Goede moeder: -Ze lopen er altijd verzorgt bij - Krijgen heel veel liefde en aandacht - krijgen te eten en drinken -en nog heel veel meer Slechte moeder - zet soms de tv aan omdat ik even geen zin heb in entertainment. - Verlies wel eens mijn geduld en loop dat naaar buiten - laaat op het kdv de ontsoken oogjes poetsen omdat ik het niet voor elkaar krijg en dan een huilende peuter in huis heb
Ik vind mezelf een goede liefhebbende moeder en allesbehalve slecht. Dat wordt dagelijks door mijn dochtertje bevestigd door de manier waarop ze zegt 'is MIJN mama' en me vollaad met knuffels en kusjes en het feit dat ze een ontzettend blij, tevreden en gelukkig kind is. Voor mij weer een bevestiging dat ik het goed doe. Een slechte moeder noem ik iemand die haar kinderen aan hun lot overlaat, mishandeld, kleineert, uitscheldt enz enz.
Slechte moeder is eigenlijk een heel erg beladen woord En wat als voorbeeld word gegeven is ook waar ik soms last van heb We zijn mens en de ene dag kan je meer aan dan de andere Even over jeugdzorg: Zoonlief was erg moe dus ik leg hem op bedje De 10 min regel werd ingesteld (wist dat hij er niet zoveel zin in had ) En ik kon het niet meer aan horen dat gehuil na 6(!) min Dus ik naar boven doe zijn gordijntjes open en wat hoort mijn oor? "Ja moet je dat horen het is toch wat,we zouden eigenlijk moeten bellen..." Ik schrok me kapot kon even niks uitbrengen,ben naar beneden gegaan met zoonlief en mijn man verteld wat er was gebeurd...
'slechte moeder' is denk ik even beladen als dat je het zelf maakt. Ik heb mijn punten ingevuld onder het mom van dit zijn mijn plus- en minpunten.
Veel 'slechte' dingen die jullie doen, doe ik ook Het enige wat ik verder soms doe, is schreeuwen. Mijn kinderen doen soms (vaak) zo druk dat ik er met stem verheffen al niet bovenuit kom. Erg fijn die peuter- en kleuterpubertijd. :S Daarom zet ik de tv ook vaker aan dan ik zou willen.
tja goede en slechte eigenschappen poeh ehhhhhhhhhhhh tja ik doe mijn best om zo goed mogelijk voor haar te zorgen, ga minimaal 1 keer per dag met haar buitenwandelen of fietsen, anders is ze in huis niet te houden. we knutselen regelmatig (zij verft alles eronder behalve het papier hihi) we kijken samen tv , lezen te wienig, geef haar te eten en te drinken, schone luiers, kleding etc we doen onze best. (ja hier gillen we vaak ook lekker mee) slechte eigenschap weinig geduld, tel heeel vaak tot 10 en dan probeer ik het nog maar een keer hihihi. las dat iemand schreef bij slechte moeder, dat ze vaak groente uit pot gaf, dat is niet slecht zit vaak meer vitamine in dan in vers gekookte groente oja en ik laat mijn dochter gerust 10 min huilen, ligt natuurlijk wel aan haa rsoort huiltje.
Dat was het antwoord van mijn man ook Maar daarnaast als die mensen mij of mijn man ineens uit de slof zien schieten om die opmerking dan denk ik dat ze meer geneigd om te bellen En als er iemand van jeugdzorg bijv reageerd op een lange "gehuil" van 6 min dan sporen hun niet sry
Ik ben een goede moeder omdat: Ik er als het nodig is altijd ben Ik ook tijd voor mezelf kan nemen Ik duidelijk ben naar hem toe Hij altijd goed te eten krijgt Altijd schone kleren e.d. Mee kan gaan in zijn fantasiespellen Minder goed (ik weiger mezelf een slechte moeder te noemen) Soms heb ik het even helemaal gehad en dan zet ik hem maar voor de televisie Soms ben ik heel ongeduldig Hij zou eigenlijk vaker in bad moeten.
Daar heb je gelijk in hoor. Het is het beste om er in zo'n geval boven te blijven staan. Maar vanuit gevoelsmatig oogpunt gezien had ik echt m'n mond niet kunnen houden
Dit wordt weer zo'n onnodige discussie topic. Geen een moeder die hier komt kletsen is 'slecht'. Een slechte moeder vindt haar zwangerschap en kinderen niet belangrijk genoeg om op een zwangerschapsforum te gaan praten en adviezen te vragen. (overigens, ik zeg dus niet dat elke meoder die hier NIET komt slecht is, voordat mijn woorden worden verdraaid ) Het gaat om dingen die je als moeder wat minder perfect doet, en wat minder pedagogisch verantwoord. Je kinderen worden daar echt niet slechter van (meestal). Ik zal ook mijn lijstje toevoegen: - onze kinderen zijn mijn alles, ze gaan ook vóór alles!; - ik probeer al mijn vrije tijd met de kinderen bezig te zijn; - hun behoeftes vind ik belangrijker dan mijn behoeftes (ik kan namelijk beter wachten); - ik laat ze nooit huilen; - we geven ze een warm, veilig en gelukkig huis, en een veilig geborgen gevoel; - ik doe mijn best om ieder kind individueel voldoende aandacht te geven (dit gaat soms moeilijk). Verbeterpunten: - 's ochtends en 's avonds staat hier baby-tv of bumba aan. Dat is de makkelijkste manier om rustig door de spitsuren te komen; - overdag zet ik (te) vaak bumba op als ze om komen vragen; - in de kinderwagen sus ik ze soms met een koekje; - ik heb soms te weinig geduld, ga te snel mijn stem verheffen; - zit niet helemaal op 1 lijn met papa over omgaan met dwars gedrag. Ik geef soms te snel toe (dit moeten we WEL veranderen); - ze krijgen nog steeds 2 flessen per dag. Ze vinden het nog heerlijk en hebben ze ook nodig; - ik hebte weinig tijd om de ontwikkeling van nieuwe vaardigheden heel goed te stimuleren. Ze moeten hier helaas veel zelf ontdekken (we doen iig ons best); - ze gaan niet elke dag in bad. Soms loopt het zo uit dat we zelfs een keertje overslaan; - de was stapelt zich hier tot bergen op zolder. Ik heb maar 1x per week de tijd om te strijken, daarom lopen ze (heel) soms in ongestreken broeken rond.
daar heb ik een tegeltje van met die spreuk erop. en ook met vader worden is een gunst , vader zijn een hele kunst.
Ik kan hier heel kort over zijn. Je bent een goede moeder als je kindje gezond en gelukkig is ( en dan doel ik niet op ernstige ziektes of aangeboren problemen, dat hebben we nou eenmaal niet zelf in de hand)
Goede moeder: -Ik 2 dagen ben gaan werken zodat ik alle tijd en aandacht voor mijn kinderen heb. -Ik mijn kinderen elke dag knuffel, kusjes geef en vertel dat ik van ze hou -Ik er altijd voor zorg dat ze er schoon en netjes uitzien. Schone handjes, gezicht,schone en leuke kleren en schone nagels - Ik laat mijn kinderen niet teveel snoepen en ze krijgen voldoende en gezond te eten. - Ik ben consequent. - Mijn kinderen in een schoon en net huis wonen. 'slechte' moeder: -Ik ben te ongeduldig waardoor ik snel kan snauwen of schreeuwen. -De televisie gaat hier te snel en vaak te lang aan. -Ik speel elke dag met de kinderen, maar het mag eigenlijk wel wat meer zijn. Ben ook geen knutselmoeder ofzo.. Vind het gewoon fijn om even op de bank te zitten met een tijdschrift of even achter de laptop te zitten terwijl de kinderen met elkaar spelen of televisie kijken.. - Ik altijd wel 'blij' ben als ze allebei op bed liggen..
De goede moeder in mij: - Ik hou ontzettend veel van ze, en ze krijgen elke dag dan ook een overdosis liefde. - De oudste snoept amper, ik probeer zoveel mogelijk vers en gezond eten aan te bieden. - Ik ben consequent. - Mijn hele leven draait om mijn kinderen. Ondanks mijn werk, vrienden, partner, zullen ze altijd op nmmr 1 staan. - Ze hebben altijd schone, nette kleren aan en leven in een schoon huis. - Ik laat ze nooit huilen. - Ze weten hier altijd waar ze aan toe zijn, onze regels en ritme zijn duidelijk. - Wij hebben veel gezinsuitstapjes. Gaan regelmatig dus dagjes weg, naar de efteling, sprookjes wonderland, Ballorig etc. Zo ook regelmatig op vakantie. De slechte moeder in mij: - Ik ben 0.0 % creatief. Ik teken wel af en toe, maar verven, taarten bakken etc. Nee, dat lukt me niet . Vind het 3 x niks. - Tv staat hier te vaak aan. - Ik soms het gevoel heb meer met ze te 'moeten' doen. Ik ben een beetje een luie mama. Wat moet gebeuren, dat gebeurt ook. Maar ik zou best wel eens wat vaker met ze kunnen wandelen, even naar buiten ofzo. Maar als het dit weer is * kijkt naar buiten * heb ik er echt geen zin in....
En zelfs wanneer je kindje niet gezond en niet gelukkig is (moet er niet aan denken maar goed) betekent het dan nog niet gelijk dat je geen goede moeder bent. Sommige situaties liggen nu eenmaal buiten je macht.