huurhuis krijgt renovatie.....

Discussion in 'De lounge' started by Damay77, Mar 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    heb een brief gekregen dat de huurhuizen hier een nieuwe keuken, wc en badkamer gaan krijgen. iemand een idee hoe dit in zn werk gaat? (woningbouw wil hier nog geen informatie over geven omdat het nog een paar maanden duurt en nog niet alles rond is).

Ik kan me hier nu al druk over maken. Hoe lang zal zoiets duren?
    Ik krijg hiervoor geen vrij en kan dus niet aanwezig zijn als er bouwlui in mn huis rondlopen. ik vind dit echt geen prettig idee, ik wil gewoon geen vreemd volk in mn huis als ik er niet bij ben. ik heb ook niemand die daar een oogje in het zeil kan gaan houden.

daarnaast, waar moet ik met al mn spullen heen? wie moet dat gaan verplaatsen? dingen zoals wasmachine en kasten? ik ben alleenstaand met 2 kinderen en heb nauwelijks een sociaal netwerk. zit ik zo meteen in de (stof)bende met 2 kinderen, 2 katten en een hond die nergens anders terecht kunnen:(
    en dan denk je, wees blij dat je nieuwe spullen krijgt maar dat hoeft van mij helemaal niet en het spul zit er net 8 jaar in:(

2. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Als het gaat zoals het in mijn omgeving is gedaan, dan wordt het wel even lastig voor je. Ze slopen alles tegelijk. Hier konden de mensen ongeveer 2 weken geen gebruik maken van keuken, douche en toilet. Er werden keten in de buurt geplaatst waar mensen hun was konden doen en konden douchen. Voor het koken kreeg je een verrijdbaar keukentje.

3. Givenchy

Givenchy Bekend lid

Jan 28, 2016
    873
    0
    16
    Ze verplaatsen de wasmachine enzo hoor.. dat hoef je zelf echt niet te doen..
    Wij hebben dit ook een aantal jaren geleden gehad. Je zit alleen een week, als het tegen zit 2 in de herrie..
    Verder zou je even moeten regelen dat je ergens anders kunt douchen.
    Maar dat van dat die lui in je huis zijn terwijl je er niet bent zou ik ook niet tof vinden... hmmm lastig..

4. 6ok11

6ok11 Bekend lid

Feb 24, 2011
    693
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als het er bij jou pas 8 jaar inzit heb je kans dat ze jou huis overslaan. Tenminste zo is het hier het geval. Je krijgt dan wel de algemene brief. Dus ik zou me nog niet te druk maken

5. Givenchy

Givenchy Bekend lid

Jan 28, 2016
    873
    0
    16
    Ik zou er dan dus even over bellen, of dit klopt...ben je misschien wat rustiger.

6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Hier duurde het drie weken, alles tegelijk er uit. Wij hadden toevallig net die eerste week een weekje weg geboekt, kwam goed uit. Er was een huis waar je je kon douchen en de was kon doen als je dat wilde. Toilet ging wel, die was weer klaar voor gebruik 's avonds, alleen kon je niet spoelen. Wat betreft je meubels, daar moet je gewoon even iets overheen doen, hebben wij ook gedaan. Het is inderdaad een stofbende.
    De was heb ik uitbesteed en douchen deed ik bij een vriendin.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Losse spullen moet je even weghalen.
    Maar het duurde bij de opa en oma van mijn vriend 2 weken, ze konden dus 2 weken niet koken en niet warm douche (maar daar werd ook iets met de cv gedaan).
    En ja die mannen lopen dus ook in je huis als je er niet bent.

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Als je er echt heel erg tegen op ziet en het helemaal niet hoeft van jou kun je misschien ook aangeven dat je geen renovatie wilt.
    Hier heeft ons hele rijtje een aantal jaren geleden een nieuwe keuken gekregen, alleen ons huis niet. Waarschijnlijk omdat dat oude vrouwtje dat erin woonde helemaal geen zin had in dat gedoe.
    Enige nadeel is dat wij nu dus nog steeds met een oude keuken zitten.

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij mijn ouders heeft het totaal 3 weken geduurd. Ze konden zich wassen in een bepaalde unit die werd neergezet. Elk keer werden een paar huizen naast elkaar tegelijk gedaan.
    Mijn ouders hebben toen wel vrij genomen. En ik ben ook een aantal dagen daar geweest.

10. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hier verplaatsen ze dus niks. Je moest zelf de ruimte leeg maken zodat ze meteen konden beginnen. Ook ong. 2 weken zoet geweest. Ik vind het niet erg als hun er zijn en ik niet. Ze nemen echt niks mee..

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nou ik wens je veel succes. Wat een rampenplan vind ik dat meestal. (Lang zonder douche/wc, de hele dag lawaai, vreemden over de vloer en je mag nog van geluk spreken als je er bij kunt zijn, rommel achterlaten etc. Ze hebben ons een keer anderhalf uur zonder ramen laten zitten in de regen terwijl ze zaten te eten in hun keet. :$ )

Masrgoed, dat is onze ervaring. Ik hoop dat het bij jou beter gaat!

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Oja nog zo'n leuke. Ze kwamen hier de ramen en kozijnen dus vervangen (in de regen) en als laatste deden ze de, toen nog, babykamer. Toen ze weg waren gingen we even kijken en stonden de afdrukken van modderpoten op de vloerbedekking en lag het bezaaid met zaagsel.
    Toen ging er wel even een minder vriendelijk belletje naar de woningstichting.

13. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Hier hebben ze een paar maanden geleden de woonkamer en keuken van top tot teen gekapt en opnieuw gestucd.

Verzetten hebben we allemaal zelf moeten doen en hebben 3 weken in de puin gezeten. Wij hebben het wel zo weten te fixen dat ze eerst de keuken deden, zodat wij in de woonkamer konden verblijven en daarna hebben ze de woonkamer gedaan, zodat we wel gebruik van de keuken konden maken.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bij ons hebben ze alleen de keuken gedaan en ik vond het verschrikkelijk. Had toen gelukkig nog geen kind. Buiten al het lawaai komt alles onder het stof te zitten, alles. En je hebt het echt niet zomaar weg. Het gaat door alle kieren en naden heen.
    Afwassen deed ik in de douche, ook geen doen.
    Ik zou het echt niet nog een keer laten doen... daarnaast gebeurde het bij ons in december, alle ramen moesten steeds open dus het was heel erg koud.
    Misschien scheelt het dat jullie niet thuis zijn overdag. Maar die rotzooi blijf je houden.

15. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Het lijkt mij verstandig om de woningbouw te bellen. Dit topic geeft je alleen maar onrust.

Het kan ook positief: ik mocht met de keuken een week lang in een vakantiehuisje.

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Bij mijn schoonzus kon je kiezen : of in een tijdelijke woning verblijven of thuis blijven en in een tijdelijke woning kunnen douche/wassen etc. Hun tijdelijke woning zat 1 straat achter hun huis.

Bij hun moest je wel kiezen : als je erin bleef deden ze de keuken , wc en badkamer , eventueel cv aanleggen zoals bij hun.
    Als je er uit ging dan werd het huis van boven na beneden gestript en opnieuw gestuct etc. Eigenlijk kreeg je van binnen dan een heel nieuw huis. Ook kreeg je dan een bedrag (geloof 4500 of 4200 euro) om je huis op nieuw te (laten) schilderen en eventueel een nieuwe vloer te leggen. En een stukje onkosten. Hun hebben dit dus gedaan en hebben ongeveer 5 weken in hun tijdelijke woning gewoond. Ze wilden graag een nieuw huis, wonen er al ruim 20 jaar namelijk en hebben een enorm lage huur omdat ze er zo lang wonen. Ze willen hier eigenlijk 'nooit' meer weg zeg maar. Scheelt gewoon 400 euro met hun nieuwe buren. De huur ging na de renovatie wel iets omhoog maar dat kwam omdat ze cv boven kregen. Daarbij is mijn zwager schilder en hebben alleen dus een nieuwe vloer boven gelegd. Die van beneden hebben ze afgedekt want die was net 1 jaar oud.
    De buurman heeft voor de optie gekozen om in huis te blijven en heeft dus ongeveer 2/3 weken in de troep geleefd

Maar goed zo ging het daar. Ik zou gewoon even contact op nemen met de woningbouw.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb nu 2x een renovatie meegemaakt (verschillende huizen) en toen ze mij er voor een derde keer mee op wilde zadelen verleden jaar heb ik geweigerd. Je bent ongeveer 2 weken je huis kwijt, alles zit onder het stof, mannen die in- en uitlopen en volop herrie maken, nergens rekening mee houden en als er wat is kun je gebruik maken van een woning even verderop met badkamer/keuken/toilet. Bij mij was dat zeker een minuut of 6 lopen.

Lekker als je 's nachts moet plassen - maar de wc zat er met een dag weer in en kon je dat op zich wel weer gebruiken, dus dat was op zich wel prettig; maar de tegels duurden dan nog even. Er moest wel elke ochtend rond een uur of zeven iemand aanwezig zijn om de deur open te doen - het was dat of je moest de sleutel afgeven. Pfffff.

Nou ja, verleden jaar heb ik het kunnen uitstellen omdat ik een maand later toch ging verhuizen. Vond de woningbouw ook best oké, want toen hadden ze gelijk een douchewoning voor de rest vd buurt ;)

18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Bij ons heeft het zo 2 weken geduurd.
    Keuken, wc, douche en een 2e toilet.

De buren kregen een douche+toiletcabine voor de deur.

Wij: De jongste was net een jaar.
    Maar wij hebben hele lieve buurman, die ging 2 weekjes bij zijn vriendin bivakkeren zodat wij in zijn huis konden.

En toen zijn huis aan de beurt was, kwam die bij ons douchen, naar het toilet en at gezellig mee.

Je hebt wel enorm veel troep, alles wordt afgeplakt.. En omdat wij er niet waren, konden ze wel sneller werken. Er hoefde niet telkens de verwarming aan gesloten te worden.

Mijn tip: Waardevolle spullen zoals telefoon, tablet, sieraden lekker ergens anders onderbrengen en 2 weekjes bij een ander logeren.

Overigens je bent dit niet verplicht he. Immers je huur gaat iets omhoog.

19. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,812
    689
    113
    Female
    Wij hebben toevallig net de verbouwing van onze woningbouw achter de rug. Nieuwe wc nieuwe badkamer en nieuw betegeld in de keuken (geen nieuw keukenblok)..

Op vrijdag hebben ze hier alles gesloopt we kregen een chemisch toilet en we konden in een ander huis douche. Koken ging niet in de keuken.
    De maandag dinsdag woensdag donderdag en vrijdag zijn ze bezig geweest met alles vernieuwen etc. En de maandag erna zijn ze komen schoonmaken. Al met al duurde het 8 a 9 werkdagen.

Spullen uit je keuken kastjes moet je zelf verplaatsen wasmachine en dergelijke zwaar spul verplaatsen de werk lui. Ze moeten wel de hele dag in je huis maar je hoeft er absoluut niet bij te blijven. Ik was toevallig thuis omdat dochter een week vakantie had. Hou er rekening mee dat serieus elke ruimte in je huis volledig onder de stof komt te liggen.

De woningbouw heeft ons wel n andere woning aangeboden voor tijdens de verbouwing maar we konden onze kat niet meenemen daarheen dus wij hebben dat niet geaccepteerd.

Praat hier anders eens over met de persoon die het project leid bij de woningbouw er zijn vast wel wat opties.

20. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,791
    493
    83
    Wij kregen een renovatie van badkamer, toilet en keuken (nieuw keukenblok+tegelwerk) toen wij net in ons huis waren komen wonen. We baalden toen wel enorm, want als de meneer van de woningbouw, die in eerste instantie de keuring kwam doen van de woning, nou niet 'oh gewoon een beetje kit in en klaar' was geweest, dan hadden ze het kunnen doen voor wij in de woning kwamen ;).

Maar goed, uiteindelijk heeft de renovatie bij ons 2 weken geduurd. We kregen wel een dixie, maar die was ZO smerig dat wij gewoon de wc pot er 's avonds weer op hebben gezet (later werd ook toegegeven dat dat ding zo van de bouwplaats was afgehaald). We hadden 1 kraantje waar we koud water uit konden halen en daar moesten we ons ook mee wassen. De huiskamer werd wel met plastic zeilen afgeschermd en ze hadden karton op de grond gelegd, dus wat dat betreft viel de rommel in de andere ruimtes heel erg mee. Maar leuk is het niet.

Ik zou inderdaad eerst maandag eens navragen of die renovatie inderdaad voor jouw huis geld, voor je je te druk gaat maken voor niks :)

Share This Page