Kinderfeestje praktische vragen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Baileyy, 8 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    #1 Baileyy, 8 mei 2023
    Laatst bewerkt: 8 mei 2023
    Gewoon even praktische vragen want ben toch benieuwd hoe anderen dit doen.
    We gaan een kinderfeestje voor mijn beide kinderen. Beide feestje sis gelijk uit school op woensdagmiddag en daarna wat leuks geboekt om te doen. De 1 naar een boerderij en de ander gaat lasergamen. Beide arrangementen zijn met patat en een snack.
    Iedereen lust dat toch wel tegenwoordig?

Maar hoe doen anderen dat dan met eten op een feestje? Uit school hebben de kinderen toch wel trek? Maar bij de lokatie is eten pas na afloop. Bij de ene lokatie kunnen we wel cupcake doen en de andere snoepjes maarja dan is niet echt eten?

Ik heb dit gedoe ook al eens bij Monkeytown gehad en toen zijn we wel gelijk gaan eten daar, maar dat vonden de kinderen dan weer niet fijn want die zijn veel te hyper om te gaan eten eerst..
    Vraag 2, worden er nog snoepzakjes of iets dergelijks meegegeven? Volgens mijn dochter wel maar ik zie het ook niet altijd terugkomen eigenlijk..meestal niet meer?
    Vraag 3, hoeveel kinderen nodigen jullie uit? Ik heb gezegd het moet in 2 auto's passen.. Maar zie ook weleens kinderfeestjes met veel meer kinderen.

Nova1986 vindt dit leuk.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Kinderen hebben trek uit school ja, een cupcake is m.i. genoeg. Anders voorzie je ze voor t instappen of op de lokatie, desnoods voordat je naar binnen gaat, nog van wat gesneden groente en fruit of zo.

En ik ken wel kinderen die geen patat lusten. Hier maakt de organiserende ouder vaak een WhatsApp groep aan voor praktische zaken en foto's, daarin kan je vragen of er iemand is die t niet lust. Dan kan je misschien een broodje snack krijgen of zo?

Ja hier hoort een zakje met wat lekkers en een klein speeltje er nog steeds bij. Al zie ik ze geloof ik niet altijd.

Het aantal kinderen hangt af van wat jij wil, de kosten en de logistiek, dat is echt aan jou. Wij hebben wel eens heel "ruim" laten uitnodigen, we zouden een feestje met allemaal speelgoed en spelletjes in het park doen, brengen en halen door de ouders van wie er dan ook rustig wat blijven plakken, dus dan maakt dat extra stukje cake ook niet meer uit. Alleen, twee dagen van tevoren werd duidelijk dat het noodweer zou worden tijdens het feestje. Al die genodigden dus maar meenemen naar de binnenspeeltuin, dat was toen wel een duur grapje :o:

Het kleinste feestje was toen het coronatijd was en we gingen verhuizen, toen hebben we van elk de twee beste vriend(inn)en meegenomen naar een groot speelpark (ik noem geen namen ivm herkenbaarheid, maar wel een grote naam).

Doorsnee is denk ik hier wel een stuk of 8 kinderen (bovenbouw basisschool). Als de kinderen lijstjes maken van wie er écht moeten komen, zit je hier ook al snel op die aantallen.

Baileyy vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Een cupcake is in mijn ogen dus echt niet genoeg als lunch als je daarna wat sportiefs gaat doen. Ik zou kijken of je de patat toch als lunch kunt krijgen.

En anders onderweg een picknick. Leuk plekje in het gras, bakken gesneden fruit en zak bolletjes en krentenbollen.

Snoepzakjes doe ik niet meer aan, net als die plastic troep die soms meegegeven wordt. Ze snoepen op zo’n dag al genoeg.
    Qua aantal kinderen zou ik het gewoon op maximaal 2 auto’s houden. Het moet ook leuk blijven qua entree kosten.

Dubbelgeluk en Baileyy vinden dit leuk.
  4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.879
    113
    Noord-Holland
    Mijn kinderen hebben echt niet genoeg aan een cupcake na school op woensdag. Die rekenen gewoon op "echt eten". Ik zou ook kijken of de patatjes als lunch kunnen en anders wat belegde bolletjes en krentenbollen. Kan ook nog even op het schoolplein blijven hangen daarmee of thuis als je dichtbij woont.

Een snoepzakje krijgen ze hier soms wel soms niet.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even verduidelijken: Woensdagmiddag gelijk uit school: Om 12.15 of om 14.00 uur ? Om 14.00 uur volstaat een cupcake o.i.d .
    Om 12.15 zou ik broodje knakworst overwegen. Of -nog makkelijker - krentenbollen en eierkoeken, dat idee. Pakjes drinken erbij. Dan kun je het overal eten in principe.

Ik deed nooit snoepzakjes ;) . Anderen wel. Soms vanuit een spelletje (bingo ofzo) een prijsje mee. Maar het feestje vond ik altijd genoeg.

Aantal: wat haalbaar en betaalbaar is voor jullie ;) . Soms rekening houdend met een even aantal.

Verder vond ik de app met de ouders ook altijd érg handig. Kán iedereen? Zo niet, dan kan kind vooraf al een ander uitnodigen als het dat nog wil - en lust iedereen alles. Verder vinden de ouders het ook handig vaak om kadowensen te vragen in die app ;).

Baileyy vindt dit leuk.
  6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    School is bij ons 12.15 uur uit. Eerst naar huis gaat qua planning niet lukken.
    Alleen een cupcake met versieren vond ik dus ook wel weinig. Maar goed normaal eten de kinderen ook niet rond 3 uur of half 4 patat. En ze zijn allemaal nog jong, geen hongerige 10jarigen nog.
    We hebben ooit eens bij Monkeytown wel direct patat gedaan, maar dat was toen ook niet echt een succes. Dus vandaar mijn vraag hoe dat bij anderen gaat.

7. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    12:15 uit school zou ik ze meteen ff een krentenbol of broodje knakworst geven in de auto. En dan bv op locatie na een half uurtje spelen ofzo nog cupcake/ zakje chips. Friet en snacks deden wij tegen 16 uur, 1645 nog een ijsje en daarna thuis afleveren.

Beginnen met eten zou ik niet doen, veel te hyper.

Snoepzakjes zou ik niet perse doen maar bij ons zat het in het arrangement, dus heb het zo gelaten.

Qua hoeveelheid is eigen keuze , wij zijn laatst met 12 kindjes geweest, maar hadden 2 jarige, dus iedere jarige heeft er 5 uitgenodigd. En we hadden ook 4 autos.

Baileyy vindt dit leuk.
  8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.415
    113
    Maar normaal gaan ze rond die tijd wel lunchen, lijkt me? Dan vind ik een cupcake wel weinig…

NiekeKris, Baileyy en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    geen haar op mijn hoofd die kinderen (die al hyper zijn omdat ze een verjaardagsfeestje hebben) eten ga geven mijn auto. Kan ik 's avonds knakworsten gaan zoeken onder de stoelen en vlekken gaan weghalen.

Ik zou dus een plek gaan zoeken (mits droog weer) waar een picknick tafel staat en ze daar lekker wat laten eten qua bolletjes/eierkoek etc en wat drinken

Baileyy vindt dit leuk.
  10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Broodjes geven in de auto vind ik niet handig. Ik kan vragen of ze patat aan het begin van het feestje geven. Maar het bedrijf waar we het feestje houden zei dat dit eigenlijk nooit gedaan wordt.
    Tja dan vraag ik me toch af hoe anderen dat wel doen. Geven zoveel mensen een krentenbol in de auto?
    Zelf eten meenemen zoals broodjes naar de lokatie mag dus weer niet.
    Heb het mijn kinderen gevraagd hoe het bij hun andere feestje gaat, maar dat wisten ze niet. De 1 zei niet eten alleen taartje, de ander zei niks. Daar werd ik niet veel wijzer van hahaha

11. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik denk dat anderen deze locaties dan gewoon niet kiezen voor direct uit school mee.

Baileyy en Jessi79 vinden dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Ik begrijp het niet helemaal. Doe je 2 feestjes tegelijk op 1 dag voor beide kinderen? Dat lijkt mij sowieso een uitdaging.

Ik vind het heel gebruikelijk dat je echt een fatsoenlijke lunch aanbiedt na school.
    1: of de patatjes direct bij aankomst aanbieden (ging hier in groep 5 prima)
    2: de tijd nemen om eerst even te lunchen.

Als je hangry kinderen krijgt op een feestje ben je echt niet blij…:p

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.425
    113
    Eerlijk? Gewoon niet handig gepland ...

Kun je niet overleggen met de locaties dat je wat later begint? Zodat je thuis even rustig een broodje knakworst ofzoiets kunt eten, de cadeautjes rustig uitgepakt kunnen worden en daarna met z'n allen in de auto.
    Op locatie kun je dan afsluiten met een patatje en eventueel tussendoor cupcake of snoep doen.

Baileyy en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.040
    14.719
    113
    Vrouw
    Dat heb je dan niet handig gepland. Mijn kinderen hebben echt trek hoor als ze tussen de middag naar huis komen. Ook mijn 7-jarige. Die wordt echt een monster als je die niet op tijd te eten geeft...

Ik zou de kinderen toch eerst een lunch voorzetten voor je wat gaat doen.
    Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd dat je er alleen al over nadenkt om die kinderen zonder lunch te laten spelen :oops:

15. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wij zouden eerst naar huis gaan, eten en dan naar een locatie:oops: en als dat niet zou lukken dan in de auto wat geven.

Maar als dat niet kan en je kan niet in de auto geven, dan moet je iets van een picknickplek zoeken en daar broodje geven?

Of niet uit school meenemen, thuis laten lunchen en dan kinderen ophalen of laten brengen naar locatie.

Kinderen zonder eten gaan laten spelen is gewoon niet gezond joh, ze hebben rond 8 uur ontbijt op, rond 10 uur fruit, verreweg de meeste kinderen komen hongerig uit school.

Op locatie beginnen met eten zou ik dan weer niet doen, dan willen de kinderen spelen.

Misschien kan je in de buurt van school even een picknick doen?

Baileyy vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.040
    14.719
    113
    Vrouw
    Ja why not? Lijkt mij dat een kind dat al op de basisschool zit toch wel op een normale manier een krentenbol kan eten?

NiekeKris vindt dit leuk.
  17. 2jongensmama

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier wel hoor. Zijn geen 1 jarige meer toch.

Zxcvb vindt dit leuk.
  18. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    In mijn auto wel
    In de lease auto van man niet
    Die wil het niet hebben dat er in de auto gegeten wordt. Maar die heeft dan ook zowat smetvrees

19. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    [
    [/QUOTE]
    Nee hoor, zijn 2 aparte feestjes een week na elkaar. En bij beide liep ik hier tegenaan. Ik vond het zo gek dat ze patat dan pas zo laat in de middag aanbieden, vandaar dat ik vroeg hoe anderen dit doen. Ik wil echt de kinderen wel laten eten. Bij de ene lokatie ben ik vanmiddag even langsgegaan, we gaan direct patat eten met cadeautjes en de cupcake wordt later in de middag. De andere belt me morgen terug.

Libelle82, Athina, Zxcvb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Nee hoor, zijn 2 aparte feestjes een week na elkaar. En bij beide liep ik hier tegenaan. Ik vond het zo gek dat ze patat dan pas zo laat in de middag aanbieden, vandaar dat ik vroeg hoe anderen dit doen. Ik wil echt de kinderen wel laten eten. Bij de ene lokatie ben ik vanmiddag even langsgegaan, we gaan direct patat eten met cadeautjes en de cupcake wordt later in de middag. De andere belt me morgen terug.[/QUOTE]

fijn dat het toch mogelijk is! Hopelijk wil de andere locatie ook meedenken.

Baileyy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina