je in mijn schoenen stond? het zit namelijk zo. Ik heb laatst naar 6 jaar thuis de kinderen opgevoed mogen te hebben weer een baan gekregen. Maar......ik heb een contract voor maar 4 uren in de week. De eerste weken heb ik ook 4uren gewerkt in de week nu in november en december zal ik dus 20 of 24 werken ivm sinterklaas en kerst. Maar in januari zal ik na alle waarschijnlijkheid maar weer 4uren werken. Nu hebben wij laten berekenen wat wij terug krijgen voor de oppas en wat wij zelf moeten betalen, en me reiskosten die ik moet maken. Allemaal op 5uren in de week basis omdat dat mijn contract is en meer echt niet zal krijgen op papier. Nu komt het er dus op neer dat ik voor 45euro in de maand dus sta te werken. Ik heb zoiets van dat is gekkewerk eigenlijk. Voor dat geld kan ik beter zelf lekker op me kinderen passen en van ze genieten en gewoon verder zoeken tot ik wel 24uur op papier ergens kan krijgen. Aan de andere kant denk ik of ben ik nou gek dat ik er zo over denk?? Wat zouden jullie doen in mijn schoenen? gewoon blijven werken voor die 45euro in de maand die ik overhou, of ook stoppen met werken en een andere baan gewoon gaan zoeken waar ik wel 24uur op papier kan krijgen en dus meer zal overhouden per maand?? En als je zou stoppen zou je dat dan per direct doen? of wachten tot na de kerst vanwege de drukte die ze straks krijgen?
ik zou blijven werken en ondertussen iets anders zoeken. een baan is lastig te vinden en je bent aantrekkelijker voor werkgevers als je al op de arbeidsmarkt bent. daarnaast zijn die uren met de feestdagen natuurlijk wel lekker
Ja alleen het probleem is mijn schoonmoeder past nu tussen de bedrijven op bij onze kids. Maar die kan ook niet altijd omdat zij zelf gastouder is van een gezin van 3. Dus mocht ik november en december ineens 3 a 4 dagen moeten werken en zij kan niet oppassen dan heb ik alsnog een probleem. En om voor 1 a 2 maanden kinderopvangtoeslag aan te vragen en een gastouder is ook gekkewerk vandaar dat ik daar dus ook over zit te denken wat ik daarmee moet doen. Ik ben al jaren bezig met solliciteren maar nergens word ik aangenomen en nu wel omdat zij perse een oudere iemand wouden hebben dan 16 maar wie zegt dat ik dat weer vind. Misschien zit ik dan nog wel maanden bij me huidige werkgever en sta ik daar dus voor jan koek koek te werken al die maanden......
ik zou gewoon door werken en dan rustig op zoek gaan naar een andere baan ondertussen, en met die feestdagen heb je toch weer een extra zakcentje dus gewoon even blijven waar je nu zit en ondertussen gewoon op zoek naar iets anders
Eens met Marieke. Je bent er al een tijd uit geweest. En nu kan je wel weer wat ervaring op doen. Plus die centjes tijdens de feestdagen zijn ook mooi meegenomen.
De vraag is denk ik meer: waarom werk je? Gaat het je alleen om het geld of ook om de contacten en de mogelijkheid weer een CV op te bouwen? Over het algemeen vind je ook sneller werk vanuit een werk situatie dan vanuit een situatie waarin je geen werk hebt. Als je meer uit je werk krijgt dan alleen het geld, dan zou ik het blijven doen en ondertussen kijken naar een andere baan. Als het je echt alleen om het geld te doen is en je de baan niet leuk vindt, zou ik er mee stoppen.
dan zou ik lekker stoppen en van de feestdagen gaan genieten met je gezinnetje dat werk zoeken kan je dan ook in januari weer gaan doen.. er is waarschijnlijk altijd wel iets voor je en ben zelf ook thuismama maar voor 4 uur in de week ga ik me huisje niet uit..
ik doe het niet voor het geld, het gaat mij er alleen om dat ik dus een oppas moet hebben voor de kinderen, dat zou dus een gastouder worden. Dat kost 550 euro per maand op basis van 5uren in de week. Wij moeten daar zelf 65,00 voor neerleggen. Niet zo veel is te doen. Maar ik moet ook elke keer weer met de bus naar het werk, heb een ov chipkaart om die op te laden in de maand kost me ook 40 tot 50euro. Dus dan zitten we al op 105, tot 115euro per maand. Ik verdien op basis van 5uren maar 150,00 per maand. Dus min dat andere hou ik 35 tot 45euro per maand over. Het is mij niet om het geld te doen, maar voor dat bedragje heb ik wel zoiets van voor dat geld kan ik net zo goed bij me kinderen blijven tot ik wel wat vind. Plus het probleem nu dus, me schoonmoeder past nu tussen de bedrijven door op, ik moet de 2e week van november 4 dagen werken gelukkig kan ze oppassen met passen en meten, maar dat zal niet elke week zo zijn dat het wel kan, hoe moet ik dat dan oplossen met de kinderen? me baas ziet me elke week aankomen als ik zeg sorry maar die en die dagen kan ik niet vanwege oppas. Moet ik dan nu gewoon wel een oppas gaan zoeken en blijven werken en hopen dat ik met de tijd toch echt een baan voor 24uur vind?? En het allemaal wat beter uitkomt?
Als het een baan is waar toekomst in zit (loonsverhoging, promotie, een uitgebreider/vast contract) zou ik er blijven werken. En ondertussen misschien verder zoeken. Net wat mijn voorganger zegt: je hebt een betere uitgangspositie voor een andere baan, als je al een baan hebt. Daarnaast speelt ook de vraag mee of je het leuk vindt om daar te werken. Wat is je doel met deze baan? Is het alleen voor het geld, of werk je daar ook om jezelf te ontwikkelen en voor je eigen plezier? Als het ook om je eigen ontwikkeling en werkplezier gaat, zou ik die baan ook niet te snel opzeggen, zeker niet als je daar ooit meer uren zou kunnen gaan werken. Het is echt een afweging die je zelf moet maken...
Zo dacht ik dus ook. Kan vanuit huis ook wel weer proberen om werk te gaan vinden. Ik vind voor 4uren ook gekkewerk eigenlijk. Ik had er in eerste instantie helemaal niet over nagedacht. (erg dom weet het maar ik was zo blij dat ik eindelijk werk had na jaren) totdat ik met de feiten op me neus werd gedrukt over de kosten boel enz.....toen had ik zoiets van hmm waar ben ik nu eigenlijk aan begonnen. Ik loop nu dus al een paar dagen te dubben slaap er slecht van want ik kom er maar niet uit. Als ik zeker wist dat me schoonmoeder kan oppassen tot 1 januari dan had ik zeker gezegd ik werk tot 1 januari en dan stop ik. Maar me schoonmoeder kan me dat ook niet garanderen omdat ze zelf ook gastouder is......Dus ja nu dan stoppen en verder gaan zoeken? of de gok nemen en doorgaan?
Nou dat is het hem. Ik heb met de baas gepraat en die heeft gezegd die 4uren in de week heb je zowiezo, hebben we je meer nodig dan zal je meer werken, maar ik kan je niks garanderen. het kan best zijn dat je alleen maar 4uren in de week zal werken. Dan heb ik zoiets van laat dan maar. Als hij mij kon garanderen dat ik elke week 20 tot 24uren zal werken dan zou ik er zowiezo blijven. Waarom niet? maar dat kan hij me dus helaas niet garanderen en hij weet dat ik graag een baan wil voor 24uur maar hij kan me dat niet geven. Dus hij weet dat ik ook wel verder zal zoeken. En daarbij ik mag een verlenging hebben van een half jaar, daarna nog 1,5 jaar en dan is het gebeurd dan moet ik er zowiezo weer weg. Dus echt wat opbouwen zal daar dus ook niet gebeuren helaas. Het is mij niet om het geld tuurlijk is een extra centje altijd mooi meegenomen. Maar om voor 35 tot 45euro per maand mijn kinderen steeds na de oppas te brengen, ik reistijden moet maken enz vind ik ook niet echt reeel......
oke dat snap ik maar wat doe ik dan met me kinderen? moet ik nu dus gewoon een gastouder toch gaan aanvragen en de kinderopvang toeslag?
ik zou stoppen en zelf op de kids passen als je zo weinig over houd dan wachten tot je werk krijg voor 24 uur (zoeken)
volgens mij lees ik uit je verhaal dat je ook liever dan thuis blijft om bij je kindjes te zijn (of lees ik dat helemaal verkeerd?). en voor het geld dat je overhoud geef ik je geen ongelijk meid! ik zou zelf stoppen en kijken naar een andere baan waar je wel voor meer uren op paier komt te staan. Ik zou ook bij mijn kindjes blijven tot ik een andere baan zou zoeken. je bent het geld ook niet echt nodig begrijp ik dus je zit ook niet in die nood. heb je ook de tijd om een andere baan te zoeken toch?
Ik zou absoluut stoppen. Het is financieel niet nodig. En dan zou ik gewoon een baan gaan zoeken voor na de feestdagen. Als oppas een probleem is tijdens de feestdagen en je er eigenlijk nauwelijks op verdiend lijkt het mij de moeite niet. Wat je eventueel zou kunnen doen is aangeven op je werk dat je echt maar een max aantal uren kan werken ivm oppas. Als ze daarmee accoord gaan kan je nog altijd besluiten om lekker door te werken. Dan kom je ook niet met oppasproblemen.
Ik was lekker gestopt en dan in januari weer verder zoeken voor ander werk, of nu al voor 24 uur. 45 euro per maand? Tja je contacten zijn natuurlijk ook fijn maar als je zoveel moet regelen voor 45 euro per maand dan had ik dus echt wel gestopt....
ik heb net overlegd met me schoonmoeder hoe en wat. Zij wil proberen tot april 2011 de oppas op te vangen voor onze kinderen. Ik heb eerst een half jaar contract namelijk tot april 2011. Mijn schoonmoeder en eventueel schoonvader willen proberen tot die tijd de kinderen op te vangen voor ons. Dus dan zouden we alleen de reiskosten maar hoeven te betalen. Scheelt alweer heel wat. Ik ga dus gewoon door tot april en hoop voor die tijd een baan te vinden voor 24uur. Mocht het straks echt zo zijn dat het gewoon echt niet lukt met me schoonmoeder en de opvang van onze kinderen dan stop ik er dan gewoon mee. Dan zoek ik dan thuis wel weer verder naar werk voor 24uur. Wij hebben het geld niet hard nodig wij redden het wel op me man zijn loon op dit moment maar een extra centje is altijd leuk! Iemand vroeg of ik alleen maar bij de kids wou zijn. Als het op de manier gaat dat ik maar zo weinig over hou ja dan kies ik zeker om te stoppen en voor me kinderen te gaan zorgen. Maar mochten we meer overhouden dan blijf ik lekker werken naast me kinderen. Ik heb 6 jaar lekker voor me kinderen mogen zorgen wat ik super vind en het liefst doe ik het nog elke dag de hele dag door, maar voor mijzelf is het gewoon beter dat ik er ook wat naast ga doen vandaar dat ik op zoek ben gegaan. En toen ik het telefoontje van dit werk kreeg was ik zoooooooo blij dat ik eigenlijk niet eens heb nagedacht over de kosten boel. (superdom natuurlijk maar goed) Dus ik zeg me baan nog niet op we proberen het eerst zo en mocht het echt niet lukken met opvang dan hou ik er eerder dan april dus mee op! Iniedergeval iedereen enorm bedankt voor jullie meningen!!
Ik weet niet wat voor werk je nu doet? Ik werk als oproepkracht in de zorg. Ben verzorgende. Werk alleen in de weekenden , zo om het weekend en soms met feestdagen. Mijn man is dan thuis voor de kinderen. dit verdient best lekker erbij naast salaris van mijn man. misschien een idee.
ja dat wil ik ook wel doen verzorgende maar ik heb er helaas de papieren niet voor, wil ook wel de kraamzorg in maar daar moet ik eerst ook papieren voor halen helaas....