Volgens mij websites vergeleken van de top 3 en die me het beste aansprak genomen. Je weet toch niet wie er straks aan je bed staat...
Er staat een andere op nummer 1, maar die is reformatorisch, heeft iemand enig idee wat dit betekent? PKZ en de Waarden krijgen allebei een 9, ook een heel mooie beoordeling! Zin die me ook aansprak krijgt een 8,6, ook nog heel mooi. In ieder geval bedankt voor de tip, is toch fijn als de beoordeling goed is! Kiezen blijft inderdaad toch een gevoelskwestie.
Zie net bij Zilveren Kruis dat er op pagina 2 ook nog instanties staan met een beoordeling van meer dan een 9, had verwacht dat de beoordeling steeds lager zou worden, maar dat is op pagina 3 dus niet zo... Dachten we al, die valt dan dus af...
Hè, apart! Oh, wacht: Alle genoemde praktijken zijn gecontracteerd, maar de eerstgenoemde (met een groen plusje) zijn pluspraktijk (voor wat het waard is).
Weet ook niet wat dat betekent, maar het zal wel goed zijn haha. Zal eens kijken of ik erachter kan komen wat het betekent. Als je op het plusje klikt zie je wat het betekent. Maar ik zit niet bij Zilveren Kruis, dus moet bij mijn verzekering maar even kijken/informeren hoe het daar zit. Mijn verzekeraar heeft ook een contract met zowel PKZ als de Waarden, maar er staan geen beoordelingen bij.
Hier ook goede ervaringen met PKZ, net als vriendinnen van me. En tja, of het klikt met je kraamverzorgende ligt toch aan de persoon en niet aan de organisatie
@Mamanama: PKZ is zeker een goede optie, heb er nou al heel wat positieve verhalen over gehoord. Dat is waar, wie je krijgt weet je toch nooit...
Heb hele goede ervaring met de Waarden en komen na deze bevalling weer. Ik weet dat een vriendin van mij niet mag kiezen i.v.m haar verzekering. XXXXX
@MMarinka: ik mag gelukkig wel kiezen. Fijn dat jij zulke goede ervaringen hebt met de Waarden! Denk voor alsnog dat het nu gaat tussen PKZ, de Waarden en ZIN Kraamzorg, maar vind het echt super moeilijk om te kiezen! Vind het ook wel leuk om het team te zien, maar dat is bij alle 3 niet zo... Laat mijn vriend er ook nog wel even naar kijken, alhoewel ik niet denk dat ik dat opzicht wat aan hem heb haha.
@Melkos: mooi zo, denk ook zeker dat PKZ een goede kans maakt! Is ook handig dat het gewoon in Zoetermeer is, dan zijn ze snel ter plaatse als het nodig is.
Hier voor de derde keer de waarden.buurmeisje had zin kraamzorg en waren best kortaf ook bij de intake geen tijd voor vragen. Bel zoiezo de verzekering om tevragen of de bureaus van je keuze ook bij hun vergoed wordt ( ingeschreven staat ofzo)
Denk dat het PKZ of de Waarden wordt. Heb ik al naar gekeken en ze zijn beide aangesloten bij mijn verzekering.
Ik heb via care4you een kraamzorg. Ik vind het fijn dat er met zzp'ers gewerkt word en dat er dus mijn hele kraamtijd echt maar 1 iemand is en dat er niet steeds gewisseld word. (Ziekte e.d uitgesloten uiteraard). Of het bevalt? Geen idee, dat merk ik in augustus wel
@Miesee: dat ik bij de meeste instanties zo hoor, lees ik ook bij PKZ en de Waarden. Hoop voor je dat het goed bevalt en dat je er blij mee gaat zijn. Succes met de rest van de zwangerschap!
We gaan waarschijnlijk toch voor de Waarden (de site spreekt mijn vriend meer aan dan die van PKZ), maar vragen dinsdag over een week nog even in het ziekenhuis of zij hun kennen en zo ja, wat ze vinden. Of dat ze een heel ander kraamzorg bureau aanraden. Ben benieuwd! Maar uiteindelijk is het inderdaad toch vooral een kwestie van geluk of pech met de kraamverzorgster. Hoop gewoon dat we uiteindelijk blij zijn met onze keuze en een fantastische kraamtijd krijgen!
Heb jij al definitief gekozen Suus? Ik vind het lastig hoor.. Bij PKZ krijg ik meteen rillingen, als ik lees over hun 'observeren, signaleren en rapporteren'. Ik wil sowieso graag een gesprek vóór de aanmelding, maar heb geen idee of bureaus dat zien zitten. Ik heb PKZ, de Waarden, Allerliefst en ZIN gemaild, met de vraag of dat mogelijk is. Eigenlijk is het toch stom dat je je eerst aanmeldt en dán een intake krijgt? Volgens PKZ zit je na 8 dagen ook vast aan je aanmelding. Dan wil je toch éérst weten of het gevoel goed is? Ik snap echt dat het niets garandeert als je een heel leuk persoon bij de intake hebt, dan kun je nog steeds een kreng van een kraamverzorgster treffen (en andersom), maar dan weet je in ieder geval of het qua mogelijkheden en visies bij je past..
Nee nog niet, vinden het ook erg lastig. Gaan dinsdag nog even advies vragen in het ziekenhuis. Bij MvM werd PKZ aangeraden omdat deze echt in Zoetermeer zitten, maar van de Waarden is er ook na uiterlijk een uur iemand (zelfs als je 's avonds laat of 's nachts thuis komt, uitgaande van een ziekenhuisbevalling). Is prima toch? Of denk je dat dit bij PKZ nog sneller zal zijn omdat zij ook echt in Zoetermeer zitten? Ons sprak de site van de Waarden ook meer aan dan die van PKZ inderdaad, maar mijn vriend zegt dat ze allemaal goed zijn en het dus ook eigenlijk niet uitmaakt. Het is inderdaad ook maar net welke kraamverzorgster je treft. Maar inderdaad wel een goed idee om een intake te vragen voordat je vast zit aan een bureau, laat je weten hoe de bureaus die jij benaderd hebt gereageerd hebben? Laat je het weten als je er uit bent? Zal ik ook doen!
Ik heb geen idee, maar eerlijk gezegd vraag ik me ook af of je (zeker als je midden in de nacht thuiskomt) direct zin hebt in een kraamhulp.. Ik heb net al een bericht teruggekregen van Kraamzorg Randstad (ik had er nog wat meer gemaild ) teruggekregen dat het natuurlijk geen probleem is om vooraf een gesprek in te plannen. Vind ik erg netjes, zo snel antwoord en dan ook nog op zaterdagavond! Hoop dat de andere bureaus ook zo positief reageren!