hoi, sinds aantal weken ben ik aan het werk. en sinds dat ik werk merk ik dat me productie minder is geworden. voor dat ze naar bed gaat geef ik haar bv en smorgens als ze wakker word. maar overdag neem ze 2 slokken en gaat ze druk doen door dingen te pakken die naast me ligt of ze heeft me gemist en wilt ze met me spelen waardoor ze niet drinkt.(overdav en voor het slapen is ze lekker rustig) ik heb nu een electrische kolf gekocht om me productie omhoog te krijgen. ik heb over de hele dag 20 cc gekolfd het was wel dat ik voor het eerst kolfde. kan ik mijn productie nog omhoog krijgen? en wat moet ik dan doen? hoevaak en hoelang kan ik het beste kolven? ik wil zolang mogelijk bv geven.
Hoi, Goed hoor, al zo lang borstvoeding! En wat fijn dat je verder wilt gaan voor je kindje! Kolven moet je een beetje leren, handigheid in krijgen zeg maar. Je zult merken dat het steeds iets beter gaat. 20 cc wil meestal zeggen dat je wel een toeschietreflex hebt en dat het daarna stopt. Doorgaan met kolven kan een oplossing zijn. Ook kun je evt. een oxytocine neusspray vragen bij je huisarts: dit geeft niet meer voeding, maar maakt dat het makkelijker gaat stromen. Dit heet syntocinon. Zet je kolf niet te hard, boots eerst het aanzuigen na, dus maak korte, snelle 'halen'. Voor je gaat kolven kun je kort de borst masseren, dit hoeft niet heel lang te duren: 30 sec. is echt genoeg. Kolf dan 7 minuten. stop en masseer weer kort. Kolf nu weer een minuut of 5. Nog een keer masseren en nog zo'n 3-5 minuten kolven. Heb je een dubbelzijdige of enkelzijdige kolf? Bij enkelzijdig wissel je steeds: kolf links 7 min. kolf rechts 7 min. dan links 5, en rechts 5 enz. bij dubbelzijdig doe je beide borsten steeds tegelijk. Het hoort wel bij haar ontwikkeling dat ze wil spelen en minder interesse heeft als ze niet heel hongerig is