Bio mensen: hoe denken jullie over stevia?

Discussie in 'De lounge' gestart door taliaa, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Ja sorry dat ik bio-mensen zeg, maar ik hoop wel dat de juiste mensen even reageren.
    Hoe denken jullie over stevia/ honingkruidextract? Ik heb nu Zin, van arla en hey smaakt heerlijk. Niet die chemische smaak van optimel en toch 'light'. Dit is gezoet met stevia.
    Ik ken het nietm maar het schijnt puur natuur te zijn? Mijn kinderen krijgen geen aspartaan/zoetstoffen, maar dit klinkt beter?
    Dus, hoe denken we erover en geven we het onze kinderen ook?
    ( jaja, ze krijgen heus wel suikers hoor en ook vetten)

2. fafje

fafje Niet meer actief

zooo ik zit precies met dezelfde vraag! dus ik lees mee :D:D

3. Costly

Costly Niet meer actief

Ik lees ook mee :)

4. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik ook! Had al wel stevia in de winkel zien liggen, ontzettend duur dat wel, maar als het echt zooooooveel beter is dan gewoon suiker ben ik zeker wel bereidt om het aan te schaffen!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het wel een ok alternatief. Vind het alleen wel heel stom van die Arla Zin dat er ook nog rietsuiker in zit... (check de ingredienten maar eens!).
    Stevia wordt in veel landen al langer gebruikt, dus is wel veilig lijkt me. Wat ik wel het nadeel vind nu, is dat er veel op de markt wordt gebracht waar maar een minimale hoeveelheid stevia in zit. Als je het los koopt moet je goed opletten. Je schijnt er trouwens maar hele kleine beetjes van nodig te hebben.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Blijft lastig..Nederland heeft het heel lang toch afgehouden. In Amerika en Japan wordt het al heel lang gewoon gebruikt.

Ik heb het vroeger wel in druppels gehad toen het niet mocht. Ik heb er zelf namelijk wel een goed gevoel bij.

Ik heb nu ook de zoetstof in huis. Ik ben aan de lijn en voor die tijd gebruik ik wel stevia.

7. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Ik gebruik de verse gemalen stevig, als ik verse thee maak doe ik er altijd wat bij, smaakt goed. En net gezonder. Verder gebruik ik haast geen suiker.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben er positief over. Het is een natuurlijk product en heeft een hele lage glycemische waarde. Het is ontzettend zoet, dus je hebt er maar heel weinig van nodig. Vele malen minder dan suiker. Volgens mij is het 200-300 keer zoeter?! Dat scheelt weer in het gebruik aangezien het niet goedkoop is.

Ik vind de smaak wel wat typisch, maar dat is een kwestie van wennen. Alleen met bakken vind ik het niks en gebruik ik liever agavesiroop.

Stevia wordt trouwens gemaakt van een plantje en ik las pas op een forum dat meerdere mensen het thuis kweekten. Als je een beetje groene vinger hebt, kun je ook nog thuis gaan kweken ;).

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    maar waar haal je het plantje dan vandaan? Lijkt me wel grappig om te proberen eigenlijk.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Geen idee ik las het ergens op een forum. Ik zal eens zoeken, want mij leek het ook wel grappig om te proberen.

---

Hier trouwens nog een link over Stevia met voor- en nadelen

Alles over stevia | SuikerWijzer

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb een link gevonden: Stevia zaad Hier kun je ook andere steviaproducten kopen.

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik had het ook net gevonden!

Het wordt ook honingkruid genoemd.

13. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik las iemand die zei over dat Stevia in de winkel zag liggen? Waar in godsnaam? Want ik doe het 17-dagen-dieet en wil graag Stevia bemachtigen, maar lukt alleen via internet.

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb het gekocht bij de gezondheidswinkel (G&W)

15. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

AH heeft stevia blokjes. Gewoon in het suikerschap. 6 euro voor een doosje dacht ik. Wij gebruiken nu ook alleen nog maar stevia. Vloeistof heb ik nog niet gezien.

16. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het al bij Etos zien liggen, de poeder en bij de AH, suikerklontjes van Stevia, de poeder en zoetjes. Ik gebruik de poeder en zoetjes, heel weinig van nodig, uberzoet.

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is dat dan pure stevia of zit daar nog andere zoetstof bij?

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn weight watchers coach was er ook al lyrisch over, ik ga het ook halen!

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een tijd terug zoetstof bij De Tuinen gekocht, maar ik vind het niet zo lekker (gebruik het dan bv. door de kwark). Ben wel benieuwd naar de Arla.

20. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Weet niet waar je precies naar op zoek bent, maar er zijn bijv. Stevia Zoetjes bij de AH en nij de tuinen verkopen ze meerder Stevia producten (iig poeder, vloeistof, tabletjes).

Deel Deze Pagina