Hallo hier is de aanstaande tante weer van baby neefje. Over 8 weken is het zover. Mijn zusje heeft zich hier nooit aangemeld maar ik lees zo'n beetje alles mee! Ik word voor het eerst tante en kan niet wachten. Mijn vraag. Ik zag bij een vriendin dat zij van haar ouders een soort 10 dagen kraam pakket had gekregen met voor elke dag een kadootje. Er zat van alles is voor kind, moeder en vader... Hebben jullie wel eens zo'n pakket gehad en hoeveel dagen is het precies? En vooral wat zat erin? groetjes
Voor mijn zusje heb ik 3 jaar geleden een 10 dagen pakket gemaakt. Maar ik hoorde dat er tegenwoordig ook wel een 7 dagen pakket gemaakt wordt. Je kunt er van alles in doen, als het maar het aantal pakjes heeft van het aantal dagen. Elke dag 1 pakje uitpakken. Ik had toen o.a. een campingbedje erbij gedaan, speelgoed, een voorleesboek, badjasje en een kadootje voor vader, moeder en hondenkoekjes voor de hond. Ik heb bewust gekozen voor dingetjes die je niet direkt gebruikt. Ze hadden (en hebben) een grote familie en vriendenkring waardoor ze toch wel genoeg kregen om direkt te gebruiken. Maar dat moet een ieder voor zich zelf uitmaken.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor, hoeveel dagen je doet. Het gaat toch om het idee. Is wel erg leuk trouwens. Zou er gewoon kleine dingetjes in doen.
Ik weet niet wat voor budget je hebt, en wat je zus allemaal al in huis heeft. Maar hier een paar dingetjes wat je er eventueel in zou kunnen doen: - speentje - knuffeltje - rompertje(eventueel met naam of leuke tekst) - pakje - speelgoed - iets lekkers voor mama, zoals een lekker douchesetje - een leuk boek voor papa b.v. het grote papa boek - cadeaubon van de prenatal - babyfoon - wippertje - Lodger shelter of bunker - een leuk voorleesboekje
Dank jullie wel. Ik ga er in iedergeval een flesje Lara (kroatische abricosen likeur) in doen. Mn zusje heeft daar de hele zwangerschap zin in gehad... Het grote papa boek ken ik niet. Ga ik even opzoeken. Ik zat ook te denken aan zo'n wrapper van lodger. Ze heeft namelijk al een winterjasje gekocht. Nog meer ideeen? BV praktische dinge die moeder en vader vast nog niet in huis hebben maar wel nodig hebben?
extra hydrofiel doeken of extra spuugdoekjes ? Als ze er 12 heeft -volgens de uitzetlijst- kan ze er zeker meer gebruiken zal ze snel merken. een spenenkettinkje? Vonden wij erg handig als we weg gaan met Fae, thuis is het speentje zo uitgekookt als het per ongeluk op de grond valt, maar als je ergens naar toe bent gaat het wat minder snel en dan is zo'n kettinkje wel erg handig. Wij hebben er één van de prenatal, met Dirkje Draak eraan erg schattig, zeker nu ze hem vast gaat houden nu ze 2 maanden is. een kinderzaklampje ? die kregen wij voor ons meisje al, een leuke van pooh haha, maar we gebruiken hem nu continue, hij staat op het gangetje en als ze slaapt, gaan we vaak eventjes met de zaklamp bij haar 'gluren' , of alles wel in orde is -de wandlamp hangt achterin haar kamertje en is daar dus niet handig voor. ik heb trouwens 2 pakketten gehad (verwend!) , 1 van m'n ouders , broers en schoonzussen , en 1 van m'n tante, beiden 10 dagen de eerste 2 dagen lag ik in het ziekenhuis dus ik kreeg het pakket toen ik thuis kwam (ietsje handiger) en dan is 10 dagen toch wel leuker. Het hoeven natuurlijk geen 10 grote kadootjes te zijn. Een leesboekje van 3 euro (action ofzo, of witte boekenmarkt) vond ik ook hartstikke leuk. Oja, 100 verhaaltjes voor het slapengaan , ook wel leuk voor in het pakket (witte boekhandel) .
Een badjasje voor als het kindje iets groter is. Bijv. maatje 74 Een fotolijst waarin je elke maand, tot 1 jaar oud, een foto in kan doen. Bon voor een fotosessie Sack-n-seat (stoffen zak waarmee je van een gewone stoel een eetstoel kan maken) Draagdoek Hangmatje voor in de box Badsteuntje of badring Sleutelhanger om foto van de kleine in te doen Slabbertje
Bij ons het traditie om het geboortekaartje in te lijsten en die ook in het 10 dagen pakket te doen, en als je alles in een mooie mand doet heeft ze ook meteen een speelgoed mand, verder zit er bij ons vaak een muziekdoosje, een bestekje, een spaarpot, een mooie knuffel en iets voor de papa mama in....succes ermee!
Hallo, nog wat ideeen: * een 1e tandenborstel, * haarspeldjes (meisje) of gel (jongetje) * een shampoopakket voor het hele gezin. * duplo * een bon van bijv. multivlaai, of een fitnesbon, je hebt ook ijsbonnen, om een lekker ijsje te gaan eten. * een oppasbon (zelfgemaakt voor een avondje uit zonder de kinderen, een bon voor huishoudelijk werk, dat jij schoonmaakt of kookt voor de pasbevallen moeder. * en wat dacht je van een 10 o.i.d. dagenpakket voor het broertje/zusje. Groetjes en succes
ik lees over alles in een mand doen; misschien is een box zak voor het speelgoed dan wel een leuk idee? Om daar alles in te doen?