Vanaf welke leeftijd kind buitenspelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Truelove, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Hoi allemaal,

Vanaf welke leeftijd laten jullie je kindjes alleen buiten spelen??

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier spelen ze alleen in de tuin. Ze zijn 1 en 2. Maar onze tuin is kindvriendelijkheid en maar vier bij vier

op straat spelen vind ik erg afhankelijk van je kind en vooral ook de buurt/wijk

Ik werk bij en gezin thuis. Zit een drukke weg. Dus de kinderen van vijf mogen niet alleen buiten spelen. Zijn ze bij mij. Dan mogen ze wel alleen. En dan is er een duidelijke afspraak over tot waar en hoe.

3. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.715
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Die van mij was 5. Maar ik woonde toen in rustige, kindvriendelijke wijk.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn oudste mag alleen in de speeltuin..maar dat is het verlengde van onze achtertuin...kan haar dus zien.

5. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Hangt, wat mij betreft niet van de leeftijd af. Mijn zoontje van net vier laat ik nog niet alleen buiten spelen ook al is de speeltuin dichtbij. Volgend jaar ook nog niet schat ik nu in. Mijn jongste van bijna twee zie ik het eerder alleen doen (nu nog lang niet hoor). Maar de context en hoe je kind is bepalen de tijd. En niet de leeftijd ben ik van mening.

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    onze oudste is 5 en mag in de straat fietsen op zondag als er geen autos rijden ( industrieterrein)

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn oudste is met zes jaar alleen gegaan, mijn jongste gaat sinds ze vijf is met haar grote zus (nu acht) mee. Niet in haar eentje. En ze spelen alleen op de twee speelveldjes, ze hoeven geen weg over te steken ofzo.

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.243
    6.705
    113
    Mijn zoon was ruim 3,5 jaar, maar dat komt doordat wij in een autovrije straat wonen met speeltuin/grasveld recht voor de deur. Je kunt goede afspraken maken met hem en andere buurtkindjes van die leeftijd mogen het ook. Het gaat al die tijd al erg goed :)

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.526
    14.029
    113
    Vrouw
    Met 3 mocht mijn zoontje alleen in onze (doodlopende) poort spelen en nu hij 4 is mag hij met zn fiets om het blok huizen heen en in de speeltuin achter ons huis, vanaf mijn slaapkamer kan ik de speeltuin overzien. Wel wonen wij in een kindvriendelijke, rustige woonwijk.

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Onze kinderen spelen sinds dat ze ongeveer 4 zijn alleen rondom het huis. Ze mogen niet oversteken en dat doen ze dus ook niet.
    Ze spelen voornamelijk in de brandpoort met de andere kindjes uit de buurt.

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    In de tuin mag mijn zoon nu wel alleen buiten spelen, hij is bijna 2. Maar buiten de tuin ga ik altijd nog mee. opzich kan er bij ons niet veel gebeuren, achter het huis is een doodlopende straat waar eigenlijk nooit auto's komen. Volgende zomer mag hij denk ik wel alleen achter spelen met de buurjongens. Daar speelt hij nu ook vaak mee, ik blijf nu nog wel op een afstandje staan kijken.

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    combinatie van, je schat toch altijd zelf het beste je eigen kind in inderdaad.

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Achter ons huis in de tuin sinds ze 3 is, maar ik hou haar dan wel goed in de gaten. Onze tuin is erg groot en ik wil haar wel zien en/of horen zeg maar.

Naast en voor ons huis in de tuin nog niet alleen, vanwege de straat waar veel landbouwvoertuigen langs racen. Speeltuin ed is hier niet (behalve dan bij ons in de tuin ;))

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    in de tuin achter al zeer lang....

vorige week voor het eerst op het veld langs ons blok (wij wonen 2de in de rij) met de bal buiten spelen. Dit vond ze super leuk!

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    In de tuin alleen spelen, van een jaar of 2. Meisje daarentegen is altijd 'mama mama' dus ben ik nu vaker met ze in de tuin. Tuin is helemaal omheind, kunnen weinig fout doen.

Met de fiets alleen de straat op is een ander... Wonen in een rustig dorp, zijweg van de hoofdweg, maar toch wordt er bij ons op straat erg hard gereden. We houden soms ons hart vast als er weer eentje afgesneld komt of hij de bocht wel haalt...
    Langs de andere kant zijn er ouders bij ons op straat en een straat verder die het wel toelaten. Maar ik vind het te gevaarlijk.
    Fietsen doet zoonlief meestal op de veldwegen (is het hoekje om), maar dan zijn wij of de grootouders erbij.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja -moeilijk - mijn kinderen van 3,5 en bijna 6 liet ik alleen op het grasveld achter bij de poort spelen. Maar er zijn helaas hier weer kinderen aangesproken door mannen alleen -snoepje?- . We hebben een zeer kinderrijke buurt, 4 scholen dichtbij, dus voor mensen die kwaad willen makkelijk 'gebied' .
    Dus voorlopig is het alleen op het veld/pad spelen weer even voorbij.

17. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ligt wat mij betreft aan je kindje zelf en de omgeving. Alleen in de tuin kon hier al vrij snel, alleen buiten deed de oudste vanaf dit schooljaar (6), maar wij wonen aan een straat waar veel auto's echt te hard rijden en daarnaast zijn er ook nauwelijks kindjes dus het voegt niet zoveel toe. Samen met de middelste (3) fietst ze blokjes rondom het huizenblok en dat gaat prima.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    in de tuin alleen. Buiten de tuin niet en valt ook niks voor ze te beleven (zit enkel een stoep en dan een 50km weg).

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Sinds dat ze 5 is... En dan sinds een maand of 2 ook echt de straat uit naar d'r vriendin. Wij wonen in een apart stukje van de stad. Het is een voormalig eiland.. Een dorp in de stad, veel kinderen... En mijn dochter kan dat prima, alleen houdt ik soms mijm hart vast met het kanaal wat achter ons huis loopt!

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Oudste van 4 mag alleen in de speeltuin, gelijk achter de tuin en een rondje om het blok fietsen (geen straat)

Deel Deze Pagina