Hoi dames, Ik merk dat ik sinds de bevalling van mijn zoontje vorig jaar veel meer bloedverlies heb bij m’n menstruaties. Dit is nu de 4e menstruatie maar het blijft een bloedbad. De eerste dagen moet ik mijn cup echt iedere 1,5 a 2 uur vervangen anders lek ik gigantisch door. Snachts moet ik eruit om te verschonen en in de ochtend viel ik het bij het opstaan al langs m’n benen lopen. Wanneer teek je aan de bel. Ik ben er niet ziek of flauw oid van, niet veel meer buikpijn oid dan ik gewend ben, geen mega stolsels oid. Wel heb ik het gevoel een verzakking te hebben want m’n baarmoedermond ligt echt heeel laag. Iemand ervaring of tips?
Dat heftige bloeden is zo herkenbaar. Na de 1e menstruatie na de bevalling heb ik een spiraal laten plaatsen en nu als ik dan ongesteld word heb ik zelfs dat als ik uit bed komt het langs mijn benen naar beneden loopt. Echt heel heftig. Ik weet er verder niet veel aan te doen behalve extra was want klinkt goor maar mijn lakens zitten dan ook onder en vaker mijn tampon verschonen en voor de nacht nog een extra maandverband erbij.. Vermoeiend he. Sinds vandaag is het bij mij minder maar mag ook wel na zoveel dagen.
Tip: maximaal ibuprofen slikken. Ik kreeg die tip van de huisarts. En ipv 10 dagen ongesteld lijkt het nu op 6 dagen te komen én minder heftige dagen, 2 ipv 4.
Zeker even naar een arts gaan als je het gevoel hebt dat je een verzakking hebt. Veel klachten zijn nog goed te verhelpen middels de juiste oefeningen en ik weet ook niet in hoeverre dat kan meespelen in de hoeveelheid bloedverlies. Mer betrekking tot het bloeden zou ik ook even de gyn of huisarts raadplegen. Je kan idd ibuprofen slikken maar ik denk dat je liever wilt onderzoeken of er iets aan te doen is toch?
Als er medisch niets is, bezoek een keer een acupuncturist. We kunnen de balans beter krijgen waardoor het bloedverlies terug naar normaal gaat.
Ja alleen heb ik mijn abonnement daar opgezegd.. wil er echt liever niet meer naar toe. Dus als er eerst een andere optie is.. hormonen etc zijn geen optie. ik had gehoopt dat t bij het herstel zou horen hoewel ik dit na m’n dochtertje niet heb gehad.
Idd wel op zoek naar een oplossing en geen symptoombestrijding. Maar de gyn daar zie ik zo tegenop. Had met mezelf afgesproken daar niet meer te komen
Waarom? Ik ben er 7 jaar kind aan huis geweest. Gewoon hoofdstuk afgesloten. Roept veel nare herinneringen op
waarom? Je hoeft niet aan de hormonen toch? Gewoon even kijken of je een verzakking hebt, of je baarmoeder en alles er netjes uitziet, en dan kan ze adviseren over je bloedverlies en wat de opties zijn.
Hormonen is wel het eerst wat voorgeschreven wordt bij extreem bloedverlies. Of opereren. Aangezien hormonen geen optie is…
Ja dat is idd vervelend. Maar wellicht zou je er anders over kunnen gaan denken als je je bedenkt dat de oplossing voor je huidige klachten misschien simpeler is dan je denkt en ik denk dat je die eerder daar vindt dan ergens anders. Maar dit moet je natuurlijk geheel zelf weten
Heb de huisarts iig gebeld. Hoop eigenlijk ik goede ervaringen met oefeningen of osteopaat oid. Misschien valse hoop hoor maar die gyn. Ik zie zo op tegen ziekenhuis..
maar dat is stap 2 toch? Allereerst kijken of alles er goed en gezond uitziet, en of je menstruatiebloedingen normaal zijn of misschien een oorzaak hebben. Dan ook even kijken naar de evt. verzakking en daar tips en trucs over bespreken. En dan daarna kun je kijken of je iets wil/kan doen aan het bloedverlies. Maar dat hoeft helemaal niet als je dat niet wil. Ik begrijp dat je er tegenop ziet na zoveel jaren maar het is belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Ook -juist- na de zwangerschappen.
Hier hele goede ervaring met osteopaat; ook extreem bloedverlies (+ kon niet meer lopen) en met 2x naar osteopaat was het opgelost Maar ook een afspraak bij de gyn zou ik ook wel aanraden in jouw geval even
Ja, daar kom je denk ik niet onderuit als je medisch advies wil op dit gebied ..denk ik. Maar ik zou dit ook met je huisarts bespreken. Misschien zijn er andere manieren om een verzakking en oorzaak van hevige menstruatiebloedingen te achterhalen. Succes!
Ik heb dat altijd de eerste dagen, dat ik elk uur vervang en dat het maandverband helemaal volzit. Ik dacht serieus dat dit zo hoort. Ik lek ook vaker door en blijf de eerste dagen aan de wc gekluisterd. Ik weet niet wat te veel is, maar heftige eerste dagen herken ik wel.