Hoe zit dit? (belastingvraag)

Discussie in 'De lounge' gestart door ilseroc, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi meiden,

Vorig jaar heb ik mijn belasting niet ingevuld, had geen formulieren toegestuurd gekregen en ben van een koop naar een huur huis gegaan in 2007 (toen nog wel belasting in gevuld) dus dacht eigenlijk niet dat het nodig was.
    Maar het is toch verplicht om het te doen?
    Ik heb dit jaar weer geen formulieren thuis gestuurd gekregen maar heb ook niet zoveel zin in problemen straks...als ik de formulieren voor het jaar 2009 aanvraag,krijg ik dan automatisch bericht dat ik 2008 ook nog moet invullen of staat daar een boete voor???

Ben echt een leek op dat gebied :)

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nee, je mag volgens mij nog steeds wel doen hoor! das geen probleem, dus ik zou gewoon beide nog doen! wie weet kun je nog wel wat terug krijgen over 2008 :p haha, als je echt veel zou moeten betalen weten ze je meestal wel te vinden! :p

3. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Als je moet betalen,dan krijg je het wel thuisgestuurd.Je kunt overigens aangifte doen tot 5 jaar terug.Dus ik zou het gewoon uittellen en als je terugkrijgt alsnog aangifte doen.(met een eigen huis heb je sowieso je hypotheekrente e.d. die je kan aftrekken)

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Net met vriendlief erover gehad dat ik ze maar gewoon beide in ga vullen, of althans, laat invullen door iemand want ik heb er niet veel verstand van :)

Ga het online doen, dus dan eerst een DigiD aanvragen, even uitzoeken hoe dat moet zo...en dan kijken of ik wat terug krijg, want dat kun je van te voren zien toch?

Belastingdienst...leuker kunnen we het niet maken...makkelijker wel :p

Wacht nog steeds op kinderopvangtoeslag, ben het nu al 3 maanden aan het voorschieten en mijn potje begint aardig leeg te raken (of beter gezegd...is al leeg :()

Maar goed, iemand die hier verstand heeft van belastingpapieren invullen? :D

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ben je verplicht om te kiezen voor fiscaal partnerschap?
    Zit nu op de site van de belastingdienst te kijken en kan het niet vinden.
    Zie alleen dit staan:

U kunt met uw partner of huisgenoot kiezen voor fiscaal partnerschap als u voldoet aan de volgende voorwaarden:
    U en uw partner of huisgenoot woonden in 2009 langer dan 6 maanden onafgebroken samen en hadden een gezamenlijke huishouding.
    U en uw partner of huisgenoot waren gedurende die periode meerderjarig.
    U stond in die periode bij de gemeente steeds op hetzelfde woonadres ingeschreven als uw partner of huisgenoot

Want je hebt alleen voordeel als je een koophuis hebt samen toch?
    Wij hebben een huurwoning.

6. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Normaal als je samenwoont (met een partner),dan doe je wel fiscaal partnerschap,maar als je een huisgenoot hebt niet. Je ben het niet verplicht,dan moet je zeg maar 2 aparte aangiftes doen. Wij doen het wel samen, heeft soms ook voordelen. Als je apart net niet aan de drempel komt en samen wel,zou ik zeker samen aangifte doen.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    je bent alleen verplicht aangifte te doen als je een formulier hebt gekregen. Maar het mag natuurlijk wel altijd "vrijwillig"

Deel Deze Pagina