Bedankt voor de tip, maar hier heeft mijn zorgverzekeraar geen contract mee en dan krijg je niet alles vergoed.
@Shaddixxx: helaas is een eerder gesprek bij de Waarden niet mogelijk... Ze willen wel telefonisch allerlei vragen beantwoorden en ze hebben nog plek voor 19 november, maar als we voor hun gaan dan kunnen we dus niet eerst een gesprek hebben om te kijken of zij bij ons passen. Ze wel dat mijn verzekering veel samenwerkt met hun en ze was verder wel heel aardig en behulpzaam hoor, ze feliciteerde me ook met onze zwangerschap. Weet het nu niet meer zo goed, maar dat ze dat niet doen wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet goed zijn. Pfffff, blijft moeilijk! Volgens mij heeft mijn verzekering geen contract met Allerliefst, dus die is voor ons sowieso geen optie. Heb nu PKZ dezelfde vraag gesteld, ben benieuwd naar hun reactie!
Ik kreeg van De Waarden inderdaad ook dat antwoord. Maaaar.. Ik mag wel bellen of mailen Van PKZ helemaal een koude, afstandelijke mail. Ze willen best telefonisch m'n vragen beantwoorden, maar eerder langskomen dan 6 weken voor de bevallingsdatum, doen ze echt niet. Nu had ik bij PKZ sowieso al geen lekker gevoel, maar dit bevestigt voor mij wel dat zij voor ons geen goede keuze zijn. Van Kraamzorg Randstad, Allerliefst Kraamzorg en inmiddels ook van Beschuit met Muisjes Kraamzorg en ZIN Kraamzorg hebben we inmiddels gehoord dat het voor hen geen probleem is om vooraf een gesprek met ons te hebben. Het kan dus wél.. Ben benieuwd!
Ben benieuwd of ik dezelfde reactie krijg van PKZ. ZIN zou wel kunnen, maar volgens mij zag ik daar in dit topic een negatieve reactie over... De andere 3 heeft mijn zorgverzekering geen contract mee, dus die kunnen sowieso niet. Laat je weten wanneer je de gesprekken hebt en hoe ze gegaan zijn? Het is er niet makkelijker op geworden zeg haha. Ga het morgen gewoon vragen in het ziekenhuis. Vond de mevrouw van de Waarden verder wel erg vriendelijk trouwens en ze nam wel de moeite om te bellen.
ZIN Kraamzorg Luna spreekt me toch ook wel erg aan. Er staat hier in dit topic 1 negatieve reactie over hun, maar ook een erg positieve en heb nog iemand gesproken die 2 keer kraamzorg heeft gehad van hun en erg tevreden over ze is! Ook is ze al 3 keer in het Lange Land bevallen en alle 3 keer was ze erg tevreden over. Zo zie je maar weer, zoveel mensen, zoveel meningen. Moeilijk hoor!
Ik ken iemand die zelfs bij 3 kinderen kraamzorg heeft gehad van ZIN Luna, alle 3 de keren naar volle tevredenheid.
Dat is vaag zeg! Maar hoe reageerden ze? Als mijn verzekering een contract heeft met ze dan gaan wij voor ZIN Kraamzorg Luna, heb er al heel veel positieve reacties over gehoord/gelezen en de site spreekt ons ook erg aan! Heb ook nog gevraagd of we bij hun een gesprek kunnen krijgen voor de intake, maar als dat bij jou kan dan kan het ons vast ook. Wacht die reactie nog even af en bericht van mijn verzekering of ze inderdaad een contract met ze hebben en als dat allemaal positief is dan gaan we voor ZIN!
Er stond dat ik altijd mag bellen voor meer informatie. Ik denk dat ik daaruit op moet maken dat een persoonlijk gesprek niet mogelijk is? Ik denk dat wij maar gesprekken gaan inplannen met Allerliefst (daarbij is mijn gevoel het best), Kraamzorg Randstad en ZIN Kraamzorg (en eventueel met Beschuit met Muisjes, maar ik hoop dat er bij de eerste 3 al iemand is bij wie we een goed gevoel hebben, haha).
Dat denk ik dan inderdaad ook... Ben benieuwd of ik vandaag nog een reactie krijg van ZIN. Weet je zeker dat jouw verzekering een contract heeft met de bureaus die jij noemde/naar toe gaat? Die van mij alleen met ZIN, maar of ze ook een contract met Luna hebben is mij onbekend. Wacht dat dus eerst nog even af en ook de reactie van Luna of wij ook een gesprek kunnen krijgen voor de intake. Laat het weten! Laat jij het ook weten als je meer weet? Succes met de gesprekken!
@Shaddixxx: jij kreeg toch een negatieve reactie van PKZ? Ik krijg net juist een heel positieve reactie, met dat een gesprek zeker mogelijk is, dt we vandaag langs mogen komen en dat er morgen ook een gratis info-avond is waar we ons voor op kunnen geven. Heel bijzonder dat het zo'n andere reactie is dan die jij gekregen hebt.
Nouja, wat raar zeg! Ik heb net PNO even gebeld, maar ik mag inderdaad gewoon zelf kiezen bij wie ik kraamzorg afneem, zolang ze maar gediplomeerd zijn (maar dat lijkt me niet meer dan logisch). Daarna meteen Allerliefst Kraamzorg gebeld. Superlieve vrouw aan de telefoon, vroeg meteen of ik me verder goed voel e.d. Volgende week vrijdag komt ze langs. Ik denk dat ik tot die tijd maar geen andere gesprekken in ga plannen. Dit voelt op dit moment zo goed, dat ik me eigenlijk niet voor kan stellen dat het niets wordt.
@Shaddixxx: eerder een gesprek kan bij PKZ toch niet, maar ze belde me wel en we gaan vanavond naar de informatieavond. Ben benieuwd! Verder was ze heel aardig en behulpzaam, voelde wel goed. Wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over Allerliefst Kraamzorg en wat super dat ze zelfs langskomt! Jammer dat die voor ons geen optie is... Maar kan ze altijd een mailtje sturen, wie weet kan het toch. Ik heb ook een mail gestuurd aan ZIN Kraamzorg (daar hebben wij een erg goed gevoel over), maar heb helaas nog geen reactie gehad, komt hopelijk later vandaag. Ik houd je op de hoogte! Heel veel succes voor volgende week vrijdag en hoor graag hoe het was.
ZIN was (of is, afhankelijk van het gesprek) bij ons ook zeker een optie! Ik zou anders je verzekering nog eens bellen. Ik lees op de meeste websites ook dat je 'van de meeste verzekeringen zelf de kraamzorg mag kiezen', dus misschien staan op de website van je zorgverzekeraar gewoon 'aanraders' o.i.d.? Met ZIN hadden ze sowieso een contract, toch?
Met ZIN en PKZ hebben ze sowieso een contract, maar zal ze inderdaad eens bellen. Het liefst zou ik alles gewoon in Zoetermeer willen hebben, maar twijfel echt over het Lange Land qua bevallen. Alhoewel ik er ook genoeg goede verhalen over hoor, moeilijk zeg!
Stom he? Je wilt gewoon dat alles heel goed (en liever nog perfect) geregeld is, als het om zoiets belangrijks gaat als dit.. Geloven dat de keuze die je maakt ook echt de juiste is, vind ik ook heel lastig..
Wij zijn vanavond bij de informatieavond van PKZ geweest en hebben een erg goede en positieve indruk gekregen! Hoop alleen toch ook nog van ZIN kraamzorg Luna te horen, dat lijkt me ook een heel fijn bureau. Heb ze gister gemaild, maar helaas nog steeds geen reactie.