Jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door LoveXx, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Hallo,
    Ik zou graag jullie mening ergens over willen horen...
    Mijn zusje (van 20 jaar) heeft vorig jaar een xtc pilletje gehad
    op een festival. Ik wist dit. Nu zijn mijn ouders er gister achter
    gekomen.. en zijn nu ontzettend kwaad op mij omdat ik dit wist en
    het hun niet verteld heb... :/ Ik heb het idee dat ik bestrafd word voor
    iets wat mijn zusje heeft gedaan...
    Mijn vriend zegt dat het nergens op slaat dat ze boos op mij zijn.. het is logisch
    dat je als kinderen geheimen hebt voor je ouders..
    Hoe denken jullie hierover?
    Pf.. ben je 26..ik voel me net een klein kind die straf krijgt ofzo.. :/
    Ik vind het verschrikkelijk als mn ouders kwaad op me zijn.. :(

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    en ze zijn niet boos op je zusje?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah je zus is 20 en het is aan haar om het aan je ouders te vertellen als ze daar behoefte aan heeft.
    En niet aan jou. Ik vind het juist je zusterlijke taak om niet te gaan 'klikken'.
    Maar nu zie ik ook niet echt het probleem van 1 XTC pilletje. Ze is niet direct verslaafd.

4. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Vind dan 1pilletje nog wel mee vallen met wat ik met mijn broertje meegemaakt heb, en daar weten mijn ouders ook niet alles van. Is dit iets wat ze eenmalig heeft willen proberen of denk je dat ze daar gevoelig voor is en het vaker zal doen? Als het eenmalig was zou ik het ook niet gezegd hebben, maar vind de reactie van je ouders naar jou toe wel erg overdreven. Ik snap dat ze het misschien niet leuk vinden dat je zusje een pilletje gepakt heeft omdat ze misschien bang zijn voor een verslaving ofzo?
    probeer anders aan je ouders uit te leggen waaom je het niet verteld hebt en dat je het niet fijn vind dat ze zo tegen je gedaan hebben, maar dat je wel snapt waar het bij hun vandaan komt, hun standpunt bedoel ik dan.;). En bedoel het is alweer een jaar geleden! Om daar dan zo'n ophef over te maken? Het zou anders zijn als ze elke week een pilletje zou pakken, maar 1 keer, vorig jaar..

5. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Als het alleen om 1x een pilletje is gegaan, vind ik niet dat je dat als zus moet vertellen aan je ouders. Het kan niet zo snel kwaad, en ik hou niet van klikken.
    Is her zo dat je zusje haar leven aan het verpesten is met drugs of iets anders wat haar kwaad kan ja dan zou ik je ouders wel inlichten. Maar dat is dan voor je zusjes eigen bestwil.
    Maar in dit geval moeten je ouders niet zeuren naar jou toe.

6. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Sorry maar het is belachelijk dat je ouders kwaad zijn op jou. Je zusje is 20! Geen klein kind meer. En daarbij wat is 1 XTC pilletje ;) zijn ze zelf niet jong geweest?

7. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    +1.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wat doen jullie makkelijk over 1 XTC pilletje. Ook dat kan flinke ernstige gevolgen hebben.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je ouders het niet leuk vinden dat je ze niet ingelicht hebt. Aan de andere kant zou ik het ook snappen dat je zus het niet leuk zou vinden als je het wel vertelt zou hebben. Blijft moeilijk.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

10. sjak

sjak Niet meer actief

Als dat alles is wat ze "verkeerd" doet in haar jeugd is het een voorbeeldig meisje!!
    Als dit het enige is waar je ouders boos om kunnen zijn hebben ze hun taak toch erg goed volbracht! :)

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ben ik de enige die (ook al was het maar 1 pilletje) XTC wel vér vind gaan? Een jointje tot daar aan toe, maar pilletjes? Ik weet het niet hoor, ik zou ook boos zijn als ouder. En ik zou niet boos maar wel teleurgesteld zijn in de zus als ik moet vernemen dat zij het wel wist. Als je bewust 1 pilletje probeert, wil dat zeggen voor mij dat je zin had om het te proberen, waardoor ik denk dat je (sorry als ik hier iemand mee persoonlijk raak) als ouder kan denken dat je je kind niet zo goed ingelicht hebt over de gevaren ervan.

12. Memorylane

Memorylane Actief lid

27 sep 2013
    328
    0
    16
    Ik vind de reactie van je ouders erg overdreven. Het is niet eerlijk van hen om nu boos op jou te zijn, en besides that is het ook al een jaar geleden. Je zusje is 20 jaar, ze is dus geen klein kind meer en 1 pilletje op een festival kan echt geen kwaad.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Jij hebt ook nog nooit een glas alcohol gedronken?
    Lees je eerst wat in voordat je zo over xtc denkt. En het was 1 pilletje! Een jaar geleden,...

14. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Vind het juist goed dat je het niet verteld hebt. Je zusje weet dat ze jou kan vertrouwen wat dat betreft. Neem aan dat je als het uit de klauwen loopt je wel aan de bel trekt bij je ouders. Misschien hebben ze gereageerd uit schrik, ze kwamen er achter en dit was de eerste reactie. Zou even met je ouders gaan praten over dat jullie beide geen kleine kinderen meer zijn en dat jij het vertrouwen van je zusje niet hebt willen beschamen en dat je volgende keer dit weer zo zou doen. Dat je begrijpt dat ze boos zijn, maar het belangrijker vind dat jou zusje jou alles kan vertellen (dan heeft iemand er in ieder geval nog zicht op). En dat je hoopt dat zij erop vertrouwen dat mocht het uit de hand lopen dat je echt wel aan de bel trekt.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou dat 1 pilletje geen kwaad kan, daar ben ik het niet mee eens. Het kan verkeerd inknallen, als er niet genoeg gedronken wordt kan ze uitdrogen etc.
    Maar goed, als iemand een vodka jus te veel drinkt, kunnen de gevolgen ook zeer ernstig zijn. En dat is dan weer legaal.

Ik denk dat je als ouder zijn het experimenteren bij sommige mensen niet tegen kan gaan. Ik heb ook erg veel ´geëxperimenteerd´ maar mijn broertje helemaal niet. Wij hebben dezelfde opvoeding gehad. Dan kan je ze maar beter inlichten hoe je het wél moet doen, en zorgen dat het bij 1 keertje blijft, en niet boos worden.
    En al helemaal niet op hun andere dochter, die als zus zijnde haar kleine zusje ook niet wil verklikken.
    Helemaal omdat het om een eenmalig iets gaat.
    Zou het nou elk weekend raak zijn, dan vind ik het een ander verhaal.

16. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Half nederland gebruikt zo af en toe een vorm van drugs. Alcohol, joint, pilletje, lijntje zolang het niet meer is dat af en toe kan het echt geen kwaad.

17. Ballie

Ballie Niet meer actief

Ongeacht wat ik vind van het feit dat je zus dat heeft gedaan, vind ik niet dat het aan je ouders is om kwaad te zijn op jou. Als het stelselmatig misbruik is en je zus is afgegleden zonder dat zij er erg in hadden begrijp ik het nog wel (en ook dat zouden zij er eerder zelf schuld aan hebben dat ze het zo lang hebben gemist), maar dit is toch echt iets tussen je zus en je ouders. Beetje vreemd dat ze jou er op deze manier bij betrekken en juist goed dat je zus en jij ook een goede band hebben samen, buiten je ouders om, waarin je zoiets veilig kunt delen. Als je zus een probleem zou hebben waarmee ze niet naar je ouders durft te gaan is het toch alleen maar mooi dat ze wel iemand in de familie heeft om naar toe te gaan zonder angst dat meteen alles word doorverteld?...

18. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Nou ik vind xtc niet iets waar luchtig over gedaan moet worden. Dat is gewoon rommel waar je van af moet blijven.
    Maar goed, het ging hier om 1 pilletje. Ik zelf zou als ouder nu niet meer er boos om worden, maar ik zou het ook niet aanmoedigen of zomaar van tafel vegen. zou als ouder zoiets zeggen als: goh jammer etc. Maar door nu nog boos te worden op jou en je zus, jagen je ouders jullie alleen maar het harnas in. Met als gevolg dat jullie nooit meer iets (durven) vertellen

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Het feit gaat niet over de xtc, maar over dat je ouders iets van je verwachten (namelijk zorgen voor je zusje of in de gaten houden) en dat heb je niet gedaan.
    Nu heb jij geen zorgtaak tbv je zusje, maar ik snap hun gevoel wel. Is het reeel nee!

Ga in gesprek met je ouders vraag waarom ze zo boos worden. Probeer ook jouw standpunt te vertellen en vast te houden, doe dit overigens samen met je vriend, gesprekken met ouders zijn lastig, maar ze laten wel zien dat je volwassen bent en doet.

20. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Bedankt voor jullie reacties!
    Voel me een stuk beter.. Ik wist niet of ik me nu schuldig moest voelen
    of niet..
    Vanmiddag indd maar even een gesprekje aan gaan met mn ouders..
    Ik ben indd allang blij dat mijn zusje me in vertrouwen heeft genomen en ik
    haar in de gaten kan houden. En als ze elk weekend zou gebruiken,
    ja dat maakt het verhaal anders natuurlijk..tuurlijk had ik dan mn ouders ingelicht..
    Maar mijn ouders zijn wat drugs betreft erg onwetend. Ze denken dat je na 1 pil
    gelijk verslaafd bent..
    Nah goed, iig bedankt!

Deel Deze Pagina