Vinden wij mooi staan Ik kan er niks over vinden! hetis JayD maar het zal dan denk alleen kunnen als er een streepje tussen komt..
Geen idee of het 'mag' Ik denk alleen niet dat je dat kun laten vastleggen in al die database systemen die Nederland rijk is... Hooguit in je eigen schrijfwijze. Bedenk je ook dat je altijd extra uitleg bij de naam moet geven, want er zullen weinig mensen de naam meteen goed spellen... Ik weet niet of je dat moet willen...
Ik zou het niet weten.... Maar denk wel goed na dat jullie zoon zijn naam zijn hele leven moet dragen. Succes!
Je spreekt t dus uit als Jaydee? Sorry, maar dan is t toch een meiden naam? Bedoel t niet lullig, maar wel als tip om over na te denken.
Ik vond deze nog : Naar de rechter om B'Elana: kindernamen uit Star Trek - Vernoeming.nl | Vernoeming.nl Maar dan is het de vraag of je het wil doen. Met zijn naam opschrijven is het dan elke keer spellen. Maar dat is ook als je een streepjes gebruikt, of een 2e naam,, dan eerder zou ik eerder kieze voor Jaydee, of Jay en dan een 2e naam met een D. Of een gekke Jay Dee?
Jaydee is voor n meisje inderdaaad als je t zo schrijf ik vind Jedy bijvoorbeeld toch echt n jongesnaam!
Jedy? Dus echt Jeedie? Geen engelse dj-klank, maar een platte Nederlandse J, zoals in jezus? Vindt t ook een meisjesnaam,sorry. Misschien D-Jay, Djay-Djay, Djavi, Jeay-Jay, Jeavano,Yvano?
JayD erg apart! vind het eigenlijk raar. zelfde als kinderen bijv. Na'Minah heetten ik noem aar wat. why? zo vaag is dat. Ik zou voor Jay gaan dat is stoer maarja dat is mijn mening
Ik denk niet dat ze het accepteren. Vind het zelf ook eerder een artiesten naam dan een naam waar je een heel leven mee rond moet lopen.
Ik ken een jongen die Jaydee heet. Heb het op die manier ook altijd al een beetje meisjesachtig gevonden. JayD vind ik niets...Als artiestennaam kan hij prima maar gewoon als alledaagse naam nee dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Je zou eens kunnen bellen met de vraag of ze het accepteren. Bij JayD zou ik wel eerder aan een jongen denken bij Jaydee aan een meisje maar dat is puur de schrijfwijze. Op zich een leuke naam.
Volgens mij moet je voor deze vraag helemaal niet bij de burgelijke stand zijn, zij gaan namelijk niet over het gebruik van hoofdletters. In onze taal is get de afspraak dat de eerste letter van een naam een hoofdletter is. Daar staat de burgelijke stand verde buiten. Ineen antal gevallen zie je wel hoofdletters op afwijkende plaatsn (ArenA of Yes-R) maar dat zijn dan meer "merknamen". Die staan waarschijnlijk niet eens echt officieel ergens zo geregistreerd, maar die schrijfwijze wordt naar buiten gebracht en dus door anderen overgenomen. Dat zou ik bij een eigen naam niet doen. Wat ik denk dat het dan toch gewoon als Jayd op het paspoort, rijbewijs, diploma's e.d. komt te staan.
JayD ? Serieus? Je zet een kind op de wereld geen merk of artiest. Ik zou toch echt gaan kijken naar een andere schrijfwijze.
Ik zag hier een tijd terug in de buurt een geboortebord met Des'ray, blijkbaar mocht zoiets dus wel, al vind ik dat soort schrijfwijzen meer voor artiestennamen. Houd er rekening mee dat zijn naam nog heel vaak verkeerd gespeld gaat worden als je voor een afwijkende spelling kiest.