Goede kraamzorg in Zoetermeer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Susannelilian, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat is misschien ook weer waar... Maar wat hulp om op te starten is vast wel welkom.

Dat is netjes zeg! Ben benieuwd naar de reacties van de andere bureaus. Kraamzorg Randstad zegt me trouwens niks, denk niet dat mijn verzekering hier een contract mee heeft.

2. Haha, ik vraag me ook af wat zo'n kraamzorg midden in de nacht voor je moet doen.. Het enige wat ik me kan bedenken is hulp bij het aanleggen, als je borstvoeding wilt geven en dat in het ziekenhuis of tijdens een voorlichtingsavond nog niet geleerd hebt.. Maar verder.. Je gaat je baby niet in bad doen, 's nachts. Ik neem aan dat je óf gaat slapen, tot je baby wakker wordt en het weer tijd is voor een voeding, of dat je zo vol adrenaline zit en alleen maar naar dat pasgeboren hoopje mens in je armen kunt staren.

Ik heb eigenlijk nog niet gekeken naar de zorgverzekeraars met wie ze contracten hebben. Ik ben zo extreem (overdreven) goed verzekerd -zodat we onze behandelingen in het buitenland volledig vergoed zouden krijgen + een vierde poging ;) - dat ik er eigenlijk vanuit ging dat dat wel goed zit. Ga ik zo eerst maar even uitzoeken!

3. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Misschien heb je ook wel gelijk, maar daar kunnen we pas op dat moment achter komen hè. ;)

Waar ben jij verzekerd? Ik ziet bij Energiek en heb 1 van de hoogste pakketten vanwege de fysio en heb ook recht op een gratis kraampakket. :D Ik neig nu zelf naar de Waarden, maar het blijft toch een beetje een gok. Ga ze anders ook wel een mailtje sturen om te vragen of we de intake voor het aanmelden kunnen krijgen, dan weten we inderdaad beter of ze wel of niet bij ons passen.

De vrouw van MvM zei al dat we niet te lang moeten wachten, dus wil het eigenlijk wel gaan regelen binnenkort. De Waarden krijgt een erg goede beoordeling, dus zal vast goed zijn. Maar ja, dat zo zijn er meer en blijft het toch lastig haha.

4. Ik ben bij PNO verzekerd, omdat zij dus een vierde poging vergoeden.. Achteraf niet nodig, maar ik kan nu wel gebruik maken van tig extra's ;) 4 keer de lactatiekundige, apparatuur om voor wiegendood te waken, de geboorte-TENS krijg ik vergoed, het kraampakket (maar is dat niet overal zo?), de eigen bijdrage van de kraamzorg wordt vergoed, extra kraamzorg wordt vergoed, ik mag in een geboortehotel bevallen, daarvan wordt óók de eigen bijdrage vergoed.. Ach, we moeten er maar uithalen wat erin zit ;)

Ik lees op de websites ook altijd dat je je eigenlijk moet aanmelden rond week 10, maar als er zóveel aanbieders zijn, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ze echt 'vol' zitten..

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Wij gaan denk ik na het bezoek aan het ziekenhuis dinsdag de knoop maar doorhakken, nog langer twijfelen heeft toch geen zin.

Energiek is een speciale vrouwenverzekering, dus dat zit ook wel goed. Volgens mij worden de meeste dingen die jij noemt bij ons ook vergoed, alleen de vierde poging niet. Maar als het goed is dan hebben we die ook niet meer nodig! ;) Mag ik vragen hoeveel jij per maand betaald? Inderdaad eruit halen wat er in zit haha!

Dat kan ik me ook niet voorstellen hoor, maar wil wel gewoon de knoop doorhakken dus, anders blijven we twijfelen. Wanneer wil jij gaan kiezen?

6. Haha, zo snel mogelijk! Ik verwacht dat de meesten begin volgende week wel reageren, dan kunnen we misschien een paar gesprekken inplannen met degenen die ons het meest aanspreken en dan naar aan leiding daarvan een keuze maken?

Ik betaal trouwens ruim 148 euro per maand.. Wel spijt van nu hoor!

7. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Wij gaan dan dinsdag kiezen, zal wel laten weten welke het geworden is. Lijkt me goed om na de gesprekken een keuze te maken, maar ben dan toch bang dat we te laat zijn voor onze eerste keuze...

Dat is wel heel veel ja! Ik betaal dacht ik €120, ook al veel. Maar ja, dan krijg je ook veel vergoed hè... Waarom ben je dan begin dit jaar niet overgestapt als je spijt hebt van je keuze?

8. Omdat ik begin dit jaar júíst ben overgestapt voor de vierde poging, omdat wij eigenlijk aan IVF-D zouden beginnen (3e poging) en ik voor de zekerheid alvast die vierde poging gedekt wilde hebben, mocht hij nodig zijn. Daarnaast vergoedt PNO ook 200% van het Nederlands tarief, wat handig is gezien alles in Duitsland duurder is. Nooit verwacht natuurlijk dat ik van die ene onverwachtse IUI-D zwanger zou raken..

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Oh zo, dan kan ik het me wel voorstellen, dan is een vierde poging toch wel iets om rekening mee te houden. Geweldig natuurlijk dat het niet nodig is, maar wel zonde van het geld... Ga je in januari overstappen naar een andere verzekering of blijf je toch bij PNO?

10. Ik ga in januari weer terug naar FBTO! Altijd heel tevreden over geweest, alleen vergoeden zij maar 100% en geen vierde poging. Over PNO heb ik in principe ook niets te klagen hoor, alles is tot nu toe prima geregeld en ik krijg op vragen netjes antwoord. Toen we ons verhaal over het Geertgen door hebben gestuurd naar alle zorgverzekeraars heeft PNO me ook opgebeld, dat heeft verder niemand gedaan. Kreeg zóveel erkenning van hen. FBTO en PNO horen ook allebei bij Achmea, over Achmea zijn we ook ontzettend te spreken. Zij hebben al zoveel voor ons gedaan tijdens onze strijd tegen de kliniek (en zijn daar nog steeds mee bezig). In principe zou ik ook een goedkoper pakket van PNO af kunnen sluiten, maar ik vind het overzicht van declaraties en de manier van online declaraties indienen bij FBTO nét iets fijner.

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Lijkt me verstandig, is zonde om zoveel premie te betalen. Alleen helaas duurt dat nog wel meer dan een half jaar... Ik blijf bij Energiek, ben er erg tevreden over en krijg genoeg vergoed. Fijn zeg dat PNO jullie zelfs belde, is inderdaad wel bijzonder!

12. Denk ook dat €120 met een uitgebreid fysio-pakket niet heel duur is hoor. Bij FBTO betaal je (als ik het me goed herinner) €97 voor de basis. Als je daar een aanvullend pakket bij aan moet sluiten, zit je natuurlijk al vrij snel aan de €120..

13. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Ik krijg 15 keer fysio per jaar vergoed. Het kan nog een stap hoger, maar vind ik overdreven en zonde van het geld. Het kan bij een andere verzekeringsmaatschappij wel goedkoper, maar dan zijn de rest van de voorwaarden/vergoedingen weer slechter, dus vind het best zo.

14. Net een super-enthousiaste mail teruggekregen van Allerliefst Kraamzorg, waarin ze ook aangeven dat een gesprek voor de aanmelding zeker mogelijk is. Blij! :D

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Wat fijn zeg! Ga je nou naar hun? Of wacht je toch eerst de intake af? Veel succes met het gesprek in ieder geval!

16. Geen idee nog, want de mail van Kraamzorg Randstad was ook leuk! Denk dat we inderdaad gewoon meerdere gesprekken plannen en dan even kijken. Als ze aangeven dat een gesprek vooraf mogelijk is, zullen ze vast ook nog wel plek hebben in november, haha.

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Dat denk ik ook wel haha. Zie net dat mijn verzekering geen contract heeft met Allerliefst Kraamzorg en Kraamzorg Randstad, dus die worden het bij ons sowieso niet...

18. Ah, jammer! Ik kan er bij PNO helemaal niets over vinden, stom he? Alleen dat zij met alle plezier kraamzorg voor je regelen, bladiebla.. Het zal toch niet zo zijn dat je alleen via hen iets kunt regelen? Dat zij bepalen wie er bij je thuis komt?

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Kan ik me niet voorstellen... Anders moet je ze even mailen of bellen. Bij Energiek kan je aangeven of je voorkeur hebt en of je al kraamzorg hebt geregeld bij een specifiek bureau. Zal wel even een mail sturen naar de Waarden of ze überhaupt nog plek hebben half november en of er een gesprek mogelijk is voor de intake om te kijken of ze bij ons passen.

20. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mogelijke tip: Kraamzorg Muts
    Ik ben wel wat bevooroordeeld maar het is een geweldige kraamverzorgster met veel geduld en kennis van zaken. Achtergrond als verpleegkundige en heel veel kundige aandacht voor moeder, vader en kind.

Deel Deze Pagina