DIY knutselprojecten (geen kleding))

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Vero0504, 31 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Uit de categorie, DIY knutselen eens een nieuw draadje. We hebben al een DIY kleding draadje voor allerhanden naaiprojecten enzo.

    Dochter heeft een fascinatie voor tijd en bij ikea ooit een keer een goedkope klok meegesleept voor 1.29 geloof ik. Ideaal ding met stille secondenwijzer.

    Al eerder had ik met een permanent marker de cijfers zwart gemaakt (waren wit).

    Om dochter nu een beetje te helpen met de tijdsfactor, t deksel er weer afgehaald (kan via de voorkant, mes op 3 punten even tussen de plastic plaat en de behuizing zetten)

    Wat rose washitape wat ik nog had liggen en het cijfer 7 en de kleine wijzer rose geplakt en vervolgens met glitter nagellak nog wat bedekt.

    Voila mevrouw compleet content en hopelijk dat ze leert wat 07:00 is (naast dr pinguin wekker lamp).

    Eventueel breiden we t tzt uit met de grote wijzer en andere cijfers (half, heel kwart voor, kwart over enzo).

    Potentieel glow in the dark nagellak...

    Foto is niet de beste overigens, maar de klok is momenteel heilig verklaard en gaat een plekje in dr slaapkamer krijgen op veilige hoogte (ivm batterij).
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    833
    640
    93
    Vrouw
    Wat leuk!

    Ik maak simpele dingetjes voor mijn kleindochter. Het laatste was een "puzzel". Ik had twee dezelfde reclame blaadjes waar een foto opstond van spelende kinderen. Van een blad heb ik die pagina op karton geplakt en er doorzichtig kaftplastic overheen geplakt. Dezelfde pagina van het andere blad heb ik ik 6 stukken geknipt en weer op karton geplakt met plastic erover.
    Een eenvoudige puzzle voor een anderhalf jarige.
     

Deel Deze Pagina