Goede hondenbrokken

Discussie in 'De lounge' gestart door spruitje80, 17 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Ik heb wat op de site teruggezocht over dit onderwerp, echter zijn de betreffende topics alweer een paar jaar oud, vandaar dat ik de vraag toch even opnieuw stel.
    Wij krijgen binnenkort ons pupje. Uiteraard krijgen we voeding mee voor de eerste tijd. Toch wil ik graag weten wat voor soort hondenbrokken er op dit moment een goede keuze zijn. Ik weet dat ik heel veel antwoorden kan krijgen maar dan kan ik me wat oriënteren. Ik weet dat een hoog vlees of visgehalte erg belangrijk is en zonder graan. Er is zóveel te verkrijgen! En we willen wel graag wat goeds. Mag best wat kosten, zeker als het echt goede voeding is. Aan de andere kant ook fijn als t én goede voeding is en niet persé de hoofdprijs.
    Ik denk dat ik het vooral handig zou vinden wanneer het wat toegankelijker verkrijgbaar is, dus liever niet maar op één adresje zeg maar.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Onze allerliefste hond is net geen 16 jaar geworden. Dat was voor zijn grootte erg oud.

Wij hebben vanaf puppy de brok Carocroc gehad. Die is niet duur en zowel online als in een dierenwinkel te koop.
    Deze broc heeft veel minder graan dan de meeste brokken.

Heel even hebben we tussendoor een brok van Royal Canin gehad. Daar kreeg hij vetbulten van en dik. We hadden deze tussendoor omdat carocroc even niet in de dierenwinkel te krijgen was. Dat was de fout van de winkel zelf. Toen was het online moeilijker te krijgen en gingen we dus voor makkelijk.

Snel weer terug naar de carocroc.

https://www.carocroc.nl/

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Wij hebben taste of the wild. Ze verkopen die hier niet maar ik bestel altijd via zooplus.

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.385
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik voer Wolf of Wilderness van Zooplus. Taste of Scandinavia (zalm). Onze hond is nogal gevoelig qua voer, ze kan niet tegen graan en tegen lam. Laatst toevallig eens een uitstapje gemaakt naar een ander merk (ivm prijs, leek qua samenstelling hetzelfde) maar toch weer terug naar deze, goed formaat brok, ze vind het lekker, ziet er goed uit en heeft er goede ontlasting bij.

Heb ook een tijd Taste of the wild gevoerd trouwens, was ook prima maar ineens vond ze die niet meer lekker.

Inderdaad bij voorkeur hoog vlees/vis aandeel. Ik voer alle dieren (katten en hond) graanvrij. Maar elke hond is weer anders, ik voer op het oog. Als ze het lekker vinden, er goed uitzien en goede ontlasting hebben zit het wel goed vind ik.

Het is een witte herder, bijna 10.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze hond krijgt Purina Pro Plan, kregen we al mee vanuit de fokker en we zijn het blijven gebruiken. Is wel prijzig. Met een zak van 12 kilo doen we een maand ad 55 euro

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Voor de oudste hadden we royal canin gekocht omdat dat zo goed bekend stond, nou dat hebben we geweten. Het begon met de hele dag ranzige scheten laten (van die gore die minimaal 5 minuten blijven hangen, zelfs mijn man is er niets bij) en later kreeg ze ook steeds dunnere ontlasting. Daarna in overleg met de dierenarts nog meerdere soorten voer geprobeerd, uiteindelijk blijven hangen bij Bonzo.
    Tijdens haar zwangerschap toch overgegaan op motherhood van royal canin (speciaal voor voor zwangere, zogende moeders en puppy's), tijdens de zwangerschap ging dat goed. Zodra ze bevallen was drama, dus weer op haar eigen voer gezet.
    Haar dochter at dus wel van jongs af aan royal canin, dat ging goed tot ze 8 weken was, toen kreeg ze de zelfde problemen als haar moeder. Toen overgezet naar Eukanuba omdat dit speciaal puppy voer is voor grotere honden. Dat ging goed tot ze 5 maanden was, toen plotseling voer weigeren en ook darmproblemen. Uiteindelijk overgezet naar Bonzo puppy en dat gaat nu perfect.
    Wij hebben 2 labradors, de ene is net 4 en de andere net 8 maanden. Maar elke hond is anders, dus reageert ook anders op voer. Daarnaast hebben puppy's van kleine ras soorten weer andere verhoudingen nodig dan die van grotere ras soorten.

7. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Carocroc of Renske. Ik bestel het altijd online bij topdierenshop. Zij kreeg eerst carocroc, maar op een gegeven moment at ze dit niet echt meer. Toen overgestapt op Renske.
    Onze dierenarts zei dat carocroc beter is dan Royal Canin ivm graan enzo. Bij RC betaal je vooral voor de naam.

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Voeding voor honden is net zoiets als voor baby's en kinderen. 100 personen = honderd meningen en allemaal hebben ze hun eigen ervaring met bepaalde voeding en merken. Zowel positief als negatief.

Ik bijvoorbeeld voer vers vlees, KVV. Dat is al gemalen en komt uit de diepvries. Mocht ik toch eens brokken voeren dan zijn het graanvrije brokken zoals Taste of the Wild.

Wanneer ik van aspirant pupkopers of klanten in de salon de vraag over voeding krijg voor hun pup is mijn eerste advies eigenlijk om op de voeding te blijven die je pup van zijn fokker meekrijgt. Als deze het er goed op doet natuurlijk.
    Is er toch een reden dat je (moet/wilt) overstappen onthoud dan dat voeding minimaal 6 weken nodig heeft om correct en volledig door het lichaam te worden opgenomen. Elke 2 weken van voeding veranderen omdat je hond er op een bepaalde manier op reageert is helemaal niet goed. Geef je hond de tijd om aan voeding te wennen en ga dan kijken of het bevalt.
    De voornaamste regel voor voeding om te zien of ze het er goed op doen is natuurlijk hoe je hond eruit ziet. Niet te mager of te dik, glimt de vacht en heel belangrijk: Hoe is de ontlasting. Hoe groter en stinkeriger de hoop, hoe minder voedingsstoffen je hond opneemt.

Leesteken en NiekeKris vinden dit leuk.
  9. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Wij gebruiken voor onze golden retriever altijd brokken van inbalance.

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Dank je wel voor de antwoorden, fijn.
    Klopt, we starten uiteraard met de voeding die we meekrijgen. Vrienden van ons hebben een hond uit een eerder nest bij dezelfde mensen en die zijn destijds overgestapt omdat het niet een brok was die onder de hogere vleespercentages viel.
    Dan kan je hond het er inderdaad nog prima op doen maar wil dus ook graag alvast mijn blik verbreden met wat er nog meer als prettig voer wordt ervaren.

11. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Wij hebben al van alles geprobeerd, zowel graanvrij als niet graanvrij. En tot nu toe ging Carocroc de graanvrije variant het beste. Het enige waar we hier tegenaan lopen is dat ze op de Carocroc heel erg verhaart.
    Daarom Taste of the wild geprobeerd maar daar kon ze echt niet tegen, ze zat helemaal onder de uitslag wat overging toen we stopten, eerst weer een periode Carocroc gevoerd, maar daarop begon ze wederom weer meer te verharen dus ben nu net overgestapt op Wolf of wilderness, hopelijk blijft ze het daar net zo goed op doen als de Carocroc, maar dan met een normale verharing.

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Zelf voer ik KVV, maar mijn katten krijgen naast KVV ook nog brokken van Darf. Deze zijn er ook in honden met verschillende smaken.
    Ik heb tijdens de vakantie ook altijd een klein zakje darf mee voor de honden, in geval van nood en ik niet 1,2,3 KVV kan halen

13. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw

Onze husky krijgt ook Wolf of Wilderness, ook de zalm versie. En wij bestellen ook via Zooplus, meteen 2x 12 kilo. Vaak aanbiedingen en we hebben zo'n jaarplan voor 5% korting. Fijn om niet met van die zware zakken te hoeven sjouwen.

Majo1983 vindt dit leuk.
  14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier kregen ze tot voor kort eukanuba, lam en rijst. Onze oudste hond krijgt nu dieetvoer van Hills. Beide merken verkopen ze ook bij dierenartsen. Je zou dan je eigen dierenarts of bij de rasvereniging kunnen vragen wat ze voor jou hond adviseren.

15. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb altijd kvv gevoerd, het hondje van mijn moeder krijgt Dog lovers gold, goede brok zonder troep. Zij verdraagt geen kvv.

16. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Wij hebben Braca brokken.
    Onze oudste (sint bernard kruizing van 10) was een enorm moeilijke eter tot ze deze kreeg. Mooie vacht, goede tanden en goed op gewicht.

17. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Jeetje er zijn zoveel goede brokken. Eukanuba ( geloof dat je dat zo schrijft ) farmfood, taste of the wild ofzoiets. Wij hebben zelf Jarco large kip, vinden de honden erg lekker. We hebben 1 hond met darm problemen en deze brok doet het erg goed.

18. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Er is eigenlijk geen slecht voer meer te koop maar ik zou de supermarkt merken een beetje vermijden. Verder is het kijken naar je hond.Wat heeft je hond nodig?
    Wij hebben 4 volwassen honden en 7 puppies liggen momenteel. We hebben 3 verschillende brokken in huis.
    1 van de volwassen honden is niet vet te krijgen. Die hebben we nu op Cavom gezet omdat ze door deze brokken wat sneller aanzetten.
    De pups krijgen Royal Canin.

19. Butchke

Butchke Niet meer actief

Onze boerboels kregen altijd Meradog icm vers vlees. Daarnaast aten ze koeien dijbeen etc. Kortom slachtafval:oops:

Onze 1e boerboel puppy kreeg Royal Canin. Daar deed hij het heel slecht op. Op advies van de fokker toen overgestapt op Meradog. Wat een verschil was dat:thumup:
    Nooit meer anders gevoerd.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Renske of Oorijen. Wij voeren 50/50 brokken en gestoomd vlees maar willen overgaan naar KVV omdat madame na 1,5 jaar ineens haar neus ophaalt voor brokken

Deel Deze Pagina