goede maar niet overdreven dure notaris?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zoals een aantal hier wel weten is mijn vader onlangs overleden. Mijn zusje en ik zijn erfgenamen, maar willen de erfenis verwerpen. daarbij is zijn huis vlak voor zijn overlijden verkocht, maar kan deze niet overgeschreven worden. Nu ben ik bezig om een akte van erfrecht te regelen, maar de ene notaris is nog duurder dan de andere.....
    we zitten al snel aan de 700 euro, omdat niet alleen mijn zusje en ik, maar ook mijn oudste (meerderjarige) zoon afstand moet doen en ik het ook voor mijn 2 minderjarige kinderen moet regelen, dure grap dus....

Ik weet dat het scheelt als we gezamenlijk in gaan dienen, maar is er iemand die een beetje voordelige notaris kent? Meerendeel kan toch via de post, dus hoeft niet perse bij mij in de buurt te zijn.

Ik had er 1 via internet die adverteerd met 185 euro, maar de uiteindelijke rekening is 686 euro :x

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Oeii lastig en duur idd. Wij hebben het onlangs ook aan de orde gehad. Wij waren zonder verwerpen maar gewoon aanvaarden 400,- kwijt. Geen idee hoe het zit als je met meerderen personen wil verwerpen...

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik weet wel hoe het allemaal zit, maar ben nu dus alleen op zoek naar een betaalbare notaris ;)

4. Okay, het is echt totáál niet in je buurt, maar wij zijn jaren geleden bij R&W Notarissen in Rotterdam geweest. Voor iets heel anders, maar wij hebben notarissen door het hele land gemaild en de bedragen verschilden echt absurd. Het hoogste bedrag dat we door hebben gekregen was €2100. Bij R&W Notarissen waren we voor €121 klaar.. Heel vriendelijk, we zijn heel snel geholpen en dat lage bedrag was voor ons echt ontzettend fijn..

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

plaats maakt sowieso niet uit, bovendien woont mijn zusje in Rotterdam dus is het al om die reden geen drama. Maar merendeel gaat gewoon per post. Dank je wel, ik ga ze morgen bellen ;)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Al zie ik héél slechte recenties op het net :$

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Probeer deze eens! Goede ervaringen mee!

Homepage

Ik zou mijn zwager kunnen vragen voor je, die is notaris-klerk, maar die is een deze dagen voor het laatst aant werk daar ivm een andere baan. Laat maar even weten!

8. Holy shit, ik zie het inderdaad :$ Vergeet mijn tip dan maar, ik zou dit risico -ondanks onze goede ervaring- ook echt niet durven nemen :$

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Ik wierden zit ook een goede notaris die vaak niet te duur uitkomt, ben alleen de naam even kwijt, zit op het stukje waar ook het diergeneeskundig centrum zit, bij de rotonde als je vanaf Almelo wierden in gaat.

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik wilde ook R&W aanraden. Bij erfenis aanvaarden van mijn zus heel goed geholpen en vorig jaar met vastleggen van huwelijkse voorwaarden ook. Maar de reviews op internet zijn niet mis dus ik begrijp als je er niet naartoe gaat.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Notariskosten

Heeft voor ons al veel geregeld en ook goed met duidelijk advies etc.

12. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Van goor en schuurman heten ze :)

13. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik heb goede ervaringen met een notaris in Rijssen (het Notarieel)..
    Al was dat voor een andere kwestie, maar je kunt altijd een offerte aanvragen.. en geloof dat er ook wel vergelijkingssites zijn op internet.. kun je opdracht invoeren en aantal km van je woonplaats en dan geven ze een top 3, zo kwamen wij in Rijssen uit..

14. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoekstra in Sint nicolaasga.
    Is niet duur en prima notaris

15. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik heb nog even doorgezocht en een verklaring van erfrecht kost 248,05. Wij hebben daar ons huis laten passeren, huwelijkse voorwaarden en testament op laten stellen. Ging allemaal snel en probleemloos en ze gaven ook duidelijk aan hoe het allemaal werkte, en wat we wel en niet moesten doen in de huwelijkse voorwaarden. We hebben deze vooral op laten stellen omdat we een eigen zaak hebben en gaven daar goede tips voor.

16. B16

B16 Actief lid

13 feb 2015
    306
    0
    16
    Je hebt een verklaring van erfrecht niet nodig om de erfenis te kunnen verwerpen. De erfenis verwerpen kun je zelf doen bij de rechtbank. Als je alle ingevulde formulieren tegelijk inlevert bespaar je daar zeker kosten mee. Veel instanties nemen genoegen met de overlijdensakte en het document waaruit blijkt dat je de erfenis hebt verworpen. Als ze vragen om een verklaring van erfrecht zou je eventueel nog een uittreksel uit het Centraal Testamenten Register kunnen opvragen en overleggen. Daar zouden ze genoeg mee moeten nemen.

17. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Wij hebben het trouwens bij van dongen notarissen laten doen. Je kan altijd even mailen of bellen.. bedoelde meer dat ik vd extra kosten ivm verwerpen niks weet maar dat dese hier in de regio nog in de goedkopere klasse zat ;)

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit zou in theorie moeten kunnen inderdaad, maar ik moet voor mijn twee jongste kinderen ook verwerpen en daarvoor moet ik dan weer naar de rechtbank en bewijzen kunnen overleggen dat er een minsaldo is. daarbij komt nog dat zijn huis onlangs is verkocht en die akte kan nu niet gepasseerd worden bij de notaris zolang als dit niet geregeld is, dat moet allemaal weer behandeld worden door de kantonrechter...

dus omdat er eigenlijk van alles bij komt kijken en het een heel ingewikkeld verhaal is vind ik het handiger als de notaris dit afhandeld. maar wel bedankt voor het meedenken.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat is bijna overal zo, maar de griffierechten komen daar nog overheen en per minderjarig kind ook nog een bepaald bedrag: waar de ene notaris 30 euro per kind vraagt, vraagt de ander dik 60 euro :$

Ik ga morgen even overal van de aangegeven notarissen een offerte aanvragen en ik had ook nog een adres van mijn zwager gekregen van een notaris waar hij bevriend mee is ;) kijken waar die op uit komt.

20. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het is voor jou wel aan de andere kant van het land, maar wij zijn erg tevreden over Uitgeester notariaat:
    Home - Uitgeester Notariaat

In deze omgeving één van de goedkopere.

Deel Deze Pagina