Bij The Body Shop doen ze ook make-overs. Kijken wat je staat. Laat je goed adviseren want als je geen ervaring hebt kan het zeker bij foudation flink misgaan. En dat is echt een afknapper.
Veel water drinken en gezond eten! Daar zie je echt het effect van oa voor je huid. Foundation vind ik van Bourjois (verkrijgbaar bij Etos) heel erg fijn. Het dekt perfect zonder dat je er geplamuurd uit ziet. Zo'n flesje kost 15 euro. Foundation van Catrice (verkrijgbaar bij Kruidvat) vind ik ook heel fijn en dekt goed. Deze is wat goedkoper, namelijk 6 euro. Pure kokosolie is heel goed voor je haar en je kan er ook gezichtmaskers mee maken. Eén keer in de week laat ik kokosolie een nacht intrekken in mijn haar en ik heb echt super zacht en glanzend haar. Bij de EKO plaza is kokosolie nu met 50% korting en betaal je 2,99. Let wel op dat je 100% pure kokosolie pakt zonder andere toevoegingen! In kokosolie kan je trouwens ook bakken en is gezonder dan bakken in olijfolie! Essence (verkrijgbaar bij Kruidvat) heeft lippenstift die heel lang blijft zitten!
Een keer een goede kleurenanalyse laten doen! Is even 1 keer een uitgave, maar daar heb je echt je leven lang plezier van. Altijd de goede tinten make up en nooit meer miskopen qua kleding. Ipv foundation vind ik BB crème heel fijn. Dekt mooi en voldoende, maar ziet er toch heel natuurlijk uit. Ik heb altijd die van garnier voor de vette huid, die voor de gewone huid vind ik een beetje glimmen.
Wat een leuk topic Hier ook mezelf subtiel in de aanpassing. Deels gaat het vanzelf doordat ik tegenwoordig in pak naar werk moet. En merk dat ik in het weekend nu ook vaker blousjes draag (want ik heb ze toch!) Wat leuk is is om eens naar bijv een mexx, promiss of WE te gaan op een doordeweekse dag. Daar helpen ze je heel graag met het uitzoeken wat er leuk staat of als je twijfelt met kiezen. Zeker bij mexx natuurlijk daarna niet ALLES kopen want dan ben je wel arm. (Al ziet mijn mexx blouse met shirtje er na 3 jaar nog steeds uit als nieuw... Het was samen wel 60) Niet te veel slobberkleding.. Tenzij je echt heel zwaar bent maar koop dan ruime goedzittende kleding. Ook als je dik bent hoef je er niet uit te zien als een sloddervosje. Ik ken genoeg dikke dames die zich kleding in behoorlijk opvallende stijl maar dat ziet er toch beter uit dan in een te strakke spijkerbroek met een oude trui En koop af en toe wat nieuws.. Dat ontzettend gave blousje is na 3 jaar ook nog leuk maar de wereld gaat verder en je kledingkast wil dus ook een beetje mee met de tijd. Niet je oude spullen weggooien maar wel gewoon af en toe wat nieuws. Hier gister voor 50 mezelf voorzien van een nieuwe shirt en een broek en voor dochterlief een broek met blousje. Nieuw is niet perse duur.. Practisch shoppen helpt Langzaam aan je kledingkast vernieuwen.. Leuk vlot kapsel laten aanmeten door de kapper. Bij voorkeur eentje die je zelf de dagen erna nog kunt reproduceren. En jezelf beloven elke maand een keer naar de kapper te gaan. (Ok, ik rek dat meestal tot 2 maanden maar heb lang haar dus dat valt minder op) Likje makeup... (Is er ergens een promo actie met visagiste? Of vraag een vriendin welke kleuren goed bij je passen. Ben je heel licht kun je bijv bruine mascara/oogpotlood overwegen ipv zwart) En hier recent geleerd van vriendin die visagiste is in d'r vrije tijd... Heb je rode vlekjes.. Likje groene oogschaduw erop en dan beetje foundation/bb creme er goed over uitsmeren... Groen camoufleert rode vlekken ) Fijne shampoo voor je haar.. Neem bijv andrelon ipv huismerk. Niet extreem duur maar ze hebben wel voor elke soort haar wat wils. En loop rechtop en wees TROTS op jezelf! Je mag er zijn! En als jij dat al niet vind.. Waarom zou een ander dat wel doen?