Hoe zit het als ik met mijn baby naar buiten wil gaan bijvoorbeeld om te gaan winkelen etc. Ik kan wel afgekolfte melk -flesje- meenemen maar dat wordt algauw koud, hoe kan ik dat het beste aanpakken buiten? Zie het niet zo zitten om de baby te voeden op straat of ik een winkel of iets dergelijks.
Je kan een flessenwarmer mee nemen maar dat l;ijkt me helemaal onhandig... Misschien vlak voordat je weg gaat nog even wat laten drinken? zodat je er zeker 3 uur tegen aan kan. Het is ook een mooi excuus om naar een cafetje te gaan ofzo om daar in een hoekje ofzo (met je rug naar de rest) wat bv te geven....het hoeft ook niet op straat of in een winkel...gewoon ff lekker zitten bestel zelf ook wat te drinken ff een rustmoment
Als Thirza wil drinken als ik in de stad ben, zoek ik gewoon een restaurantje of cafeetje op... erg fijn dat die tegenwoordig rookvrij zijn! Een rustig hoekje en ik heb altijd een brede sjaal bij de hand, (als ik 'm niet om heb, zit ie in de luiertas). De eerste keer is ff wennen, daarna wordt het al snel normaal hoor! Enneh... hoe meer moeders dit doen, hoe gewoner het wordt! Was laatst iemand hier die zei: waarom wel topless op het strand en niet in het openbaar voeden? Nou doe ik het eerste niet, maar als mensen dat normaal vinden, moeten ze voedende mama's toch helemaal geen probleem vinden?
Eigenlijk heb je helemaal gelijk, ik zag laatst op tv een programma over Kim Lian, die woont geloof ik in zo'n scandinavisch land waar het heeeeel normaal is om je kind buiten te voedden, en waar ze geloof ik een jaar lang zwangerschapsverlof hebben HEERLIJK! Een goed idee opzich om ergens in een hoekje je kindje te voeden en dan zeker wat over je boezem anders doe ik het niet hoor haha. Als je kindje moet eten dan moet hij eten toch?
Gewoon standaard een doek/sjaal of dergelijke in je luiertas en je bent reuze flexibel. En idd als er gegeten moet worden wordt er gegeten!
inderdaad gewoon lekker voeden en zelf een kopje koffie bestellen! Als je het echt niet ziet zitten: flesje gekolfde melk mee in een koeltasje en die in een restaurantje opwarmen. Dat kan onder een lopende warme kraan (moet je ff vragen) of je neemt een thermoskan warm water mee en een bakje waarin je het dan opwarmt. Maar ik vind het veel gedoe, gewoon lekker voeden! (denk eraan dat als je een flesje gekolfde melk geeft, dat je dan ook zelf die voeding nog wel af meot kolven, wil je niet 'ploffen' )
ik moet bekennen, dat ik gewoon bijna overal bv geef, zelf in een bus (als ik meer dan een half uur moet rijden) zorg dat ik altijd twee tshirts aan heb, de ene gaat boven de borst, en trek ik aan de andere kant (van de borst) naar beneden, en mijn onder tshirt, gaat bij een kant onder me borst. (ongeveer als een bv shirt.., alleen goedkoper) niemand ziet het!
Ik vind voeden in het openbaar niet zo'n succes want mijn dochter laat echt 136589652263478x los per voeding en gaat dan achterover hangen. Dus ik voed op mijn verzoek voordat ik ga. En als ik het daar niet mee red kan ik in een pashokje voeden, of zelfs in de auto. En dat gaat prima.
En das nou juist het zalige voordeel van BV, dat je zonder nadenken hoppa op pad kan, en niks hoeft mee te nemen... Mss moet je je er gewoon even overheen zetten? En wennen? Het is tenslotte toch volkomen normaal...
mijn ervaring is dat het ook heel snel went! ik durfde eerst ook niet in het openbaar te voeden, maar nu voed ik overal, of het nu midden in een druk restaurant is of op een bankje in het park..
Ik heb ook overal gevoed, Eva liet ook vaak los, in het begin vanwege de sterke toeschietreflex, daarna omdat ze afgeleid was. Ik had dan een spuugdoekje in mijn hand die ik bij mijn borst hield en er voor hield als Eva los liet. Ik voedde vaak wel thuis even voordat ik wegging, maar meer uit praktisch oogpunt, het is niet handig als je net lekker op pad bent en je baby wil drinken .
Ik voed ook gewoon overal. In het begin lijkt het eng, maar als je het een paar keer (al dan niet met sjaals klooiend) hebt gedaan, dan denk je er niet eens meer bij na. Je kind heeft honger en moet eten, klaar. Makkelijk zat. Ik zorg zelf altijd dat ik een t-shirt en een vestje aan heb. Dan schuif ik het t-shirt omhoog en het vest rits ik open tot onder de borst. Zo kan niemand iets zien, want het kleine stukje wat vrij komt daar ligt mijn zoontje voor.
Ik schuif gewoon mn shirt omhoog en je ziet echt niks hoor..eerst ook in een hoekje met mn rug nar anderen,nu interresseerd het me echt niks wie het ziet,je mag er trots op zijn! kan je helaas geen praktische tips geven voor wanneer je je hier echt niet prettig bij voeld..
Ik zou voeden vlak voordat je de deur uit gaat en een extra flesje mee in de tas (die je eens afgekolft hebt) dan kun je tegen etenstijd het flesje geven en kun jij vast nog wel een uurtje of twee door voor je boobs 'ploffen' : ) Je kunt ergens vragen of je het flesje mag opwarmen of ergens twee koppen thee bestellen, 1 voor jou en 1 zet je je flesje in : ) (moet je wel een bakje hebben om dat hete water in te gieten)
ik heb ook nog steeds moeite met voeden in het openbaar. voel me erg opgelaten en mijn ventje merkt dat en drinkt dan heel onrustig en gaat steeds loslaten en huilen (waardoor het halve restaurant naar me kijkt voor mijn gevoel) maar als het echt ff niet anders kan, tja dan moet het maar......
Ik ga overal heen en vroeger nam ik afgekolfde fles mee, er zijn ook warmhoud hoesjes te koop en dan blijft het best op temperatuur. Luca is ook vreselijk snel afgeleid en ik krijg hem soms pas na veel gepruts weer aan de borst, dus voor hem voedt ik het liefst ergens op een rustige plek. Ik heb een klein voedingskussen gekocht en dat neem ik mee in de auto en zo kan ik altijd in de auto voeden. Dat is lekker rustig en als je goed parkeerd is er niemand die je kan zien Echt, dat gaat prima.
Haha, als je me een half jaar geleden hier iets over gevraagd had, zou ik gezegd hebben dat ik nooooooit in het openbaar zou gaan zitten voeden. Maar inmiddels heb ik al bij anderen thuis, in eettentjes en de kerk zitten voeden en vrijdag heb ik wel een hele stoere actie gedaan: gevoed in de garage waar ik zat te wachten tot onze auto gerepareerd was, LOL. Als IETS een mannenplek is.... Het grappige is dat die MANNEN verlegen werden, (er kwam er eentje naar me toe of ik een plekje nodig had om m'n dochter even te kunnen voeden... O, maar dat heb ik net al gedaan hoor, zei ik, ...) Wist ie zich toch even geen houding te geven, en toen ik geen sjoege gaf, werd dat alleen maar erger, LOL
Ik heb Mirre overal gevoed en heb zelf nooit de behoefte gevoeld om te klooien met doekjes en sjaals enzo. Mirre was ook een loslater ... tja ... dan vangen ze misschien een glimp op van je tepel ... kan me echt niet boeien ... Maar volgens mij is het echt meer iets dat ongemakkelijk voelt. Volgens mij denk je op zo'n moment dat iedereen uitgebreid naar je tieten zit te kijken, maar is dat echt niet het geval (en zie je veel minder dan je denkt) ... Als je het toch moeilijk vindt: voeden voor vertrek, rustig hoekje zoeken, sjaal oid meenemen (thuis ff oefenen met hoe om te slaan), in pashokje gaan zitten ...