2 x eisprong in 1 cyclus??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door fleur79, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur79

fleur79 Lid

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Hai Allemaal,

Ik gebruik de ovulatietestjes van sensitest, Ik zit nu op dag 11 van m'n cyclus en ben begonnen met testen op dag 7, misschien wat vroeg dacht ik nog maar wat bleek: een 2e roze streepje zichtbaar! wel lichter dan de teststreep maar toch...Zou ik nou tijdens mijn menstruatie mijn eisprong hebben gehad? We hebben wel gevreeen die avond ervoor dus op dag 6 omdat ik dacht dat m'n menstruarie al over was, nl geen bloed meer te zien. Volgende dag toch weer bloed dus menstruatie was nog bezig?!
    Zou het kunnen dat ik 2 eisprongen heb? Ik ben wel doorgegaan met testen en streepje ging langzaamaan weer weg....
    Heel verwarrend allemaal, blijf nog maar even doortesten, ik heb normaal een cyclus van ongeveer 30 dagen dus wie weet, vorige maand was mijn eisprong op dag 16.
    Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt?

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Er verschijnt bijna altijd een tweede streepje op een ovulatietest. Hij is pas positief als de kleur van het streepje gelijk of donkerder!! is dan de controlestreep! Ik heb ervaring met sensitest en zwangerenkids en had bij beide merken bijna altijd een tweede streepje.

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Rond mijn ei testte ik altijd 2 keer per dag omdat mijn LH piek kort was. Zo had ik bijvoorbeeld sochtends een knaltest en savonds was 'ie alweer lichter. Sommige meiden hebben wel 2 dagen knaltesten... Suc6!

4. fleur79

fleur79 Lid

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Hoi Soepkip,

Ik heb ook inmiddels veel ervaring met deze testjes zijn 3/4 jaar bezig voor een 2e en heb eigenlijk alleen een 2e streepje gehad rond ovulatie dus vandaar mijn vraag.....maar wacht het gewoon af en misschien moet ik toch 2 keer per dag testen, wat deed jij?

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Denk dat je inderdaad beter 2 keer per dag kan testen. De kans is dan kleiner dat je je eisprong mist.
    Hoop dat het snel raak is voor je!

6. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    2x een eisprong in 1 cyclus is zo goed als onmogelijk.
    Maar kan natuurlijk wel.
    Bij een twee-eiige tweeling is er sprake geweest van een dubbele eisprong. Normaal gesproken komt er tijdens de eisprong één eitje vrij, maar het kan voorkomen dat er een dubbele eisprong plaatsvindt die beiden bevrucht kunnen worden. Bij een twee-eiige tweeling worden de twee eitjes afzonderlijk bevrucht door twee verschillende zaadcellen. De baby's zijn chromosomaal niet identiek aan elkaar. Ze lijken dus niet meer op elkaar dan iedere andere broer en zus.

Twee-eiige tweelingen komen in sommige families vaker voor. Het krijgen van een twee-eiige tweeling is (in tegenstelling tot een ééneiige) deels erfelijk bepaald. Vrouwen die op hogere leeftijd een kind krijgen en vrouwen die veel kinderen krijgen hebben ook een hoger risico op een twee-eiige tweeling.

7. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Nog iets gevonden op internet,

Je kunt ook niet twee afzonderlijke eisprongen in één cyclus hebben, als je dat tenminste bedoelde? Als er een eisprong is geweest, kan een andere follikel een aantal dagen later niet doorgroeien tot nog een eisprong. Als je een dubbele eisprong hebt, dan springen ze ongeveer tegelijk en dat komt dan ook door dezelfde LH-piek. Maar twee afzonderlijke eisprongen, bijvoorbeeld eentje op dag 10 en de ander op dag 16, dat kan niet! Ik heb dit laatst gevraagd aan onze fertiliteitsarts, omdat ik zelf ook zoiets had van: Misschien kan dat wel, omdat je kunstmatig bezig bent (Ik spuit Menopur), maar dat is onmogelijk.

8. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    vlak na mijn menstruatie heb ik altijd duidelijke ovutesten maar is mijn eisprong nog niet geweest.
    ik zou gewoon doortesten en indd misschien goed om 2 keer per dag te testen.

9. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

ben ik het niet mee eens omdat dat toch wel degelijk gebeurd is bij ons in de familie. de eerste week had ze een eisprong en is toen zwanger geraakt en de week erna ook een eisprong en is daar ook zwanger van geraakt waardooor ze nu een tweeling heeft maar tijdens de draagtijd was het meisje altijd een week jonger dan het jongetje.

10. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Moonymuppet, het is een reactie die ik van internet heb geplukt hè.
    Ik was wel nieuwsgierig dus was even gaan googlen. Fijn om te horen dat er toch wonderen blijken te bestaan. Maar de kans is wel heel klein natuurlijk.

11. fleur79

fleur79 Lid

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Bedankt allemaal, ik wacht het gewoon nog even af en ga door met de testjes, heb vanmorgen getest en doe er vanavond nog eentje.

12. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    hier een voorbeeld, deze was op CD7.
    en toch was het mijn eitje niet.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Fleur: ik had deze maand ook zoiets. Ik had op dag 9 (2 dgn na mijn ongi) wat zeurderig gevoel in mijn buik. Leek op eisprongpijn. Bij toeval toch maar een ovutest geprobeerd die tot mijn verbazing bijna positief was. Een dag later nog donkerder en waren de streepjes nagenoeg even donker.
    Weer een dag later (op dag 11) was de ovutest ineens weer lichter. Ik ben toen toch nog even door blijven testen en op dag 14 was hij weer positief. Een dag later toch weer lichter.
    Ik snap er ook niets van. We hebben rondom die donkere testen maar geklust en moeten over 2 weken maar zien wat het geweest is.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat een ovulatietest positief is, wil helaas niet zeggen dat er ook daadwerkelijk een eisprong is! Soms probeert een eitje te springen, maar lukt het niet en probeert hij het een aantal dagen later weer.

Wil je zeker weten dat je een eisprong hebt (al weet je het dan pas wel achteraf), dan zou je moeten temperaturen.

Deel Deze Pagina