Goede matrasbeschermer gezocht (zindelijkheid)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bailey07, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Heb je nu de huggies drynites? Bij onze zoon hebben we daar nog een extra inlegger ingedaan een aantal jaar. Nu gebruikt hij luiers die nog veel meer absorberen, maar die kunnen het ook niet aan. Hij is eigenlijk ook gewoon nachtzindelijk, dus wordt wakker om te plassen, maar is niet dagzindelijk, dus dan plast hij zoveel ineens.... 12 jarige jongen van 1m65, dus niet zo gek.

    @nijn37 aangezien hij ook overdag niet zindelijk is, kom je waarschijnlijk wel in aanmerking om de luiers vergoed te krijgen. Wij krijgen de luiers ook via medireva, maar ik ken ook ouders die het via de apotheek krijgen, ligt aan je zorgverzekeraar. Ik vind medireva wel prettig, die sturen het gewoon met de post.
     
  2. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Heel begrijpelijk! Maar dit zou wel voldoende moeten zijn om het incontinentiemateriaal vergoed te mogen krijgen. Vind het jammer dat je daar als ouder zelf om moet vragen. Daar mag best over mee gedacht worden... Het is al een vervelend probleem an sich vind ik. Onze dochter vond de broekjes uit de winkel op ten duur echt vervelend zitten ook omdat ze net niet passend waren. Toen ik dat benoemde zei de verpleegkundige ineens; oh maar daar zijn speciale voor hoor. Met een brief van ons kun je die vergoed krijgen. Eh huh?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Nee, wij hebben Abena Abri - Flex Junior Inco - Ondergoed. Dus echt junior incontinentiemateriaal. Dat is erop berekend dat het een bepaalde hoeveelheid ml aankan heeft de verpleegkundige toen uitgelegd; daarom moesten wij de gewichten weten en hoeveelheid van haar plassen. Dus die toen een goede 5 dagen moeten bijhouden voor hen (en de verpleegkundige van de poli). Dochter krijgt ook Minrin nu om de hoeveelheid urine snachts 'in de binden' even jip en janneke gezegd. Is een soort hormoon wat normaal lichamelijk gebeurd in de nacht maar bij haar dus duidelijk niet. Hierdoor zijn we al flink terug (van 450 naar 200 ml maar nog niet voldoende dus helaas)
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Zijn dat de luierbroekjes of de luiers? Mijn zoon heeft ook abena junior (de luiers) gehad, maar voor de nacht zaten die te ruim en liep de urine er gewoon uit, dus voor de nacht hadden we de drynites toen. Nu draagt hij abena abriform de S geloof ik, en dan voor de nacht de dikkere met extra absorptie (ik geloof 1800 ml ofzo), maar zijn watervallen kunnen die luiers ook niet aan helaas.
    We hebben zo’n beetje het hele assortiment van medireva geprobeerd.
     
  5. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Nee dit zijn echt de broekjes. Junior is heel smal (we hebben om die reden meerdere pakketjes gekregen want het is een tenger meisje en precies wat jij zegt; eerdere broekjes gaven helaas watervalletjes... Dus toen de verpleegkundige weer gebeld, ze dachten super mee, maatje kleiner gekregen en dat ging top!). Nu heel soms nog, doordat ze dan heeft gedraaid bijvoorbeeld, dat het broekje net verkeerd heeft gezeten. Maar dat kan ik het broekje niet kwalijk nemen...
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Hoe lang is je dochter en hoeveel weegt ze? Mijn dochter krijgt ook de luiers vergoed en is ook heel smal gebouwd. Ze past de bambo luiers maat 6 nog prima, maar heeft ook heel vaak lekkages (overdag) en misschien kan ik dan een proefpakketje aanvragen van wat anders. Bij onze zoon ging de overstap van maat 6 naar de junior luiers echt heel belabberd, maar goed, een meisje heeft toch een andere anatomie, dus misschien gaat het bij haar beter. En bij haar gaat het vooral over overdag, ‘s nachts plast ze meestal niet.
     
  7. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    V is nu 1.22 en weegt 23 kg; wat grappig, zij heeft dus ook de bambo als 2e luierbroekjes want die vind ze ook erg fijn zitten. Ik heb even gekeken wat wij als proefpakketje hadden en dat was dit;
    Abena Abri - Flex Junior Inco - Ondergoed
    Abena Bambo Nature Pants 6
    Attends Pull Ons Plus/5 Xxsmall 1519ml
    Tena Pants Int Plus Xxs

    De Bambo dreamy pants vind ze het fijnste, met de groene stippen erop. Maar voor de nacht hielden die hier helaas niet. Voor overdag denk ik dat het een heel fijn broekje is. Is ook wat dunner namelijk! Die laatste 2 pull ons waren echt veeel te groot trouwens en de maat 6 was haar ook te groot. Ze moest van de bambo echt maat 4-7 jaar hebben. Was de verpleegkundige nog verbaasd over haha.
     
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Oh, die dreamy pants ken ik niet, mijn dochter draagt nog de babymaat 6 zeg maar, voor 3 jarigen, de gewone luiers, ze heeft ook de pants, maar die draagt ze alleen als ze al gepoept heeft, omdat die de neiging hebben niet goed genoeg aan te sluiten aan de achterkant. Maar ze is ook nog maar 19 kg en 1m16 (ze is 5). Ik ga denk ik wel kijken of ik een proefpakketje van de dreamy pants kan proberen. Denk je dat ze ook geschikt zijn voor ontlasting? Ik denk dat de abriflex junior wel echt te groot nog zullen zijn, hoewel mijn zoon daar toen dus de luiers van had en niet de broekjes, want broekjes zaten/zitten bij hem altijd slecht (behalve de drynites voor de nacht dan).
     
  9. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Wat ik je zou adviseren; leg contact met medireva zelf en vraag een adviesgesprek met hun incontinentie verpleegkundige aan. Zij kunnen al deze vragen beantwoorden aan de hand van berekeningen ook namelijk. ;). Onze dochter had dit broekje wel op basis van enuresis en encopresis dus zou er zeker geschikt voor moeten zijn...
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Ja, dat ben ik ook van plan om even te bellen, heb al vaker gesprekken gehad, maar er was eerst minder aanbod tussen de baby en volwassen maten, die dreamy pants bijvoorbeeld zijn volgens mij nog heel nieuw in het assortiment.
     
  11. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Kruidvat en Jumbo redden het hier ook niet.
    Een van onze kinderen plast ook nog heel veel in de nacht.
    Enige die helpen zijn die van Pampers. En dan Premium protection maat 6.
    Die kunnen echt heel veel vocht opnemen.
     
  12. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Die pasten hier op ten duur niet meer maar ook die hielden het vocht niet qua hoeveelheid.
     
  13. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Balen! Hier werken ze gelukkig nog wel. Vraag me wel af hoe lang nog...
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Wij hebben die van de ikea, ik doe ze echter NIET in de droger. (tip van de thuiszorg, ivm plastic wat er achter zit dat wordt kennelijk sneller slecht bij gebruik droger).

    Boel maak ik altijd dubbel op, dus vanaf matras naar boven werkend:
    molton,
    beschermlaag,
    hydrofiel/absorptie spul (je weet wel baby tijd),
    hoeslaken.

    beschermhoes,
    absorptie
    hoeslaken.


    Hoef ik niet midden in de nacht te gaan lopen zoeken. Dochter trekt nog wel eens dr luier uit maar vergeet dat ze dan daadwerkelijk op tijd moet gaan plassen.

    Aangezien menig luier in de ochtend een wit vlaggetje wapperde voor overgave en de stroom niet aankon heb je t hier over een aardige lading én onder druk. Maar zoals we t bu doen wordt t matras niet geraakt en slapen we 's nachts t snelst.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Er is een maat 8 he? Die hebben wij voor onze dochter.
     
  16. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Is dat zo? Waar haal je die? Online?
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Ja kan ze alleen online bestellen. Hebben ook de dry nights geprobeerd aangezien die gewoon in de winkel te krijgen zijn, maar die zaten wel goed qua pasvorm maar waren absoluut niet opgewassen tegen dr. Alles wat zeiknat, pun intended. Kind verdrietig natuurlijk.

    Ze houd t redelijk droog tot ong. 06:00 en dan komt er een tsunami van +- 600 ml, dat is een genadeklap voor de meeste luiers. Vaak kon t transport binnen de luier t niet aan, of was de max absorptie onvoldoende. Vanaf geboorte af aan al een zoektocht geweest. Mja, mama had vroeger luiers uit frankrijk (pardoes) want alle anderen waren ook kansloos...ze heeft t niet van een vreemde.
     
  18. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Nee, dry nights lukken hier ook niet. En pas rond 04:00 à 05:00 uur gaat hij plassen en dan is echt alles nat. Hij is nu zes.

    Bedankt voor je tip! Ik ga online zoeken :)
     
  19. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
  20. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Wij gebruiken waterdichte molton van leen bakker

    Daarover een gewoon hoeslaken.

    Daarop leg ik een bedzeiltje van het merk meyco. Die kan ik zo wegpakken als het nat geworden is en hoef ik niet het hele bed te verschonen. En je noemt het bedzeiltje maar zo voelt het niet. Het is eigenlijk gewoon een soort molton met binnenin waterdicht. Je hebt ze in verschillende maten. Ik heb 50x90 en 75x100 cm.
     

Deel Deze Pagina