Roddelende buurvrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Skatje, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb even jullie input nodig.

Ik ben gastouder. Nu was ik zaterdag bij de ouders van 2 baby's (tweeling) die vanaf januari bij mij in de opvang komen.
    De vader vroeg mij op een gegeven moment of ik ruzie heb met iemand in de buurt. Ik gaf aan dat aan het einde van de straat wel een mevrouw woont die mij niet moet. Een tijdje terug had mijn middelste vaak een driftbui als we naar school liepen. Hij had dan pijn aan zijn been, of ik had al 2 kinderen aan de hand waardoor er geen handje meer vrij was, of hij mocht geen speelgoed meenemen naar school van mij, nou ja, je kent het wel. En die mevrouw vindt dat heel irritant, want zij heeft een kind dat uitslaapt. Dat snap ik.

Maar nu heeft zij dus aan de ouders van die tweeling lopen vertellen dat ik de kinderen alleen thuis laat en dan pokemon go ga spelen :(
    Even vooropgesteld: dat is niet waar. Mijn oudste vindt pokemon go leuk maar die heeft geen telefoon. Dus in de zomervakantie (toen ik geen opvangkinderen had) ging ik wel eens met hem pokemon vangen. Man was dan gewoon thuis natuurlijk. Oh en heel af en toe liep ik even 10 meter van mijn huis weg omdat daar een plekje is waar vaak die stomme pokemons zitten. Niet als ik kinderen in de opvang had.

Ik vind dat, naast kinderachtig, gewoon smaad. Zij komt niet naar mij toe, maar gaat leugens rondbazuinen tegen mijn klanten!

Wat moet ik hier nou mee? Als ik bij d'r aanbel, weet ik zeker dat ik heel boos en ik ga altijd huilen als ik boos ben :) dus dat lijkt me niet echt effectief. Zal ik het laten gaan, erboven staan, of gewoon een keer aanspreken als ik haar zie? Ik heb een scenario in mijn hoofd dat ik haar aanspreek en dat zij alles ontkent. Ik ken haar verder niet, ik weet niet eens hoe ze eruit ziet, dus dat is ook nog een dingetje.

Bah ik word hier heel zenuwachtig van. Als mensen vervelend doen in mijn gezicht dan ben ik heel duidelijk en assertief genoeg. Maar dat achter de rug om, dat is niet mijn ding, daar kan ik slecht mee omgaan.

2. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je boosheid en verdriet, maar in dit geval zou ik het echt gewoon laten gaan. Door verhaal te gaan halen geef je haar wellicht alleen maar meer munitie voor roddels.

3. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

20 mei 2010
    3.789
    1
    36
    Ik zal er gewoon boven staan!!

Wat zegt de vader van de tweeling er van?

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja, dat was ook mijn eerste idee. Maar ze schaadt wel mijn bedrijf op deze manier.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Die geloofde het al niet. Die mensen kunnen letterlijk bij ons naar binnen kijken, wonen schuin tegenover ons. Die buurvrouw woont 300 meter verderop of zo.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou het voor nu laten gaan.

Maar, als ze het weer doet dan zou ik toch even aanbellen om te vragen waarom ze zich zo raar gedraagt..

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Normaal gesproken zou ik het laten gaan. Zou het mijn bedrijf/reputatie schaden en dus verlies van klanten en inkomsten dan had ze aan mij de verkeerde gehad. Ik zou haar 1 waarschuwing geven en bij een volgende keer aangifte doen.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik denk niet dat zij toekomstige klanten actief gaat opzoeken om dit verhaal te gaan vertellen, dus ik zou het laten gaan.
    Mocht ze het toch weer doen, dan zou ik haar wel zeggen dat het vertellen van dit soort onjuiste verhalen jou schaadt en dat je bij een volgende keer aangifte moet doen wegens smaad.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ja dit! Ik zou d'r echt aanspreken, desnoods neem je je partner of een vriendin mee, en 1 keer waarschuwen.

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    En wat zou je dan tegen haar zeggen? Ik heb niet zoveel trek om mezelf te gaan verantwoorden, dan lijkt het net of ik excuus kom maken voor het spelen van een spel dat ik niet speel.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat ze moet stoppen met liegen en dat je anders aangifte gaat doen, omdat dit schadelijk kan zijn voor je bedrijf. Zou het er niet bij laten zitten.

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik zou de vader van de tweeling vragen of je haar naam en adres mag en het melden bij de wijkagent en hem verzoeken om ook naar de wijkagent het verhaal wat ze tegen hem heeft verteld aan te geven.
    Door zelf verhaal te halen zorg je ervoor dat ze mogelijk nog meer onzin verhalen de wereld in strooit, door de wijkagent in te schakelen zorg je ervoor dat ze wel aangesproken word maar ze ook op de hoogte zijn van de huidige stand van zaken en verdere escalatie kunnen voorkomen.
    Heel fijn als je het zelf wil oplossen maar niet altijd de meest verstandige weg zeker niet als je bedrijf/werk erdoor geschaad kan worden.

13. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik zou idd wel iets doen, maar kort houden en zakelijk. Als je merkt dat je momenteel ziedend voor haar deur zou staan, zou ik even wachten. Want als het haar erom gaat dat ze je heeft zegt maar, dan is dat alleen maar een beloning.
    Ik zou het zelf rustig, kort en zakelijk aangeven dat je graag hebt dat ze dit niet doet en als er een probleem is ze het bij jou persoonlijk mag komen neerleggen, zodat je samen naar een oplossing kunt kijken. Klaar. En als ze toch verder gaat en het bedrijf er schade door vindt, je actie zal moeten ondernemen. Gewoon hoppa, feiten zijn er neer gelegd en goede middag. Zolang je zelf rustig blijft, is dat altijd het beste. Ik weet helaas niet hoe het werkt met een wijkagent (die hebben we hier niet), maar als dat evt kan, zou je dat ook kunnen doen. Al weet ik niet of die dan met uniform aan voor de deur komen? Ik schrik mezelf namelijk kapot als er politie voor de deur staat haha! Gelukkig niet vaak gebeurt (1x stonden ze verkeerd, oops), maar dat is dan evt een stapje verder in mijn ogen. Maar dat kan ik moeilijk oordelen.

14. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Nee zeg, die man vraagt in alle eerlijkheid aan TS hoe het zit alvorens hij zijn kinderen bij haar brengt. En vervolgens moet ie mee naar de wijkagent? Niet heel professioneel, ik zou er als potentiële klant ook meteen klaar mee zijn.

15. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Werk je voor een ander bedrijf zoals bijv kroostopvamg small stepps of een ander bedrijf wat jou aan kinderen helpt? Zo ja dan zou ik het daar even gaan melden! Mocht ze kwaad willen en bijv de ggd inschakeld om watvoor reden dan ook dan heb je hier zelf al een melding van gemaakt dst er een buurvrouw jou zwart maakt

16. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou daar aanbellen en vertellen dat je een vreemd verhaal hebt gehoord van één van je klanten en je daar een nare bijsmaak van krijgt. Vooral omdat ik benieuwd ben naar waarom mensen zo over je praten? Zeker als het ook echt niet klopt.
    Ik zei niet gelijk dreigen met aangifte doen maar haar wel duidelijk maken dat dit soort roddels je bedrijf schaden en je er bij een volgende keer zeker iets mee doet.

17. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik zou wel naar die vrouw toegaan en dan "gewoon" recht op de vrouw af zeggen wat je gehoord hebt en wat ze ermee wil. Ze kan jouw bedrijf schaden op deze manier.
    Echter hoor je het nu van 1 kant, ik zou toch " haar kant " ook willen horen.

18. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Wat ik me afvraag, je schrijft over dat haar kind wil uitslapen en dat ze jouw kind irritant vindt, naar hoe weet je dat als je haar niet spreekt /niet weet hoe zij er uitziet? Hoor je dat van anderen?
    Misschien overheen gelezen sorry.

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik zou er wel iets anders zeggen.

Aanbellen en aangeven dat je via via hebt vernomen dat Mw bepaalde verhalen heeft vertelt en dat je dit niet prettig vindt.
    1. Omdat het niet waar is
    2. Omdat het je GO schaadt
    3. Als zij issues met je heeft dan je hoopt dat ze zo volwassen genoeg is om met jou het gesprek aan te gaan.

Gewoon simpel, kort en zakelijk houden.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Dit zou ik ook doen.

Deel Deze Pagina