Goede hoestdrank?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carlien, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hallo,

Mijn dochter van net 1 klinkt als een verstokte roker, die 's ochtends wakker wordt.. Haar snot loopt ook weer over haar hele gezicht zo'n beetje, maar zo hoesten heeft ze nog nooit gedaan.. :(

Maar nou wou ik een hoestdrankje voor haar kopen.. Welke moet ik dan hebben, die ook nog een beetje lekker voor haar is??

Gr.
    Carlien

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had ook een hoestdrankje voor mijn dochter, 11 maanden, gekocht (gewoon apothekers-merk). Dit ook omdat ze vreselijk verkouden was en vooral 'snachts/'sochtends zichzelf in een stuip hoestte.
    een paar dagen later ben ik naar de huisarts gegaan. Deze vertelde dat een hoestdrank helemaal niet helpt in zulke gevallen (snot-verkouden), omdat de ontsteking 'boven' het keelgebied zit. Rond de neus dus. Als ze liggen loopt het snot richting keel, waar het kleverige spul zorgt voor al dat hoesten. Haar advies: goed veel neusspray (gewoon de zoutoplossing), zodat het snot oplost en het makkelijker weg te hoesten/slikken is.
    Ze is er nog niet helemaal vanaf, maar het gaat al wel een stuk beter!!!

(het was echt een eye-opener voor mij, dus hopelijk heb je iets aan dit verhaal).

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Inderdaad neusspray! Hier ook de beste oplossing. Nog steeds hoest ze wel wat als ze wakker is maar wel een stuk minder. En voorzichtig het neusje vrij maken met een neusjesuitzuiger (heet dat zo?) Moet wel zeggen dat ik dat hier niet voor elkaar krijg, mevrouw trekt dat ding meteen uit mijn handen.

Wat hier ook helpt is het bedje wat schuin zetten bij het hoofdeind. Dan blijft het snot niet zo hangen in de keel. Omdat mijn dochter vooral heel snotterig is met het naar bed gaan heb ik dan onder het matras ook nog eens opgerolde handdoeken liggen. Zo ligt ze echt een stuk meer overeind. Die handdoeken haal ik er wel onderuit als ik ga slapen, ben anders te bang dat ze onderuit zakt. Het is voor haar echt even om in slaap te komen. Het bedje staat dan bij het hoofdeind wel bijna altijd op een paar dikke boeken.

4. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Als het hoesten echt heel erg word gebruik ik voor mijn dochter Noscapine, maar dan eigenlijk alleen in de nacht als ze maar door blijft gaan (kriebelhoest). Voor de rest neusspray stomen in de douche niet teveel melk producten (krijg je slijm van)

5. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Bovenstaande doe ik allemaal al, alleen een neuspompje dingetje, gaat hier NIET gebeuren.. Als ze dat ding alleen al ziet..:$

Maar dan ga ik dus ook geen hoestdrank kopen als het niet werkt:(.. Dan werkt het niet.. Dan maar een keer extra in bad!:)

(Voor oudere kinderen werkt hoestdrank toch wel??)

Gr.
    Carlien

6. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoestdrank is verzachtend voor de keel, net als thee met honing of op een dropje zuigen. Verder werkt het niet (medisch) tegen de hoest of zo.

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Haha ja zoals ik al zei, ik krijg het ook niet voor elkaar hoor. Gisteren zelfs helemaal blij met dat ding lopen doen, tegen mn eigen neus aan gezet haar dat ding vast laten houden etc maar toen ik daadwerkelijk haar neusje vrij wilde maken sloeg ze hem resoluut weg en hield haar handen voor dr gezicht :):)

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Gebruik je Luuf baby? En bedje staat ook goed schuin?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Daro hoestsiroop werkt hier heel prima en de kinderen vinden het heel lekker. Het verzacht de keel en het onderdrukt de kriebel.. net genoeg om in slaap te komen.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier hoestdrank van bisolvon kids. Werkt super tegen de hoest en tegen keelpijn. Hoest word er hier echt minder van.

Deel Deze Pagina