Goede gezonde (natuur) voedingstips uitwisselen!

Discussie in 'De lounge' gestart door eef80, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het naar hooi smaken en ruiken. Ik heb het al door de smoothies heen gegooid, verse jus inderdaad ook al maar yuk! Ik krijg het gewoon niet weg ofzo. En ik ben niet zo'n moeilijke eter.

2. eef80

eef80 Niet meer actief

Budwigpapje recept:

3 eetl melk
    3 eetl lijnzaadolie
    100 Gr magere kwark
    1 thl honing
    Verse vruchten
    Noten
    Havervlokken
    en naar smaak kokos of kaneel

Het klinkt niet heel lekker nee, door de lijnzaadolie er in (best veel ook!) maar schijnt door zijn samenstelling echt super gezond te zijn.
    Maar ook ik wil eerst super enthousiaste ervaringsverhalen voordat ik mij hier aan waag :D

Ik vind het niet erg als er iets smerig is als het echt heel veel bijdraagt aan de gezondheid en energie. Maar wel beperkt hoor want ik hou echt van lekker eten!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gheghe, hier ook niet!:D

Toen mijn hond eens een kwetsuur aan zijn poot had, heb ik hem ingesmeerd met groene leem van de paardendrogist.

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
  5. zogelukkig

#45 zogelukkig, 22 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2013
    Landelijk of rond je woonplaats? Waar woon je?
    Grote ketens hebben geen verswaren.
    Maar dan is de Weegschaal een goede keus of mijnbiowinkel.nl
    Ik koop ook veel bij de onlinedrogist; scherp geprijsd en supersnelle levering!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Klopt idd! Was ik vergeten omdat ik het alweer een tijd niet meer gebruik.

Maartje: Het is niet echt heeeeel lekker, maar ook niet supervies, beetje zanderig gevoel tussen je tanden haha. Je moet het ook in een glas doen, niet in een plastic beker, want het is een levend organisch iets.

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Lees mee!!

Wij volgen het paleo/caveman principe.

Maar niet heel strak, wil momenteel vet verbranden en spiermassa aanmaken, dus vanwege de eiwitten gebruik ik ook kwark en whey.

Maar ben benieuwd naar tips.

Wat ik zelf altijd lekker vind ik kopje thee met gojibesjes!

8. eef80

eef80 Niet meer actief

@joyce, van goji besjes heb ik idd gehoord ja! Gooi je die gewoon los in de thee? En waar kan je ze kopen? Ik ben ze nog nooit tegen gekomen!

9. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik lees ook mee!
    Omdat het mij interesseert.

Tijdens mijn bv periode een koe-sojamelk en kippenei vrij dieet gevolgd, al vaker via de homeopaat koemelk vrij ivm spastische darm. En nu volgt mijn volgens de homeopaat ook koemelkvrij en tarwe vrij.
    Kortom veel bezigt met het uitzoeken wat er is, en wat beter kan qua voeding.
    Nu ben ik zwanger en wil ik wel koemelk gebruiken. Al ben ik er voor de komende bv periode huiverig voor.

Vind het wel duur, 2x per week vis, dan zit je al snel op 20 euro (vers), en ook noten en alle verse ingredienten om zelf sausjes te maken zijn behoorlijk prijzig.

Dank voor de boekentip die hierboven staat, wanneer mensen nog meer aanbevelingen hebben, lees ik ze graag.

10. eef80

eef80 Niet meer actief

#50 eef80, 23 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2013
    @ Bertha, was dat soya melk en ei vrij dieet voor vermoedelijk allergie bij de baby? Ik had een zwaar allergische baby voor melk, ei en soya en heb ook even dat dieet gevolgd maar uiteindelijk toch nog heel heftige reactie ZH/blauw/monitoren etc dus toen neocate felsvoeding. Met de tweede heb ik het niet aangedurfd er aan te beginnen en gelijk hyp FV gestart. Maar ook daar na 1 week ZH en toch weer neocate.

Ik heb met vaste voeding ook een ei melk en soya vrij dieet gehad voor mijn kinderen. In begin heel lastig en later werd ik er heel handig in. Mocht je ooit nog tips (ondanks je er zelf al heel handigmee zal zijn) dan hoor ik het wel. Ik heb nog receptjes voor taart zonder ei melk en soya bijvoorbeeld voor de eerste verjaardagstaart.

Ik vind het met de kosten wel meevallen. Hetis inderdaad duurder maar ik eet er ook minder van en ook anders waardoor het in totaal eigenlijk nog best meevalt wat ik extra kwijt ben. Heb je al uitgerekend of het totaal in een maand ook echt duurder is?

11. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Eet ook zonder koemelk en zonder tarwe (en suiker, en rijst) en dat bevalt me prima! Voel me er zo goed bij en met de vorige baby liep ik na drie maanden borstvoeding op mijn tandvlees en nu doe ik alles fluitend, zelfs de nachtvoedingen ;)

Zelf ben ik erg blij met The Primal Blueprint van Mark Sisson, Nourishing Traditions van Sally Fallon en The Paleo Solution van Robb Wolf, hoewel de laatste wel erg diep op allerlei materie in gaat.

Vis die je ingevroren koopt bij de lidl is veel goedkoper, vis bij de visboer is vaak de zelfde vis, maar dan ontdooid. En veel heeft MSC-keurmerk.
    Noten (en meer) kan je bij biovoordeel.nl goedkoper kopen in grootverpakking. Lekker, hazelnoten even zelf in de koekenpan roosteren... of met wat kruiden.

Zijn er trouwens meer mensen die Paleo eten? Of Weston Price, LCHF oid? Ik heb niet het hele topic gelezen, dus wellicht heb ik wat over het hoofd gezien ;)

12. zogelukkig

No offense, maar ik zie niks in paleo.

1) ik ben tegen diƫten
    2) ik ben geen oermens
    3) ik ben/kan niet tegen zoveel vlees en vis eten

13. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

No offense taken ;)

Maar

1) paleo is geen dieet, maar een manier van eten. Ik eet paleo en val niets af, wat ook niet hoeft met een bmi van 19.5 ofzo. Maar ik voel me super!
    2) genetisch gezien ben je 99,8% gelijk aan de oermens. Sorry.
    3) ik eet planten, heel veel planten. En noten en zaden. En fruit. Olijven. Kokosolie. En weinig vlees en iets meer vis.

Misvatting over paleo is dat het steak voor ontbijt, biefstuk voor lunch en meatloaf voor diner is. Hell no!

Deel Deze Pagina