Steeds willen verhuizen; verhuisdrang..

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 21 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    In de 15 jaar dat ik samenwoon zijn we inmiddels 5 keer verhuisd. Ik blijf het leuk vinden om huizen te bekijken op Funda, altijd maar weer verder te kijken en te dromen. Als het huis niet meer bevalt, dan heb ik zoiets; volgende... Ik merk dat mijn man het niet echt leuk meer vindt en zegt soms gekscherend dat het een wonder is dat ik hem nog niet heb ingeruild :D.

Maar ik houd van verhuizen, van mijn huis weer totaal opnieuw inrichten, van verbouwplannen, de stress, het opruimen... als het aan mij ligt verhuizen we om de paar jaar :o:.
    Ik moet er wel bij zeggen dat dit wel in onze woonplaats is. Het is niet dat we heel Nederland doorgaan :p.
    Maar ik heb geen idee wanneer ik nu eigenlijk eens tevreden ben. Mijn droom is ooit een nieuwbouwhuis helemaal zoals ik zelf wil, maar ben ik daarna echt tevreden..?

Is er iemand die dit ook heeft of ben ik nu echt heel vreemd :oops:?

Chillin vindt dit leuk.
  2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Dit is wel herkenbaar.

Ik zou er persoonlijk echt van balen als ik straks 80 ben en mijn hele leven in hetzelfde huis/straat/dorp gewoond zou hebben. Wij zijn vorig jaar verhuisd en hoewel het mijn droomhuis is kijk ik regelmatig wat er nog meer op de markt is. Ook bedenk ik hoe ik zo’n woning zou verbouwen en inrichten. Ik zie gewoon altijd veel mogelijkheden bij een huis en ben gek op interieur en verschillende stijlen.

Wat ik nu doe om dat gevoel tegemoet te komen is blijven verbouwen en verbeteren. Dat deden wij al in ons vorige huis en doen we nu ook weer.
    Ook wisselen wij regelmatig van meubels en kleur waardoor het huis weer anders aanvoelt.
    In dit huis zijn we nog lang niet klaar dus ik kan voorlopig al mijn ideeën uitvoeren. Zal ik daarna helemaal tevreden zijn of gaat het kriebelen naar iets anders? Ik ben heel benieuwd :D

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Nee ik heb die behoefte niet zo sterk. Ik hoef ook niet mijn hele leven in hetzelfde huis te wonen. Maar een jaar of 10-15 in een huis is voor mij prima. Vaak kijk je ook een beetje wat je nodig hebt aan huis, en je omgeving, de behoeftes als je samen woont zijn anders dan met een opgroeiend gezin. Of als je eenmaal weer pubers hebt, of helemaal als ze het huis weer uit zijn. We zijn afgelopen 15 jaar 2x verhuisd. Van appartementje naar een eerste rijtjeswoning in dezelfde stad, naar een grotere rijtjeswoning in een vinex wijk. We kijken nu af en toe wel naar huizen in kleinere dorpen/steden, leuk om te fantaseren hoe je het Jouw huis zou maken.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar.
    Hier is het niet alleen met huizen, ook met auto's, meubels en mijn baan.
    Ik heb nog nooit ergens langer dan anderhalf jaar gewerkt.
    Alleen met mijn man hou ik het al ruim 9 jaar vol:roflmao:

hummeltje5, Isabella2020, pippa26 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.561
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ja ik herken het ook, maar nu woon ik op een plek waar ik het na lange tijd echt naar mijn zin heb maar verhuizen zit wel in mijn achterhoofd, mocht de huidige woning niet meer aan mijn eisen voldoen.

6. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.273
    2.619
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook. Ook van dorp/stad veranderen. Ook met mijn baan en met mijn motoren.

7. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Ik vraag me altijd af als mensen vaak verhuizen, meubels veranderen, andere baan. Niet een bepaalde onrust is? Niet lelijk bedoeld maar gewoon nieuwsgierig

puzzelstukje, Nellie4 en Roos12 vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gelukkig herken ik het niet haha. We wonen hier straks 16 jaar en we hebben geen verhuisplannen. We zouden er alleen maar minder van worden. We wonen heerlijk, een ruime woning, leuke buren, alles op loop en fietsafstand, over minder dan 10 jaar is de hypotheek afbetaald, de oudste kinderen hopelijk de deur uit en dan ons werk langzaam afbouwen, de boel verkopen en een kleiner appartement kopen en rentenieren ;)

Iertje81, spruitje80 en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben gewoon altijd op zoek naar iets leukers, mooiers en beters.
    Denk niet dat ik ooit echt lang tevreden ben met iets.
    Het geeft mij vooral onrust als ik niet lekker kan solliciteren op andere leuke functies of mooie huizen kan bezoeken of het huis kan opleuken en veranderen.

suus02 vindt dit leuk.
  10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ja, jij bent echt heel vreemd :D;). Ik ben net verhuisd naar nieuwbouwwoning en mijn conclusie is eigenlijk dat ze me hier ooit dood uit het huis mogen wegdragen. Ik ben het inpakken, uitpakken, opruimen, klussen, werklui in je huis, rommel in je huis, to do-lijstjes van 10 m zo ongelofelijk zat! Ben blij dat het ergste achter de rug is.

11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik kijk ook altijd nog op Funda. We wonen hier nu 3 jaar en we wonen heerlijk. Tot nu toe nog niks gevonden (binnen ons budget) wat beter is dan ons huidige huis. Er komt ook weinig te koop in ons dorp en hier weg zou ik ook niet willen (hoewel we hier pas 3 jaar wonen). Mijn man zou wel terug willen naar ons vorige dorp, maar ook daar komt niets leuks te koop wat beter is dan ons huidige huis. We hebben nu vrij uitzicht achter, veel ruimte, een prima tuin, eigen oprit en vrijstaande garage. Dat valt hier echt niet te vinden voor 400-500k helaas. Of er moet heel veel geklust worden en daar zijn we ook niet van.

12. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ik zou ooit nog een keer willen verhuizen naar een nieuwbouwwoning met een grotere tuin maar daarna echt niet meer. Ben in mijn jeugd zo vaak verhuisd dat het zowat een trauma werd. Vorig jaar onze eerste koophuis en hoop dat we hier nog wel kunnen blijven tot de jongste volwassen is.

13. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben de afgelopen jaren iets vaker verhuisd (5x in 6 jaar) maar ik wil weer weg uit dit huis...Huis op zich is goed maar de buurt en de problemen in de woning (niet werkende warmtepomp bv) die ik nog steeds heb na bijna 2 jaar zorgen ervoor dat ik echt niet meer naar mijn zin zit hier.Volgende woning word toch echt weer een appartement zonder tuin (lees,zonder kattepoep) en in een andere plaats.Ik ben al aan het sparen en inschrijfduur aan het opbouwen....Mijn zoon vind het huis ook te groot, hij durft ook echt niet alleen naar boven vandaar de keuze voor een appartement.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Dit!

na 13 jaar 1x verhuisd en blij dat het voor ons het perfecte huis is in deze prijsklasse. Wij gaan nooit meer weg

15. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Uhm nee dat herken ik niet. Het lijkt mij ook echt heel onrustig en vermoeiend.

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Maak er je beroep van, zou ik zeggen.

Je hebt tenslotte wedding planners, dus er is vast ook een markt om mensen met hun verhuizing te helpen.

En nee, ik herken het niet.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kijk ik wel altijd even op funda, maar ik zie nooit iets voorbij komen binnen ons budget dat écht beter is dan waar we nu wonen. De locatie is minder, de tuin is kleiner, het huis is kleiner, of het is allemaal gewoon veel minder mooi dan ons huidige huis.
    Dus op zich zou ik best willen verhuizen, maar niet naar een woning die onder aan de streep minder fijn is dan waar we nu wonen ;)

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik ben nog erger vrees ik.
    Ik verhuis idioot vaak, en rustig ook naar een andere stad.
    Schijnbaar, heb ik telkens een nw project nodig. Daar knap ik werkelijk van op.
    Pas verhuisd, en als het hier over 1 jaar helemaal klaar is, gaat het vast weer kriebelen.
    Ach, dan gaat denk ik mijn vriend erin en heb ik weer een nw project.

Al sluit ik een extra studio of zoiets niet uit in een andere stad. (Werk nu vaker in andere delen vh land)

19. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Bij mij ook... ik ben er inmiddels achter dat dit High Sensation Seeking is :p
    4 huizen in 8 jaar, 4 banen in 8 jaar (en nog eigen bedrijf gestart)... en nog een hoop ander gedoe erbij en toch voel ik me onrustig en heb ik te weinig prikkels.

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  20. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ja idioot eigenlijk he :D. Ik heb het alleen met huizen en interieur. Ben al 18 jaar samen met mijn man en al 14 jaar werkzaam bij dezelfde werkgever, dat is dan wel weer heel stabiel :p

Ik had toch een ander beroep moeten kiezen misschien :o:. Maar ik zie mijzelf hier niet oud worden iig

Deel Deze Pagina