Goede lengte/gewicht tabel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinesara, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is er op jullie CB niet een andere arts of WVK waar je dan terecht kunt? Iemand die er neutraler in staat?
    Moet zeggen dat ik wel een beetje nieuwsgierig wordt waar je dan zo'n conflict over hebt gehad... :)

Maar anders idd door de huisarts op laten volgen.

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Er zal vast een ander zijn, maar ik ben het vertrouwen in de kennis van het cb vokledig kwijtgeraakt.
    De conflicten gingen over het samen slapen, veel dragen en niet vaccineren.

3. raspberry

En ze vonden dat zij daar wat over te zeggen hadden? Hmm, bijzonder, daar zou ik ook niet zo van gecharmeerd zijn.
    Heb hier ook wel eea aan commentaar gehad, maar ben nogal van de ik-doe-het-zoals-mij-het-goeddunkt-en-wat-jullie-ervan-vinden-boeit-me-eigenlijk-niet-zo, dus ze hebben het -nadat ik uiteindelijk gelijk kreeg wat betreft de medische oorzaken voor de slaapproblemen van onze oudste- uiteindelijk opgegeven :D

Ik kom er nu weinig, want wij vaccineren aangepast, (enkel een deel van de vaccinaties en later begonnen) en wegen en meten doen we bij de kinderarts, die we helaas vaker zien dan de reguliere controles op het CB gepland staan. Laatste keer dat ik daar geweest ben, is nu een half jaar terug denk ik en binnenkort gaan we dan de herhalingsprik voor de DKTP halen voor Caitlyn en dan denk ik dat we er eigenlijk niet eerder meer gaan komen dan voor de DTP met 3jr9mnd.
    Ze hebben mij echt niets te vertellen, heb daar nog nooit een advies gehad dat ik zelf niet al had bedacht, (maar meestal komen ze niet eens zover als ik zelf wel kom, evt met hulp van internet en/of ZP ;)).

Maar ik zou dan lekker bij de huisarts op laten volgen.
    En leren kijken naar je dochter. Vertrouw gewoon op wat je ziet aan haar: als zij goed in haar vel zit, vrolijk is en prima eet, dan zal het dus wel goed zijn :)

4. kleinesara

Ik ben nogal gevoelig voor dat soort commentaar. Heb sowieso last van hoogsensitiviteit in het algemeen dus al wil ik het niet, commentaar komt altijd keihard binnen. Ik voel me bij het cb echt niet meer op mijn gemak.

Heel erg bedankt voor je antwoorden. Iedereen trouwens :)

5. raspberry

Ben ook hoogsensitief, maar dat is te leren hoor, je dit soort ongein niet al te hard aan te trekken en lekker je eigen koers varen ;)
    Zeker toen bleek dat CB steeds ongelijk had en ik gelijk, was ik er snel klaar mee. Onze huidige arts kan ook helemaal niets met ons vaccinatiebeleid en de WVK verstopt dat achter een: vertel me maar wat je wel doet, dan spreken we dat af, want ik houd van duidelijkheid. Maar commentaar heb ik nooit meer van ze gehad ;)

Maar kan me voorstellen dat als ze er keihard ingeknald hebben, je daar niet meer heen wilt hoor :) Lekker naar je huisarts gaan :)

6. adi

adi Niet meer actief

Ik begrijp dat het lastig is, ik ben zelf niet HS, maar vat commentaar ook erg persoonlijk op en kan er moeilijk tegen.
    Alleen krijg je als ouder een olifantenhuid op een gegeven moment. Op een of andere manier voelen veel mensen zich geroepen om kritiek te geven op de opvoeding van andere ouders. En dat blijft terugkomen. Wij hebben daar heel veel tranen om gelaten (wij hebben verschrikkelijke reacties gehad alleen omdat we een drieling hebben die ook nog eens extreem prematuur zijn), en op gegeven moment ervoor gekozen dat we simpelweg achter onze keuzes staan en dat daar niemand wat over te zeggen heeft. Discussies met CB heb ik vrij snel afgekapt, uitgelegd hoe wij voeden en opvoeden en waarom en dat ik daar geen advies (lees kritiek) over wilde.
    Niet dat jij daar ook moet doen, maar er zullen nog veel mensen en instanties op jullie weg komen die, naast zorg ook bemoeienis leveren.

7. raspberry

Nav Adi's reactie realiseer ik me dat ik, als ik ergens geen commentaar op wil, ook niet over uitwijdt bij mensen. Hoe meer je uitlegt, hoe meer commentaar je meestal krijgt. Doe ik dus niet meer :) Gewone koetjes-en-kalfjes gesprekken houd ik ook zo, want zodra je uit gaat wijden, gaan mensen er nog serieus op in ook en heb je dus voor je het weet commentaar van iemand die het zelf helemaal anders doet of denkt te gaan doen, (die zijn vaak het ergste :D).

Bij professionals check ik nog wel eens of ze zelf kinderen hebben en zoja: hoe oud die zijn. Professionals die zelf geen kids hebben en met de meest bijzondere theorieen/adviezen aankomen, kan ik dan veel beter naar het rijk der fabelen verwijzen ;)

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Niet alles gelezen: op de TNO groei app kun je dat vinden!

9. kleinesara

Cb heeft een bord voor hun kop hier. Ik zei dat we geen ongevraagde adviezen wilden en toen zeiden ze dat we er toch nog maar even over moesten nadenken. En over dat vaccineren zeiden ze dat ze nog zouden bellen daarover. Ik zei dat ze zicj die moeite konden besparen want we gaan echt niet vaccineren. Maar in oktober belden ze toch om te vragen of we ons al bedacht hadden. Ze accepteren het gewoon niet dat wij anders denken over bepaalde dingen.
    Ik heb nog niet de huisarts gebeld. Moet nog even overleggen of mijn vriendin daar ook achter staat.

10. raspberry

Bijzondere houding van je CB idd. Zou ik ook klaar mee zijn geweest hoor. Beetje hardleers :(

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    #51 Aquilegia, 17 dec 2013
    Laatst bewerkt: 17 dec 2013
    Ik heb niet alles gelezen.

Maar ik wil hier wel even op in gaan. Mijn dochter ligt met lengte bijna haar hele leven al op de +1 lijn. En met haar gewicht op de -1 lijn. (Ik had dat trouwens ook als kind en nog). Niets aan de hand. Ze is gewoon lang en tenger gebouwd en kerngezond! Het is misschien wat anders als het eerst allebei gemiddeld was en dan gaat het afwijken. Maar je hoort ook vaak genoeg dat ze eerst in de lengte een groeispurt krijgen en dan weer in de breedte (gewicht) bijgroeien. Als dit het enige is, zou ik me er dus geen zorgen over maken.

Edit: ok, ik lees nu dat ze ook slecht BV drinkt. Maar alleen de lengte/gewicht verhouding is denk ik geen reden om je zorgen te maken.

12. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    www.groeigids.nl ook een app voor je foon erbij. wel van het cjg, maar je kan alles zelf invullen als je een account aanmaakt en zelf de groeicurve in de gaten houden, zo kwam ik erachter dat ze vorige week het gewicht van mijn dochter niet goed hadden afgelezen.
    weeg haar zelf elke 2 wkn op onze eigen baby weegschaal.

Deel Deze Pagina