Vanmorgen afspraak met vriendin voor een bakkie, ik moet mij dan met 2 kleintjes en 2 honden erg haasten smorgens om dan op tijd klaar te zijn. Rondje van de honden wat ingekort om weer op tijd terug te zijn en uiteindelijk komt ze gewoon niet opdagen! Haar gebeld waar ze bleef, ze had van allerlei excuses, had dan gewoon gebeld dacht ik nog. Ze wilde nu vanmiddag langs komen. Op zich had dat ook gekund maar ik kookte inmiddels van woede. Die denkt zeker dat ik de hele dag op haar ga zitten wachten. Afspraak is toch afspraak en anders bel je toch even?!! Gatver kan daar echt zwaar geïrriteerd over raken. Zelf ben ik helemaal niet zo. Nou ben voorlopig even goed klaar met haar, had nog leuke kleertjes en schoentjes voor haar klaarliggen voor haar kindjes maar die kieper ik nog liever weg, bah! Me voorgenomen om het mijn dag verder niet meer te laten verpesten maar stiekem blijf ik er toch enorm van balen van dat soort mensen!
Heel irritant ja! Had het pas ook tot 2 keer toe. De vorige bewoner van ons huis verwachtte een brief van de bank en had het adres nog niet gewijzigd, dus vroeg hij aan ons of wij wilden laten weten als die brief er was. Dat hadden we dus gedaan en hij zou op een zondag tussen 2 en 3 die brief komen halen. 2 weken later nog steeds niet gezien of gehoord en ik verrot het om erachteraan te gaan. Dat is zijn eigen verantwoording En een kennis afgelopen weekend nog. Of mijn vriend wilde helpen met het installeren van zijn nieuwe laptop. Op zondag aan het eind van de ochtend zou hij bij ons zijn. Ook op hem zitten we nog steeds te wachten... Zucht.
Ja ik kan daar ook slecht tegen. Jammer van je ochtend. Maar je bent wel zo vroeg met alles klaar dat je extra tijd over hebt om met je kinderen wat leuks te doen. Geef je groot gelijk dat je de afspraak voor de middag niet hebt gedaan.
Daar baal ik ook zo van. Ik heb een vriendin die precies hetzelfde doet. Ze komt ook noiit bij mij maar moet altijd bij haar komen. Heb even niets meer van me laten horen want ben er ook goed klaar mee. Ga lekker je ding doen vandaag en een excuus van haar lijkt me wel op zijn plaats maar meestal kun je daar lang op wachten.
Adem in....Adem uit.... Het is zeker irritant, maar om er meteen klaar mee te zijn en de kleertjes liever weg te gooien.. Ik weet zeker dat je er straks/morgen/over een paar dagen heel anders over denkt En je kan er best wat van zeggen hoor. "Ik had mij er op ingesteld, nu moet ik mijn plannen wijzigen. Zou je voortaan even willen bellen?"
Ik baal er ook wel van als mensen niet hun afspraken na komen maar ik vind wel dat je een beetje overdreven reageert hoor. Is er meer voorgevallen dat je zegt '' Ben nu echt helemaal klaar met haar '' Kan iedereen toch wel eens gebeuren dat je het vergeet?
Inderdaad, dat heb ik haar ook gezegd hoor maar daar trekt zij zich volgens mij weinig van aan. Okee, zal de kleertjes niet weggooien maar ik geef ze wel aan iemand anders
Doet ze dat wel vaker dan, dat je je er nu zo druk om maakt? Anders voortaan bij haar afspreken? Weet je wel zeker dat je op dat tijdstip koffie drinkt .
vreselijk idd!! hier met mn eigen broer een keer. hij was jarig maar kado moest uit japan komen dus liet op zich wachten. had m na 2weken binnen en hadden afgesproken dat wij op vrijdag avond ff langs zouden komen met t kadotje. hubby 18.30 thuis van t werk, snel eten, kids waren al flink moe aant worden maarja t weekend konden we niet. kids de auto in, naar mn broer, bellen aan. niemand... bel ik m op zegt ie heel relaxed 'oja das waar ook. ja was het vergeten. zijn nu in een restaurant' ehhh nou lekker dan. kids voor niks ingepakt en meegesleept terwijl ze gewoon lekker hun bedje in konden eigenlijk en een oude vriendin kan het ook zo vreselijk goed. die is altijd boos dat ik nooit tijd heb. ja sry mijn kids wisselen zich af met middag dutje. jongste gaat om 10u ff slapen en is dan tussen 12 en 1 weer wakker en dan gaat de oudste er ff in. maar hier heeft zij nooit begrip voor (heel verrassend: ze heeft zelf geen kids) maar als we dan wel een keer afspreken dan is ze vaak een uur te laat. en ik moet toch echt rekening houden met energie van de kids. als zij een humeur hebben om te snijden, ga ik niet heel vrolijk winkelen met het gejammer en gekrijs. en dan is die vriendin weer boos dat we maar kort in de stad zijn geweest en ik nooit tijd voor haar heb bla bla bla. ja kom dan gewoon optijd. we spreken niet voor niks een bepaalde tijd af
Wat waren haar smoesjes? Lees dat ze ook kindjes heeft misschien verliep haar ochtend niet helemaal zoals ze gehoopt had en was ze ergens druk mee? Dan nog geef ik je wel gelijk van even een smsje een telefoontje. Dat ze later komt. Kan iedereen wel eens gebeuren toch? Misschien een kind dat in eens alles onder spuugde of een kind dat weer verschoont of wat dan ook. Vraag er na laat haar vanmiddag komen dan kom je er ook achter waarom ze misschien vergeten is jou even af te bellen of iets. Maar weet de smoesjes niet? Jij wel? En dat geeft je een rot gevoel dus ja misschien is het dan gewoon ook niet netjes zo als het gegaan is.?
Ik hou daar ook niet van, net zoals wanneer mensen veeeeel te laat komen, bah! Dat doen ze toch ook niet wanneer ze een afspraak bij de dokter hebben? Dan zijn ze wél op tijd anders worden ze niet geholpen!
Soms kan je beter bepaalde dingen accepteren. Dan weet je hoe iemand is en bij sommige mensen kan je dat niet veranderen. bijvoorbeeld mijn ouders, Die komen standaard een uur te laat. Ik weet dat ze zo zijn dus spreek vaak een uur eerder met ze af dan de bedoeling is. Een vriendin van mij vergeet vaak haar afspraken. Het lukt haar ook niet goed om optijd te komen of de afspraak te onthouden. Vaak sms ik een paar uurtjes voor de afspraak of ze eraan heeft gedacht en hoe laat ze komt.
Maar als dat nu echt standaard is, heb jij dan niet het gevoel dat wat jij er van vindt niet belangrijk gevonden wordt? Als mijn vriendin mij altijd zou vergeten en mijn ouders een uur te laat komen, altijd he, zou ik denken dat ze mij niet belangrijk genoeg vinden om met mij een afspraak te maken of om op tijd te komen. Ik bedoel: als jouw moeder om 9.00 uur in het ziekenhuis moet zijn, is ze daar toch om 9.00 uur? waarom dan niet bij jou? Ik vind dat toch best respectloos hoor.
Ik kan daar ook heel slecht tegen snap je frustratie maar meestal is bij mij de "woede" weer na een dag gezakt en zou ik haar wel de kleertjes geven.
Strontvervelend, zulke mensen. Zelf haasten en vliegen en altijd zorgen dat je overal ruim van tevoren aanwezig bent.. maar andersom nee hoor! Ken zelf ook iemand die alles op het laatste moment doet. Spreek je met haar af op een bepaalde tijd? Tel er maar drie kwartier bij op.. sommige mensen hebben ook nog een leven naast wachten op anderen hoor, jeetje. (net of de wereld om hen draait) Kan daar dus ook verschrikkelijk slecht tegen.