Even mijn ei kwijt hoor! onze meid is nu 4 maand, en de meeste kraamvisite hebben we gehad, maar het druppelt nog een beetje na zeg maar. Ik heb er helemaal geen zin meer in, bah! De kraamtijd ligt vér achter me, ik ben weer helemaal op de been en ons meisje is helemaal bij ons "geintegreerd", dagelijks leven weer helemaal opgepakt, enz. Ik ga ook geen beschuit met muisjes meer serveren, kleine meid is nu al zo "groot". Wie was het na 4 maanden ook beu? of ben ik de enige moeder....
Wij zijn op een gegeven moment ook gestopt met beschuiten smeren hoor, na vier maanden kun je de visite toch ook gewoon een koekje voorschotelen? En je kunt ze laten komen wanneer het jou past toch? Mensen moeten begrijpen dat na vier maanden niet meer elke dag en avond op de bank zit te wachten.
Oh ja wij waren het op een gegeven moment ook zo beu, bah! Zit er zelfs aan te denken als we weer een kindje krijgen dan een babyborrel te doen, huppa iedereen tegelijk en wie niet kan heeft pech! had het ook zo gehad op een gegeven moment!
hahaha en wat er komt zie je liever gaan dan komen hier ook na 3,4 maanden gestopt met beschuiten, had je maar eerder moeten komen sommige hebben we beetje afgewinpeld omdat we daar geen zin meer in hadden na 4 maanden, ik was alweer aan het werk en dan wil er nog kraambezoek komen...
Wij zaten er met 6mnd ook nog mee met de 1e. Was er helemaal klaar mee. Doe dit ook echt niet weer zo. Na de bevalling doen we gewoon een kraamfeest van 3 uurtjes, als ze zin hebben/kunnen dan zijn ze welkom en anders niet. Ik ga niet weer elk weekend met t huis vol visite zitten. Naasten zijn natuurlijk wel gewoon welkom hoor
Haha... Volgens mij ben ik na 6 weken al over gegaan op gewone koekjes 😉. Ik vind het zelf niet zo heel erg. Ik vond al die visite in het begin veel vermoeiender.
Daarom komt er hier deze keer een babyborrel bij ons thuis na een maand. Gelijk al het bezoek in een keer gehad
Herkenbaar! En onze kleine man is nog maar 7 weken oud. In de kraamweek kwamen er echt heel weinig mensen (de meest naasten), dat had ik niet verwacht. En nu denkt iedereen dat ze nog even langs 'moeten' komen omdat je ze een kaartje hebt gestuurd. Wel heel lief dat ze komen hoor, maar elke zondag zat tot nu toe helemaal volgepland...
Heel herkenbaar Na een half jaar nog kraamvisite, heel lief allemaal, maar had het liever in m'n ''verlof"tijd gehad! Dus bij de tweede op het kaartje gezet "bezoek graag in de kraamtijd" (dat is officieel de eerste 6 weken, maar dat weet dan weer blijkbaar niemand, iedereen dacht dat het in de tijd was dat we kraamhulp hadden ... oeps) Maar ach, iedereen belde wel vroeg en we waren er lekker vlot doorheen. Moet zeggen dat we ook minder kaartjes verstuurd hebben. Ik zie een geboortekaartje zelf niet direct als een uitnodiging om langs te komen, maar bij kennissen en overige contacten meer als een kennisgeving. Nou ... daar zijn we achter gekomen bij de eerste. Hihihi! En voor een tweede is al weer minder belangstelling om langs te komen.
Wij hebben na 10 weken, toen ik weer moest werken, gezegd tegen mensen die nog langs wilde komen helaas. Nu doen we een kraamborrel (met mensen die vorige keer binnen 10 weken zijn langs gekomen), ik bedoel hoeveel moeite is het om binnen die tijd in ieder geval iets te laten horen ?
Goh, ik heb net mijn derde kindje mogen krijgen en ik vond en vind het reuze gezellig als mensen de moeite nemen om op bezoek te komen. Waarom zou je daar over klagen?
Oh vreselijk vond ik dat bij de eerste! Hoe lief ik de belangstelling ook vond op een gegeven moment het afgewimpeld anders vrees ik dat we zo'n beetje tot de eerste verjaardag aan toe bezoekjes ingepland hadden staan Bij de tweede en derde een kraamborrel gegeven waren we er in een keer 'vanaf'
Ik vind het sowieso raar dat direct iedereen, zelfs mensen die je doorgaans vrijwel nooit ziet, perse op visite wilt komen om naar je baby'tje te kijken. Ik begrijp dat nooit zo goed. Ze komen enkel omdat het hoort? Nou, ik heb mensen totaal niet aangemoedigd en vond het prima dat er bijna niemand op visite is gekomen. Ik wilde alleen dat de mensen die enigszins sjoeg gaven om mij en mijn welzijn tijdens de zwangerschap (wat voor mijn gevoel al best weinig was) langs kwamen en verder had ik liever iedereen op afstand, want die mensen komen niet voor ons maar voor de vorm, en daar hou ik niet zo van. Verder kreeg ik echt meer de indruk dat er rijen opgesteld stonden om zich maar op de baby kunnen werpen, te koetsjiekoetsjiekoe'en en zijn wangetje te wrijven en om hem maar vast te kunnen houden en te kunnen knuffelen - het spijt me zeer, maar men gaat maar naar een kinderboerderij Knuffelacties zijn alleen voor de mensen die écht oprecht van hem houden. Zoals zijn oom, tantes, zijn ouders natuurlijk, opa en oma, overgrootouders en vrienden/vriendinnen van de familie. Echt de incrowd van mensen die je in het dagelijks leven over de vloer wilt hebben. Kortom; wij zijn na 1,5-2 maanden gestopt met beschuit met muisjes te geven Er moeten nog steeds mensen op kraamvisite komen; maar die verontschuldigen zichzelf steeds met smoesjes (en dat vind ik prima). Die komen wel 'eens een keer' als hij al dik een half jaar oud is en dergelijke.
Na 4-6maanden vind ik het echt niet normaal meer. Bij de 1e was iedereen na 6 weken wel geweest geloof ik. Bij de 2e nu...moet het nog beginnen. Minder aanloop, kaartjes en telefoontjes. Nou ja ze zien maar.. zit er eigenlijk ook niet ol te wachten om tot de 6maanden elk weekend daar rekening mee te moeten houden. Want de meesten die wel geweest zijn...die paar..vragen voor de zaterdag en zondag
Omdat de meeste mensen toch in het weekend willen komen wat erin resulteert dat je geen vrije weekenden meer hebt ... Als je man gewoon werkt (mijne doet dat maar neemt na bevalling wel wat weken vrij!) dan heb je bijna geen quality-time samen....
Precies! En daarbij, doordeweeks zit je er vaak ook niet meer op te wachten aangezien je dan vaak de combi werk + gebroken nachten hebt Je sociale leven gaat ook door, vaak in het weekend, familiebezoekjes, qualitytime, als het even kan nog even bijtanken voor de komende werkweek .... Dus ja, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er niet op zitten te wachten zo lang na de bevalling, hoe lief bedoeld die bezoekjes ook zijn!
Is alleen maar nieuwsgierigheid, geen belangstelling, althans, van mensen waarvan je normaal bijna nooit iets hoort of ziet. Als je zwanger bent is opeens iedereen in je geinteresseerd, en als die kleine geboren is ook, maar ben je paar maanden verder, dan hoor je er opeens niks meer van... Oja, en zoals dat als je een 20-weken echo hebt gehad iedereen opeens wil weten wat het word.... "euhhh, een gezonde baby?!":x wat gaat een ander dat aan zeg!
Mijn man en ik hebben een boerderij, alle dagen vd week ontzettend druk, man maakt hele lange dagen, ook feestdagen gaat het werk door. De enige paar uurtjes die we lekker kunnen relaxen als gezin is de zondagmiddag. En rara, wanneer wil iedereen komen? precies, op zondag! tel daar de nodige bezoekjes bij op die je zelf regelmatig af wil/moet leggen voor verjaardagen etc. en je weekenden zitten vol. Ik heb ook weleens doordeweeks bezoek ontvangen, maar dan kon mijn man er niet bij zijn, en daarbij, vind het veels te lastig, zeker toen ik weer huishouden en andere werkzaamheden in en om het huis op had gepakt, plus baby die elke 4 uur gevoed moet worden enz. Ik was/ben blij dat ik elke dag mijn werkzaamheden op tijd af heb, laat staan dat ik tijd heb om elke keer thee te gaan zitten leuten.
herkenbaar hoor! Ik was er wel redelijk snel door, maar heb bij een aantal mensen wel gedacht van "pppffff oke, moet maar even...." daarnaast maandenlang een kennis steeds tegen het lijf lopen die dan zegt "oohh ik kom gauw bij je langs hoor" Nou, op een gegeven moment is je baby inderdaad al zo "groot" dat je zo iets hebt van nou hoeft het niet meer. Na een poosje liep ik dr weer tegen het lijf en pakte ze voor de zoveeltse keer haar agenda, toen heb ik haar gezegt dat ze helemaal niet meer langs hoefde te komen, was dr zo zat van! Net als dat iemand zegt heeee alles goed? Nee, alles is niet altijd goed, maar op zo'n antwoord zit niemand te wachten pfff