Goede leeftijd voor zwemles

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Eva3006, 29 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Dat zou tegen die tijd natuurlijk heel fijn zijn :) maar ik reken er maar niet op anders valt het straks tegen:p

2. tuc

tuc Niet meer actief

Omdat sommige kinderen zwemles vreselijk vinden. Mijn kinderen zijn dol op zwemmen..maar de oudste had een gruwelijke hekel aan zwemles, was een ramp voor haar om heen te moeten.
    Turnen doet ze wel al jaren ja...maar daar heeft ze ook zelf voor gekozen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Jep, hier hetzelfde. Mijn oudste moest ik nog net niet aan zijn haren erheen slepen, elke week weer een drama en dat bijna 2 jaar lang. Nou ik zou er nu bij de jongste wel zo snel mogelijk af zijn, want bij hem voorzie ik ook wat problemen. En ja, mijn oudste voetbalt nu 2 jaar, maar daar heeft hij zelf voor gekozen.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Mijn twee oudsten hebben ook tegelijk zwemles gehad. Mijn oudste dochter was al 7 en haar zusje was 5 jaar. Mijn oudste was niet bang, maar motorisch met alles heel langzaam en deed alles laat maar wel meteen goed, dus als ze er echt klaar voor was. En haar zusje was sneller en van het oefenen.
    Dit was hier echt een hele goede zet. Oudste dochter was in 6 mnd klaar met A en B en wat een boost was dat voor haar zelfvertrouwen :D. En haar zusje had wat meer tijd nodig, maar ging gewoon goed.
    Dus ik kan het alleen maar aanraden.

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier na 5e verjaardag

Raden ze ook erg aan

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    mijn oudste is bijna 4 en als ie wat gesetteld is op school beginnen we ook met de zwemles
    hij zwemt nu elke maand 1x met papa en gaat steeds beter
    tuurlijk is zwemles anders maar hij is niet bang springt zo met bandjes in het diepe en wil er eigenlijk niet meer uit :)

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Een goede leeftijd voor zwemles: 18+ zou ik zeggen :p

Hier met 4 jaar begonnen, maar het ging MEGA traag. Inmiddels 5,5 en middels spoedcursus van 5 uur per week nu een soort van zicht op (misschien, duim, duim, duim....) een diploma dit voorjaar. Als er geen acute noodzaak was geweest om voor deze zomer een diploma te hebben dan was ik nooit voor 5,5, begonnen!
    Ik moet er wel bij zeggen dat dl geen sportief toptalent is en dat dit hoogstwaarschijnlijk een groot aandeel in het gebrek aan snelheid heeft. Ondanks dat ze gewoon een lekker actief meisje is, heeft ze relatief weinig spieren en is ze vrij licht. Ze komt dus- ook als ze wel haar best doet- gewoon niet zo goed vooruit. Ik denk dat sterke, gespierde kindjes of relatief grote kindjes meer kans hebben op vroeg zwemsucces dan sprietjes zoals mijn dochter.

Deel Deze Pagina