Waterpokken weg, hoe lang voor je niets meer ziet?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by chantal1985, Jan 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Mijn dochter (4 jr) heeft in de kerstvakantie de waterpokken gehad. Gelukkig had ze er weinig last van, niet gekrabt, etc. Nu zijn de korstjes er af sinds een week. Maar er blijven rode plekjes (op haar rug). Is dit normaal? Hoe lang duurt het voor dit weg trekt?

2. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Hier heeft zoontje eind november de waterpokken gehad, heeft nu ook nog rode plekjes her en der, al zijn er ook al een aantal weg/ kleine littekentjes geworden.
    Lees dus even mee! :)

3. Bruijntje

Bruijntje Lid

Feb 2, 2009
    98
    0
    6
    Zuid-Holland
    Hier zag ik ze zeker 2 maanden na het laatste korstje verdwenen was opeens weer verschijnen als ze bijvoorbeeld rood aanliep van boosheid ;) en ook als ze uit bad kwam. Op d'r rug zit nog één plekje, maar dat was ook echt een grote waterpok geweest. Dat blijft denk ik wel een litteken. Ze heeft de waterpokken eind juli gehad.

4. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Duurt idd wel even, mijn dochter heeft nu nog een litteken!! En is 1 jaar geleden

5. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Mijn dochter had het in de zomer. Ook niet gekrabt. Maar toch 2 littekentjes op haar voorhoofd.. grr

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Onze oudste van 8 heeft 5,5 jaar geleden de waterpokken gehad maar helaas witte blijvende littekens. De jongste heeft het 1,5 jaar geleden gehad en had een grote pok aan de rand van haar bovenlip, ik dacht dat dat een litteken zou worden maar gelukkig niet. Hebben het ingesmeerd met dermatix (gekregen van de huisarts).

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Mijn dochter heeft van 50% van de waterpokken een litteken aan over gehouden. Nu 2 jaar geleden dat ze t gehad heeft. Baal hier echt van:

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn zoontje had ze met koningsdag maar heeft als littekentjes nog witte plekjes op zn buik. Bij dochter zijn ze nagenoeg weg, die heeft nog een paar witte plekjes op haar slapen. De echte rode plekjes zullen op den duur verbleken en minder opvallen.

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Mijn oudste heeft het 5-6j terug heel mild gehad (amper 10-20 pokjes of zo, vooral op buik en rug), en alles ging vlot weg, geen littekens. Na een maand of 3 was er al niks meer van te zien.

Mijn middelste kreeg het nu bijna 1 jaar geleden en heel erg (niet te tellen, maar zeker 300 pokjes had ze, we waren meer dan een half uur zoet met aanstippen). Haar gezichtje stond vol. Het heeft bij haar wel een dik half jaar geduurd voor alle plekjes weg waren. Ook zij hield gelukkig geen littekens over.

10. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Duurde een aantal weken steeds hier, voor alles weg was. Een van m'n dochters heeft er een paar littekentjes aan overgehouden, de andere drie trok uiteindelijk dus alles gewoon weg.

Share This Page