Taart bestellen

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik wou even vragen hoe jullie dat hier doen als je een slagroomtaart wil bestellen voor op een zondag.
    Ik heb een leuke taart gezien en heb de bakker een mail gestuurd met de vraag hoe ik dat het beste kan doen.
    Maar deze adviseert dat je beter een andere taart kan bestellen zoals een chipolata omdat de slagroomtaart kwaliteit verliest, aangezien deze op vrijdagavond/nacht gemaakt wordt en zaterdag 8 uur klaar staat in de winkel.
    Maar ik wil helemaal geen chipolata taart of andere taart, ik wil een slagroomtaart. Maarja, hoe erg is het dan dat de kwaliteit verloren gaat na een dag?
    Kortom, hoe zouden jullie dat dan doen? Gewoon erop wagen, of dan toch een andere taart kiezen?
    De taart is overigens voor zondagochtend, zo rond een uur of 11.

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Gewoon bestellen, op zaterdag ophalen en meteen koel wegzetten.

3. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Er zijn (hier tenminste) echt zat bakkers die zondagochtend open zijn. Ik ga er dan vanuit dat die bestellingen zondagnacht/ochtend gemaakt worden.

Daar zou ik dan voor kiezen, niet een taart die al bijna 2 dagen in de koeling staat want dat proef je echt en zou zonde zijn.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vrijdagnacht ophalen en invriezen? :D

5. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik heb even gekeken, maar hier zijn geen bakkers op zondag geopend, ik kan het in ieder geval niet vinden..

Invriezen gaat helaas ook niet, daar is geen ruimte voor in de vriezer :)

6. Naar de Lidl gaan op zaterdag, een diepvriestaart kopen en zondag genieten :)

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    als je echt slagroom wil, zou ik bij de supermarkt een slagroomtaart halen uit de diepvries op zaterdag en dan zo laat mogelijk ;)

8. minon

minon Niet meer actief

Als je een slagroomtaart koopt op zaterdag (bij de hema bijvoorbeeld) en in de koelkast zet smaakt ie de volgende dag nog precies hetzelfde hoor. Gewoon zaterdag kopen en in de koelkast bewaren.
    Ala je dat echt een probleem vind zou ik voor een diepvriesvariant van de supermarkt gaan. Die vlak voor sluitingstijd kopen en bevroren de koelakst in. Dan is ie de volgende morgen dooi. Persoonlijk vind ik ze alleen niet te eten. :)

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Beter een taart van de bakker die al een dag in de koelkast staat dan een diepvries taart ;). Ik proef dat verschil nooit zo tussen hij staat al een dag wat over is eten wij ook rustig op maandag nog :D

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Een goede bakker maakt zijn gebak gewoon zaterdagochtend heel vroeg. Als jij hem ophaalt, meteen koel zet en zondag eet, smaakt hij nog heerlijk hoor!!!!
    Bij mijn bakker iig wel! Die taarten zijn na 2 dagen zelfs nog verrukkelijk :D

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Er zijn bakkers die alles al op vrijdagavond maken. gewoon omdat nachturen nu eenmaal duur zijn!!

Maar dan nog als hij altijd koud staat heb je een lekkere taart van de bakker op zondag. Ik zou gewoon een slagroom taart bestellen ( of een ijstaart, heerlijk met dit weer) Zorg dat de taart tot zondag altijd in de koelkast staat in de doos en dan kan er weinig fout gaan.

Ohh en ik ben bakker. Doe het zelf ook zo. Al werkte ik wel altijd op zaterdag ochtend vanaf 4 uur ;)

12. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor de reacties allemaal :)
    Als ik hier de reacties zo lees, denk ik dat het dus wel mee valt. Dan ga ik het maar gewoon doen.

Deel Deze Pagina