Vind het lastig inschatten.. Mijn zoontje is al een paar dagen niet zo lekker. Vrijdagavond echt overgeven (nu niet meer gelukkig) en al paar dagen flink diarree en heel slecht drinken. Of buikgriepje of tandjes, ik weet het niet. Vorige keer tandjes ging hij flink borstweigeren. Nu drinkt hij dus ook maar weinig. Vanochtend weinig bij mij gedronken. Op de opvang alles bij elkaar nog geen 400 cc bv en hij ging al om 18 uur naar bed en toen heeft hij ook nog zo'n 100 cc op. Dus misschien iets van 600 cc. Hij komt niet 's nachts, hij komt zowieso nooit echt voor melk. Hij drinkt wel als ik hem aanbiedt maar vraagt er dus zelf niet echt om. Moet ik hem nu wakker maken? Hij heeft wel gewoon geplast.. niet veel.. maar wel wat. Gisteren had ie echt heel weinig geplast en hebben we hem wel wakker gemaakt. Althans droomvoeding geprobeerd maar hij was klaarwakker. Hij is ook erg moe en beetje snel uit z'n humeur dus wil ook zijn nachtrust niet te veel verstoren.. wat zouden jullie doen?
Heeft hij veel minder op dan dat hij mag hebben? Dan zou ik m wel wakker maken, want hij moet niet heel weinig krijgen. Als verschil met wat hij mag/moet krijgen klein is zou ik m laten slapen en kijken hoe het morgen gaat.
Toch proberen een droomvoeding te geven! Al neemt ie maar een paar slokjes. Ook goed voor je productie,aangezien hij minder heeft gedronken afgelopen dagen.
Heb idd toch maar geprobeerd. Hij heeft gelukkig wel goed gedronken maar nu is hij alweer hele tijd wakker en ligt ie maar te draaien.. dat vind ik dan ook weer sneu voor hem
Tuurlijk das niet leuk.. Maar wel goed dat ie ff een paar slokjes binnen heeft. Ik ging op dit soort momenten dan toch altijd wat prettiger de nacht in
Ja idd wel heel fijn dat ie weer beetje gedronken heeft! Hoop dat hij snel weer lekker fit is en weer goed gaat drinken. Ik ben zelf ook niet fit en heel druk met werk en merk een dip. ff aan de borstvoedingthee en morgen op werk ook maar weer extra keertje kolven. Thanks voor het advies!
Pff wat een nacht. Hij ging toch niet slapen dus ff kijken, weer enorme spuitluier gehad en alles zat onder dus verschoond en maar meteen nog even laten drinken en kijken of hij aan de borst in slaap wilde vallen.. uiteindelijk gelukt en best nog veel gedronken.. willen we hem wegleggen en moet ie overgeven en niet zo'n klein beetje ook.. zo zielig, en natuurlijk hele bed en slaapzak onder en uiteindelijk al het vocht er dus ook ruim weer uit. Dus 3 uurtjes geslapen en nu heb ik super slappe borsten.. ben bang dat ik echt geen melk meer heb.. ik heb per 1 dec een nieuwe baan, super leuk maar wel lange reisafstand en lange dagen en dat komt m'n productie blijkbaar niet ten goede.. bah op zulke dagen ben ik bang dat ik spijt ga krijgen.. En dan moet ik zoontje nu zo ook weer wakker maken om hem naar opvang te brengen, vind het echt sneu dat ik hem zo uit z'n ritme haal.. Sorry.. ff beetje mopperen.. voel me schuldig dat ik aan nieuwe baan ben begonnen
Waarschijnlijk toch te veel gehad volgens mij is 300/400 cc genoeg tijdens ziekte om toch niet uit te drogen. Als hij dat op heeft vandaag zou ik hem niet wakker worden. En ik zou me ook niet schuldig voelen hoor. Je bent niet alleen mama maar ook nog jezelf! Maar heb je geen kolfrecht meer dan ?
Ja? Is dat al genoeg? Hoop het ja.. want zo'n gebroken nacht is ook voor niemand goed. Ja wel nog kolfrecht maar neem gewoon de tijd niet. Net nieuwe baan en is druk. Ik kolf 2 keer maar ben met files enzo vaak 12 uur onderweg.. dus dat is gewoon te lang. Moet echt naar 3 keer blijkbaar
Geen paniek hoor! Slappe borsten hoeft echt niet per se het einde te betekenen...Al die drukte, dat kan idd een aanslag zijn op je lijf en je productie. En je kindje die even een paar dagen niet zo lekker wou drinken...Doe het dit weekend even rustig aan, ga lekker met hem zitten, las een extra drink moment in en kolf een keertje extra (hoeft geen uren, 10 minuten is al voldoende). Als je dat doet heb je kans dat de boel al weer beter loopt! Je loopt ook tegen de 9 maanden aan, dus je kolfrecht zit er bijna op. Je kan kijken of het mogelijk is om in je pauze een kolfmoment in te bouwen, of anders iets eerder beginnen zodat je dan een extra momentje in kan lassen (ook 10 minuten kolven is ok! Niet zozeer voor de opbrengst maar meer voor de stimulatie). Maar je kan ook voorzichtig gaan afbouwen,dus niet meer kolven overdag. Als je thuis bent wel lekker aan de borst, als je werkt alleen de momenten die je kan geven (dat was hier s'ochtends voor het werk, meteen als ik thuiskwam en voor het slapen gaan). Voor beide is wat te zeggen. En met 9 maanden kan je productie echt wel wat hebben hoor! Ik hoop dat je kindje zich snel beter voelt...er heerst momenteel volgens mij buikgriep want ik hoor overal over spugende kindertjes! Vervelend die lange dagen...even zoeken naar een nieuw ritme! Komt wel hoor
Als je het idee hebt dat je kindje te weinig binnen krijgt qua vocht zou ik zeker wakker maken. Uitdrogen is erger dan een nacht gebroken slaap, kwestie van je prioriteiten stellen. Overigens is 600 ml niet slecht qua vocht hoor. Kijk ook naar de kleur van de urine. Is het helder, bijna wit? Dan zit hij goed in het vocht. Is het echt geel dan is het wat minder. Echt geconcentreerde urine wordt echt donkergeel tot echt geelbruinig. Maar zover kun je het beter niet laten komen.
Bedankt voor de adviezen en het hart onder de riem! Vandaag ging het gelukkig hardstikke goed. Hij heeft goed gedronken en ik was op tijd thuis om hem zelf in bad te doen, laatste voeding te geven en in bedje te leggen.. dus voel me al stukken beter! @Zoe123: vandaag idd maar wat extra gekolfd.. opbrengst was belabberd, maar 300cc. Morgen ben ik vrij dus ga ik lekker met hem tutten En over kolven doen ze gelukkig niet moeilijk. Ik kolf handsfree achter de computer dus kan gewoon doorwerken Afbouwen lijkt me eng omdat de rest van het eten nog niet echt goed gaat. Brood eet hij wel heel goed maar fruit en groente gaan niet erg hard. Hij drinkt verder wel wat slokjes kabouterthee tussendoor om beetje te oefenen. Ik eet koemelk, soja en eivrij voor hem dus kan geen melk of yoghurt geven.. dus dan toch maar even blijven kolven.. en wat meer rust nemen