Hoi, Ik ben momenteel zwanger van ons 3e kindje. En ik heb dagelijks echt een enorme dip rond dit tijdstip... niet handig want spitsuur!! Maar ben dan zo ongelooflijk moe, krijg nauwelijks iets uit m'n handen en wil het liefst slapen. Momenteel heb ik geluk, want m'n man is op tijd thuis en wil het koken dan wel op zich nemen. Maar binnenkort veranderen zijn werktijden en dan zal ik het toch echt op me moeten nemen. Heeft iemand tips om deze dip te voorkomen, tegen te gaan? Ik probeer al steeds eerder op de middag m'n rust te pakken als de oudste op school is en de jongste middagslaapje.. maar het lijkt niet te helpen. Hopelijk heeft iemand tips!
Helaas... heb hetzelfde. Ik heb het vooral op dagen dat ik naar kantoor ga (werk 4 dagen, waarvan 2 thuis). Ik ben dan rond 15.30 uur klaar en dan is het racen. Ik voel me dan echt een zombie, doe alles op de automatische piloot. Moet ook regelmatig tussendoor gaan zitten. Ik probeer dan wat fruit of zo weg te werken, want een lege maag maakt het nog erger bij mij. Mijn man is meestal tussen 17 en 18 uur thuis, soms komt hij eerder, maar dat is te laat om nog te beginnen met koken. Hoe ver ben je nu? Ik ben 14 weken, dus heb de stille hoop dat het straks toch iets beter wordt. En naast de vitaminen neem ik ook magnesiumtabletten. Ik ben net begonnen dus nog geen resultaat, maar alle beetjes kunnen helpen. Sterkte, en succes.
Naast het rusten in de middag zorgen dat jevoldoende drinkt en eet, juist rond 3/4 uur. En zorg dat je s ochtends alles al klaar zet voor het eten. Dan hoef je het s avonds alleen nog maar te koken. Daar kan je eventueel met een stoel bij gaan zitten...
Zo'n ding heb ik vaak op mijn werk rond 3 uur. Een dubbele chocomel uit de automaat (bekertje pure suiker is dat) haalt me daar pijlsnel weer uit. Wellicht goed om kort voor de dip een opkikkertje te pakken. Experimenteren een beetje wat je het beste wakker houd. En een klein dutje in de middag wanneer het kan. Voor het koken... Iets maken wat je smiddags al klaar hebt en alleen nog in de oven hoeft of effe opgewarmd. Ovenschotel, soep, hartige taart.
Bij mij is het een kwestie van doorgaan en bedenken dat het spits'uur' 2 uur later voorbij is. Als ik ga zitten stort ik in, ik zorg dus altijd dat ik continue bezig ben.
Bezig blijven is zeker een goede tip ik ben niet zwanger heb wel vier kids maar heb ook regelmatig een dip haha Wat ik doe als ik geen afspraken heb buiten de deur is de ochtend alvast gaan koken dat scheelt een hoop En dan de middag even rusten als dit mogelijk is En het koken gewoon simpel houden
Ik ben bij yoshua ongeveer mn hele zwangerschap moe geweest (en nu nog) en het beste werkte nog voldoende drinken en bewegen (alleen dat bewegen lukte op het laatst niet meer). Nu merk ik ook dat als ik een dag binnen heb gezeten (slecht weer oid) ik er meer last van heb. Vandaag was het heerlijk weer dus lekker naar buiten geweest en veel gedronken en mn dip valt mee. (Tot nu toe) Slik je extra vitamines? Anders even met je vk overleggen waar je misschien aanvulling in nodig hebt. Ik had bij de middelste een vitamine d tekort en toen dit aangevuld werd voelde ik me een stuk beter. Ook je rust pakken wanneer dat kan en het jezelf makkelijk maken. Meer kan je eigenlijk niet doen.
Dankjewel voor de tips. Ik ga er eens mee aan de slag. Even naar buiten gaan en bezig blijven is misschien wel een goede. Ik ben juist geneigd niets te doen als ik de dip aan voel komen... Ik kan beter na het spitsuur instorten dan tijdens