Hoeveel truien/ longsleeves ?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal;

Nu natuurlijk de prachtige wintercollecties weer in de winkel hangen is natuurlijk iedereen verliefd op al die mooie nieuwe items .....

En dan bedoel ik de leuke truien/ longsleeves voor de boys ! Meiden uiteraard ook maar die hebben veel jurkjes ...

Nu zit ik in mijn eigen kast te kijken, althans van mijn zoontje dan En bedenk ik me: wat is nou eigenlijk normaal .... Qua aantal bovenstukken .

En NORMAAL verschilt voor iedereen ;

Dus mijn vraag : wat hebben jullie aan aantal bovenstukken, en dan bedoel ik truien en long Sleeve's in de kast hangen voor de winter ?

Ik heb 21 bovenstukken ....

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Een 6tal truien en 6tal overhemden. Verder denk ik 2 sweatervestjes. Longsleeves nog niet gekocht en weet niet of ik ze ga kopen.
    Kan ook nog meer worden. Waarschijnlijk,... :roflmao: maar 3 overhemden gaan maart denk ik niet meer halen qua maat. En moet nog van vorig jaar de sweaters passen dus misschien 10 truien.

Denk dat ik morgen eens ga tellen voor een fatsoenlijk antwoord :D

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dus jij hebt 21 truien/longsleeves voor je zoon? Dat is lekker ruim!

Ik ben vandaag in de kasten van de jongens gedoken om de winterkleding te passen. Ik denk dat ik per kind zo'n 10/15 bovenkanten.
    10/15 per kind vind ik al ruim.
    Dat is veelal tweedehands gekocht of gekregen.

MamaChantal vindt dit leuk.
  4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik heb nu voor ieder 1 trui....
    Verder nog niks

Ze hebben meestal gewoon een stapel.
    Koop telkens wat, en raak tussendoor ook nog wel eens wat kwijt.
    Denk dat ik op zo'n 10 longsleeves, 3 dikkere truien en 2 vesten minimaal uit kom.

5. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Te veel :rolleyes:

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn zoontje heeft nu 5 bovenstukken waarvan er 1 echt nog te groot Is nu maar hopelijk in de loop van de winter gaat passen. Er gaat nog wel eea bijkomen.
    Afgelopen zomer Had hij 32 shirts. Dat vond ik zelf ook wat overdreven maar bijna alles Was tweedehands. Ik Had maar een 3 shirts zelf gekocht.

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha ik tel dat niet hoor. Ik heb soms gewoon zware shop drang en dan komt er weer een rits kleding bij :roflmao: Slecht genoeg door dat schijt weer hier ook t-shirts die hij dit jaar niet gedragen heeft maar goed als hij het volgens jaar niet meer past hebben we gelukkig nu nog een zoontje :D Of ik verkoop het in het voorjaar

8. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Haha ik had ook teveel shirts. Ik denk nu dan al 12 longsleeves en 8 truien maar komt nog zeker wat bij en gaat nog wat ik niet meer mooi vindt van weg.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Uhm...ik heb eigenlijk stamdaard teveel....

Mijn zoontje heeft nu denk ik een stuk of 4/5 longsleeves nog van vorige winter die hem nog net passen. En er liggen een stuk of 6 in een maat groter die nog net wat te groot zijn. Truien en blousjes moet ik nog even uitzoeken denk dat hij er nog 2 past ofzo.

Er zal in de loop van de herfst nog wat bijkomen ter vervanging voor wat hem het komende half jaar te klein gaat worden. Dan kom ik op zo'n 10 longsleeves, 3/4 truien en 1/2 blousjes/overhemden.

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Kleding kopen is heel leuk maar ik merk dat als er veel in de kast hangt de helft ongedragen blijft. Dus hier "weinig" in de kast.
    longsleeves 6 stuks.en dan 1 trui, 1 vest en 2 jurkjes met lange mouwen. Verder 4 broeken en 2 rokken. 4 majo's. Genoeg sokken, hemden en onderbroeken.en 4 piama's (2 wat dunnere en 2 warmere)
    Ik was gemiddeld toch 2x in de week dus ook al knoeien ze veel of worden ze erg vies van (buiten) spelen heb ik altijd genoeg.

11. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ergens tussen de 15 en 20 gok ik. Longsleeves, truien, een blouse volgens mij.

12. veense

veense Niet meer actief

Toevallig vorige week de planken met truien en shirts verwisseld, en de planken met korte en lange broeken ook.
    Zoontje van 2 past alles van maat 92 van vorig jaar en wat ik op voorhand al in maat 98 had gekocht nog, hij heeft 6 dunne truien (waarvan er 2 nog iets te groot zijn) en 8 dikke truien.
    Broeken heeft hij er in totaal ook een stuk of 14, allemaal maat 92 en vaak nog aan de ruime kant. Denk dat als de luier eenmaal uit gaat hij die broeken volgend jaar ook nog wel past...
    Pyjama's een stuk of 8, heb ik wel nieuwe van gekocht onlangs, hij had van die pakken uit 1 stuk en zijn voeten zaten haast dubbelgevouwen :p
    Rompers koop ik niet meer bij, stapeltje ondergoed wordt tegen de zindelijke tijd nog wel wat aangevuld denk ik.
    Winterjassen passen ook nog, denk wel dat ik er halverwege de winter 1 bij moet halen, kan dan mooi in de uitverkoop!
    Schoenen onlangs een nieuw paar gekocht voor als hij deze ontgroeid is dus ik ben erg goedkoop uit voor hem deze winter! Komt goed uit, zijn zus is net op de middelbare school begonnen en had een groeispurt gehad en is opeens geen kind meer qua kledingstijl, dus die had behoorlijk wat nodig (en dan red je het niet met een broekje van 5 euro vooruit kopen in de sale, daar heb je geen Adidas trainingspak voor, en merkschoenen uit een outlet voor 2 tientjes red ik voor haar maatje 40 ook niet meer voor dat geld)

Margha vindt dit leuk.
  13. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik heb nog niet durven tellen :roflmao: ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik ook wel aan 21 kom. Ik zal er straks eens voor gaan zitten.

14. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    20 longsleeves en nog 2 onderweg (besteld), 3 truien. De helft daarvan is nieuw, de rest is van vorige winter wat nu ook nog past (maar in januari naar verwachting dus echt te klein zal zijn). Vesten moet ik hem nog even laten passen, denk dat ik er sowieso nog een nieuw zal kopen. Ik denk dat ik ook nog een of twee truien zal aanschaffen, maar daar wacht ik nog even mee.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet niet het precieze aantal van longsleeves of dikkere truien, maar zoon komt zeker aan 15-20 stuks. En dan een stuk of 5/6 overhemdjes.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb de kasten nog niet uitgeruimd, maar vrees dat ik ook aan 10 a 12 longsleeves per kind kom, en dan nog een hoop jurkjes. Vestjes hebben ze ook veel, ik denk zo'n 6 a 7. En dan nog ieder 2 tot 3 echt dikke truien/vesten.

Ze hebben veel te veel, maar ja, we krijgen ook weleens iets en ze groeien zo snel.

17. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Te veel:oops: haha.
    Ik heb zo'n 15 truien en longsleeves zo'n 30 stuks..
    Draag hem graag elke dag wat anders, al pak je toch snel het zelfde haha. Ik heb zelf gewoon een enorme koopdrang :D

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Dochter denk ik al gauw een stuk of 12 longsleeves, 4 truien, een stel vestjes en tot nu toe 1 jurk met lange mouwen (daar kan nog meer bij! :p )

Zoon is nog niet compleet, zit nu denk ik op een stuk of 6 longsleeves die nog mee de winter in kunnen, en wat vestjes en bloesjes. Hij heeft het niet snel koud en draagt nu nog net zo lief een t-shirtje. En een stel longsleeves die bijna te klein zijn van vorig jaar. Ik vind voor hem maar weinig leuke dingen dit seizoen.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Oudste een stuk of 7 longsleeves, 1 trui en een stuk of 7 vestjes (die ze zelden draagt ;) die koop ik dus ook niet meer). Verder nog een stuk of 10 jurkjes, maar die wil ze niet meer aan. :$ Ik vermoed dat er dus nog wel wat longsleeves bij zullen komen. ;)

De jongste heeft net zo iets, maar wat meer jurkjes, maar die draagt ook juist vooral de jurkjes. ;)

20. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    veel:roflmao:

6 vestjes in allerlei kleuren
    3 bolero's
    12 longsleeves
    9 dunne/dikke truien
    En dan nog de jurken :rolleyes: ik schat een stuk of 12 met lange mouw die nu nieuw in de kast hangen
    10 nog met korte mouw

Ik mag nu eenmaal graag shoppen:p

Deel Deze Pagina