Ik ben hard op zoek naar een klein autootje, mijn voorkeur gaat uit naar een fiat seicento ivm lage maandlasten. Bij een bovag dealer zijn zldeze auto's bouwjaar 2000 toch nog rond de 1700 euro...bij een handelaar heb je ze voor rond de 1000...Dat is een heel groot verschil! Maar wat is wijsheid...ben je bij een bovag dealer meer verzekerd van een betere auto?
Handelaar! Als het om een auto gaat ven je niet meer zeker van een goede auto als bij een ander. Garantie is er niet meer.. Dus ik zou niet weten waarom zoveel meer betalen. Die 700 euro houdt je lekker in de zak voor benzine en de eerst volgende keuring. Heb je weer verdient. En kijk rustig rond, ze kunnen hun autos aan de straatstenen nuet kwijt. Onderhandel goed.
Ik zou wel voorzichtig zijn hoor! Er wordt zoveel gesjoemeld! Je kunt je ook afvragen waarom het verschil zo groot is. Gewoon goed rondkijken!
Particulier! Mijne komt van een bovag garage en die kon ik 2 dagen later wegbrengen. Waterpomp en remmen kapot.
Woon je toevallig in de buurt van zuid Holland? Ik ken een handelaar die ik zelf 100% vertrouw die redelijk goedkope auto's verkoopt en die ook uitstekende service hebben. Ik kocht daar mijn eerste Corsa voor 1000 euro en toen de remmen aanliepen kon ik terugkmen en hebben ze het kostenloos gefixt. Mijn mans familie koopt daar al jaren auto's.
Nee ik woon in het gooi...dus niet in de buurt denk ik. Ik twijfel nu tussen een seicento uit 99, 120.000 gereden. Nieuwe banden en uitlaat en apk. Geen autoradio 1650 euro. Bij een bovag garage. Of een ford Ka uit 2001, alle luxe ook 120.00 gereden en 1350 euro. Van een occasionhandelaar...
Ik denk dat je ook gewoon particulier moet kijken? Heb je niet iemand met verstand van auto's die met je mee kan gaan? Over de Ford Ka hoor je trouwens slechte dingen hoor, de vloeren rotten erg snel door (maar wij wonen vlakbij de zee dus dat kan schelen) de seiciento die rijden als een trein! Mijn nichtje heeft er eentje uit 2003. Maar met auto's is het ook een beetje geluk hebben!
Misschien een andere auto dan een ford ka. Ik hoor daar idd ook slechte dinhen over. Die auto's roesten heel snel!
Je moet idd geluk hebben en Bovag zegt niet veel. Onze eerste auto suzuki swift via Marktplaats gekocht. Nooit problemen mee gehad. Ik raad ook aan particulier te kijken. Niet meteen vraagprijs bieden. Als het wat is, kan je altijd afspreken dat je de auto laat keuren bij garage en dat je dan beslist of je hem koopt. Of idd iemand meenemen met een beetje verstand van auto's
Bovag zegt niet zo heel veel. Ik weet niet of je ook kinderen in de auto meeneemt? Maar de ka is lastig met inladen op de achterbank en ze schijnen een slechte kreukelzone te hebben. Zelf zou ik eerder voor een clio gaan. Die zijn wat steviger en veiliger bij een ongeluk.
Ik begrijp heel goed dat je graag de mening van andere mensen wilt horen. Wat volgens mij het belangrijkste is, is dat jij je eigen gevoel volgt. Als jou gevoel bij Bovag beter is moet je dat doen. Bij een handelaar kun je net zo'n goeie auto kopen, maar als jouw gevoel Bovag zegt en je koopt bij een handelaar nèt de 'verkeerde' blijf je altijd denken "zie je nou wel"... Hoop dat ik het goed verwoord heb. Mijn eerste auto (corsa uit 1994) gekocht bij handelaar. Nooit iets mee geweest. verbruikte geen druppel olie en reed altijd. Mijn vader deed het onderhoud. Omdat ik wist dat hij dat kon durfde ik de stap aan.
Als d Clio overigens ouder is dan bouwklaar 2000, zijn het ook geen goede auto's. Meeste die er staan hebben water in het oliereservoir zitten..zit ergens een lek (kwaaltje van de auto). Probeer iemand mee te nemen met verstand van auto's of rij naar de garage voor een second opinion.
Ik zou eens lekker op marktplaats of iets dergelijks rondneuzen. Een garage moet natuurlijk winst maken (Bovag of niet) en dat is ook logisch, anders zouden ze niet bestaan. En wat anderen al zeiden, je kunt altijd met je autootje even langs de garage rijden. Misschien kunnen ze even goed voor je kijken, wellicht tegen een geringe vergoeding. Als jij ze belooft je onderhoud daar te laten doen, willen ze zeker wel meewerken hoor! Over het wel of niet beter zijn van de auto; Ik denk niet dat dat uitmaakt. Een Bovag dealer gaat echt niet uitgebreid een auto inspecteren die ze hebben ingeruild van iemand. Er wordt meestal een standaard ritje mee gedaan en vaak bellen ze even rond wat een handelaar er voor geeft. Je moet geluk hebben, zelfs nieuwe auto's zijn niet altijd betrouwbaar. Ik zou de Ford Ka idd wel lekker laten staan. Staan erg bekend om roestvorming. Maar kijk lekker rond en probeer eens wat verschillende autootjes te rijden. Jouw gevoel moet goed zijn.
Fiat is duur in onderhoud, dus als je een goedkope auto zoekt niet doen. Dan zou ik toch voor een renault Twingo of een Dauwoo Matiz gaan. Dan wel rond het bouwjaar 2000.
Ford ka idd niet doen, en Bovag zegt geen drol, die bordjes kunnen ze er zelf op timmeren. Wel zou ik voor particulier gaan en dan iemand meenemen die er verstand van heeft niet zelf gaan kopen. Of een echt betrouwbare handelaar zoeken en dan even reviews zoeken op google.nl
Een ford ka roest snel... Echter is dit bij de ka's voor 2001 Als je een ka zoekt uit 2001 of jonger zit je safe qua roestvorming.
Ik heb toevallig van de week een Fiat punto uit 2007 gekocht bij een dealer. Mede omdat ik in het verleden mij te vaak in de vingers heb gesneden als het om auto's gaan die bij een garage of particulier vandaan komen. Heb wel een onderhandeltip voor je... Als je een auto naar wens hebt gevonden en ze willen niet met de prijs zakken, dan doe je een bod wat jij er voor zou willen betalen en dan geef jij je telefoonnummer en zeg je; als je de auto alsnog aan mij wilt verkopen voor het bedrag wat ik bied, dan bel je mij maar. Dit heb ik dus bij 7 dealers toegepast en 3 dealers hebben mij dus terug gebeld En zoals gewoonlijk je moet gewoon geluk hebben met een auto. Succes met je zoektocht