Eten op het werk.

Discussion in 'De lounge' started by Anouk2005, Jul 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,272
    16,658
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wil jullie mening eens horen.Ik werk in de dienstverlenende sector en ontvang veel mensen aan de balie.Nu heeft onze leidinggevende al eens eerder laten vallen dat ze het eten achter de balie niet zo denderend vind.Het staat gewoon niet netjes wanneer er iemand iets komt vragen en je zit met volle mond.Ik eet ook weleens tussendoor iets maar doe dit uit het zicht.Nu heb ik een collega die gewoon vol in het zicht achter de balie zit te eten.Pas heb ik al eens een opmerking erover gemaakt toen ze snack a jacks ging zitten eten met de nodige bijgeluiden.Toen was het die en die doet het ook.Nu zat ze vandaag weer met een bak fruit achter de balie.Ik irriteer me enorm en vind het ook niet netjes tov mijn leidinggevende.
    Ik ben echt geen zeikerd maar kan me goed indenken hoe het over moet komen bij de persoon aan de andere kant van de balie.Nu vind ik het lastig hoe ik dit moet aanpakken.Haar nogmaals aanspreken of dit overleggen met mijn leidinggevende en hoe zouden jullie het vinden dat wanneer je bijv ergens iets komt vragen en ze zitten uitgebreid te snacken?

Gr. Ingrid.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hebben jullie geen teamoverleg? Dan zou ik dit aankaarten. Of desnoods je manager inlichten. Dit kan namelijk echt niet. (In mijn ogen;))

3. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Hebben jullie geen pauze?

4. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Hebben jullie pauze waarbij je niet aan de balie zit? Dan kan je dan eten en drinken.

Ik vind niet dat als je mensen te woord moet staan dat je dan kunt gaan zitten eten.
    Inderdaad, tijdens een werkoverleg kan je het noemen.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,272
    16,658
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    We hebben van 10.15 tot 10.30 koffie pauze en een lunchpauze van 3 kwartier.

6. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Dan kan ze dan toch eten?
    Wij mogen alleen een flesje water hebben tijdens t werk.
    En terecht zeker als je met mensen werkt die je moet helpen.

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Eten zo achter de balie kan echt niet. Heel onsmakelijk ook, ik zou je leidinggevende inlichten.

8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,531
    14,043
    113
    Female
    Jij bent toch ook da? Wij eten absoluut niet achter de balie, lijkt me ook een kwestie van goed fatsoen. Daarnaast mogen de patiënten ook niet eten in de wachtkamer dus zo het ook hypocriet zijn.
    Als een van ons trek krijgt ga je op een rustig moment even naar de backoffice om daar snel wat te eten zodat patiënten daar niets van mee krijgen.
    Als ik jou was zou ik dit eerst met de betreffende collega bespreken en erna evt met je leidinggevende. Of het een keer noemen op werkoverleg.

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Ik zou mijn schouders ophalen en zeker niet klikken bij leidinggevende. Gewoon eer aan jezelf en zelf wel gewoon professioneel gedragen naar klanten.

10. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

Jun 15, 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind dit ook niet kunnen als klant.

Ik zou het nog een keer tegen haar persoonlijk zeggen helpt dit niet aan de leidinggevende door geven.

11. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zou ik dus ook doen, is neem ik aan niet jouw taak om haar hier op aan te spreken en de leidinggevende komt er vanzelf wel achter.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Kauwgum stiekempjes verstoppen achter je holle kies en zachtjes kauwen oké, maar géééén chippies, dropjes of iets dergelijks achter een balie, joh! Dat weet toch iedereen???

Maar ik zou haar ook niet verklikken...

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,272
    16,658
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    @cin:ik ben idd da.

Ik wil ook niet klikken maar ik irriteer me er wel ontzettend aan omdat het steeds extremer wordt.
    Volgende week is er een werkoverleg en ik denk dat ik het gewoon maar eens de groep in zal gooien.

Bedankt voor het meedenken.

14. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik vind het ook niet kunnen maar ik vind het niet aan jou om haar hier op aan te spreken.

15. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik zou het inderdaad bespreken met het werkoverleg!

Share This Page