewoon omhoog.

Mijn methode (of eigk, ooit te horen gekregen van bh-verkoopster): eerst een bh vinden met de juiste omtrek. Volgens de meting bij mij 85 cm, als ik het met mijn methode doe 75 cm. Hij zit goed als hij op het ruimste haakje niet knelt en er geen rollen ontstaan, maar wel nauw op je huid zit. Dan zoek je daar de juiste cupmaat bij, je probeert dan bijv 75d, 75e en 75f en kijkt welke het beste past. Hij past als je geen vetjes over de cup heen of in je oksel krijgt maar hij ook niet wijkt.

6. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    De ene bh is ook de andere niet.... koop liever een wat beter merk. Toch naar de winkel, je zult er echt blij mee zijn.

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb hetzelfde probleem. Bij mij "gaapt" het ook onder de cups als ik een verkeerd model bh draag. Zelfs de dame van de lingeriezaak vond het best apart. Ik heb op die plekken bijna geen vet zitten terwijl ik toch niet superdun ben. Ik heb wel een smalle ribbenkast. Het is een kwestie van verschillende modellen proberen, dus niet zozeer verschillende maten. Dus toch maar een keer naar een goede winkel. Je hoeft je bij die dames echt niet te schamen, dat zijn professionals en ze hebben echt alles al gezien.

8. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Klinkt als een te grote omvang juist. Denk dat je dan juist 80 omvang moet hebben en de cup juist weer een maat groter dan.
    Maar het ene model is het andere niet. Prima Donna zit in grote maten vaak wel goed.

9. jill1984

jill1984 Actief lid

Jun 10, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een weetje over de cupmaat;

een 70 E is qua cup gelijk aan een 75 D enzovoorts.
    Bij mij schommelt het qua merk nog wel eens,
    soms zit 70 E te strak maar is de cup wel goed, ga ik naar een maatje groter qua omvang wordt automatisch de cup ook groter,terwijl die juist goed was.

handig weetje!

10. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    1,533
    382
    83
    Female
    Ik had dat laatst ook. Ik droeg een bh 75f op het strakste gaatje, en ik had ruimte tussen me ribben en de beugels. Maar een maat 70 kreeg ik niet dicht. Toen vertelde ze me bij de winkel dat omdat de cup te klein was me borsten de bh van mijn lichaam afduwden. Toen heb ik een 75G aangedaan en dat ging goed.

Dat kan je controlen of het bij jouw ook zo is. Dan moet je met j linker hand je beugel goed tegen de ribben aanzetten zoals jij de bh wilt dragen. En met de rechter hand in de bh vanuit onder de oksel tot aan de voorkant je borst optillen en rustig in je bh leggen. Als je tepel te zien is is je cup te klein. Als dat niet zo is moet je een omvang kleiner nemen en daarbij eventueel een cup omhoog. Dan opnieuw proberen.

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Inderdaad, met je rechter hand vanuit onder je oksel de borst "optillen" naar voren en dan loslaten. Dit is mij ook zo geadviseerd in de winkel. Op die manier weet je of de cup goed zit.

12. marina kl

marina kl Bekend lid

Jun 21, 2015
    649
    344
    63
    Ik koop mijn bh's alleen van een italiaanse lingerie merk. Ik kon in NL niets vinden wat bij mij goed zat. Ook BH's van €150 gepast (maat 65F 😳 ) maar het zat ook voor geen meter. In "in NL gekochte BH's" zitten mijn borsten zowat onder mijn oksels 😂😂😂 ik bestel het online (meetal maat 75D/E) en ze zitten altijd goed.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    85H en 90F, dat scheelt niet zoveel als het lijkt. Het klinkt raar, maar het is normaal, dat de cup kleiner wordt bij een grotere omvang.
    80C is hetzelfde als 75D. Nou ja, de CUP dan.

Ik zou ook eerst op zoek gaan naar de juiste omvang. Kan wel zijn dat je het fijn vindt, dat het strak zit, maar het moet ook niet té strak. Als je je vinger onder de band doet, moet je hem niet meer dan 2 cm uit kunnen trekken.

Heb je de juiste omvang gevonden, probeer dan verschillende cupmaten. De beste manier om je BH aan te trekken, is door hem eerst om te doen, dan voorover gaan hangen en dan de cups over je borsten te doen en je armen er doorheen. Dan 'scoopen'. Met je linkerhand je rechterborst, en andersom. Is lastig uit te leggen. Ik zoek zo wel een filmpje.

Dan kijken hoe de cup zit. Aan de zijkant, bij je oksel, moet geen lap vlees uit komen bobbelen. De bovenkant van de cup moet niet in je borst drukken, zodat daar een bobbel komt (soms ligt dat aan het model van de cup i.p.v. aan de maat, en kun je beter een hoger of lager model nemen). Maar er moet ook geen ruimte zijn! De hele cup moet contact hebben met je borst.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Ik heb zelf 80I gehad (nu 75D na een borstverkleining), dus als je specifieke vragen hebt, dan mag je me altijd een PB sturen!

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik had ook altijd ellende met het aanschaffen van bhs. Alleen die van Berlei zaten bij mij goed. Relatief gezien had ik nog kleine boobies, 75f/g. Na verkleining 75d.
    Nog steeds moeite met bhs vinden, maar nu is het minder belangrijk of het goed sluit, omdat er niet zoveel meer gedragen hoeft te worden. een van de beste beslissingen van mn leven. Als je echt tevreden bent met je huidige maat dan M oet je er niets aan doen, maar mocht je twijfelen dqn kan ik het echt aanraden, zo'n verkleining

15. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    Niet online gaan uitproberen, gewoon naar een winkel gaan en gaan passen, er zijn zoveel pasvormen, merken en maten, in de winkel kunnen ze je echt adviseren. en dan niet een hunkemuller ofzo, maar een degelijke grote maten BH speciaal zaak!
    Ik was ook toen ik jonger was altijd aan het tobben, maar sinds ik naar een speciaal zaak ga, heb ik een fatsoenlijke BH, die ik de hele dag zonder problemen kan dragen, en die perfect zit! (ik dacht dat ik 95F had, en blijk 80H te hebben) Freya, Elomi, Fantasie zijn merken die mij dan weer passen.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik ook!

17. rums

rums Niet meer actief

Dit probleem had ik ook voor mijn borstverkleining. Ik ging en ga altijd naar een goede lingeriezaak. Maar vanwege de omvang van mijn borsten stond die beugel altijd uit. Dus ik vrees dat je zelfs met het merk als Prima Donna het niet voor elkaar gaat krijgen.
    De bh zat verder goed maar inderdaad de beugel sloot niet aan.
    Pas na mijn operatie sluit dat stukje wel aan.

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik droeg de laatste jaren voor mijn operatie überhaupt geen beugelBH's... Nu wel weer. :D

19. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Beter strakker dan te los met te los gaat het omhoog zitten en die banden lopen altijd uit naar een tijdje.. Ik heb eigenlijk 65DD maar ik vind 65 echt veel te strak en kan dat niet eens aan om uit te lopen, maar mee dat ik dan mijn 70 begin uit te lopen merk ik wel waarom ik eigenlijk een 65 heb. Ook kwa cup snap ik nu dat ik DD en geen C wat ik altijd heb gedacht. Ik pas alleen types zoals balconette en half cup. Het normale standaard t-shirt model steekt in mijn oksel en valt ook raar omdat ik te weinig tiet aan de bovenkant heb. De beugel, daar moet al je tiet in kunnen passen, bij mij is dat dus genoeg om een DD te hebben en mijn rug is te smal om een kleine cup te pakken waardoor veel modellen te hoog uitkomen.

Zo moet jij dus ook kijken als 85 prima zit dan neem je dat, vervolgens kijk je welke beugel cup maat je tiet genoeg support geeft om vervolgens naar het model te kijken wat dus over het geheel mooi en goed aansluit. (zo meten ze in victoria's secret.

20. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,835
    368
    83
    Female

Share This Page