Vorig jaar miskraam gehad met lange nasleep. nu weer zwanger! Tot dusver: bij 7 weken kloppend hartje. vandaag 8 weken: bruinverlies, complete paniek.. weer echo gemaakt.. nog steeds kloppend hartje En gegroeid vruchtje.. Er zat een vlekje naast de vruchtzak wat een "klein hematoompje" kon zijn. geen reden tot paniek dan dus, als ik de artsen mag geloven. Maar net naar het toilet weer bruinverlies, ja dat houdt natuurlijk ook niet ineens op. En nu, ondanks de geruststelling van een goede echo, goed gegroeid vruchtje en een kloppend hartje ben ik zo teruggeslingerd in de tijd dat ik me toch zorgen maak.. Volgende week mag ik gelukkig weer terug voor een extra echo. Wordt ons eerste kindje.. hoe kom ik de week door? En vooral hoe zorg ik dat ik niet panikeer? Moeilijk niet de controle te hebben.. Hoe weer vertrouwen krijgen ?
Ik heb bij mijn zoontje heel mijn zwangerschap lang bloedverlies gehad.. Bruin en helder rood... Ben zovaak in paniek geweest! Ik had ook een hematoom op mijn baarmoeder en daar kwam het schijnbaar van..mijn zoontje is nu 2,5 Wat mij erg gerust stelde was dat ik zelf een angelsound ( doppler ) had aangeschaft zodat ik als ik het niet vertrouwde even het hartje kon luisteren. Er zijn mensen die zeggen dat dat niet verstandig is omdat je nog meer in paniek raakt als je het hartje niet kan vinden maar ik heb gelukkig altijd het hartje gevonden en werd daardoor steeds weer gerust gesteld
En met 8 weken is het denk ik nog wat vroeg... ik moet op een of andere manier accepteren dat het ondanks bloedverlies ook goed kan gaan... dat kloppend hartje is toch positief.
Ik ben 8w3d Ik had over dit onderwerp een tijdje geleden ook een vraag. Zie: http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/575177-week-lang-licht-bloedverlies.html Sinds ik weet dat ik zwanger ben (4weken) regelmatig bloed verlies gehad, bruin tot helder rood. Heb het een keer een hele week gehad, nu meestal om de 2 dagen bruin bloed verlies dan weer rood dan weer bruin. Wel heel weinig altijd. Ik had eerder de vk gebeld toen het een van de eerste keren was dat ik bloed verlies had, toen vertelde ze me dat bruin bloed oud bloed is dus niet ernstig. Na een aantal dagen werd het tot echt rood bij mij. Maar alsnog ging de eerste echo goed, 6 weken kloppend hartje. Gistere werd ik wakker van krampen, ik liep gelijk naar de wc en na afloop van mijn plasje kwam er helderrood bloed... Ja dan gaan alle alarmbellen af. Bloed + krampen = niet goed... Gelijk vk gebeld ze konden me gelijk zien, en had een heel mooi intact vruchtje met mooi kloppend hartje ! In me baarmoeder was ook nergens iets verkeerds te zien. Inwendig onderzoek ook niets gevonden. Vk vertelde me dat ik waarschijnlijk gewoon hele gevoelige doorbloedde baarmoedermond heb of een plekje wat snel open springt en een beetje bloed afgeeft... Paniek zit er bij mij ook in en vooral als het iets meer als de vorige dagen is het bloed verlies. Maar gelukkig doet de kleine het goed ! Ik denk dat ik van die zwangere vrouwen ga zijn die heel de zwangerschap lang een beetje bloedverlies heeft. Maar jij hebt eerder een miskraam gehad zeg je, ik zou dan wel de vk bellen ookal is het bruin bloed. Ze kunnen je misschien met een echo wat meer zekerheid geven. Ik hoop voor je dat het niets ernstigs is ! -
Thanx! Ik heb de gynaecoloog gezien vandaag en echo gehad. was een kloppend hartje te zien en goed gegroeid vruchtje. en een klein hematoompje ernaast.. Het is deels ook psychisch.. heb moeite na vorig jaar om te durven vertrouwen.. Zelfs met deze goed echo..
Ik heb deze zwangerschap ook in het begin een paar keer een bloeding / bruinverlies gehad. Ik was ook bang, maar gelukkig gaat alles gewoon goed. Het kan beide kanten op gaan, maar er is hoop. Ik duim dat alles bij jou ook gewoon goed blijft gaan!
Heb geen tips voor je. Wel denk ik dat je angst heel normaal is. Ik gok dat de meeste vrouwen tot 12 weken erg gespannen zijn, zeker als er bloedverlies is. Maar het hartje klopt en dat is een goed teken en bloedverlies komt echt behoorlijk vaak voor. Tja, jezelf toespreken dan maar de hele dag en veel afleiding zoeken?
Dat is inderdaad nog te vroeg om met 8 weken zelf het hartje te kunnen horen met een doppler Sorry had t even over het hoofd gezien hoever je bent
Ik heb vanaf week 6 tm 10 bruin verlies gehad.... Ik bleek ook een kleine hematoom te hebben. Vele echo's gehad maar alles was goed. Heb net dat gummiebeertje in bed gelegd 😁 Je hebt er helaas geen controle over... Ook al heb je nog zoveel echo's. Of het gaat goed, of niet. Daar heb je nu niets aan, dat snap ik maar probeer toch een beetje vertrouwen te hebben anders ga je er onderdoor! Zo'n doppler... Ja daar zijn al vele discussies over geweest. Hoe vroeger in de zwangerschap, hoe lastiger het kan zijn om het hartje te vinden.... Hoe reageer je als je het even niet kan vinden? VK's zijn er daarom ook niet gek van omdat ze regelmatig vrouwen die in paniek zijn aan de tel hebben omdat ze het hartje niet kunnen vinden... Dit is natuurlijk voor iedereen een persoonlijke afweging. Ik had pas een doppler met 23 weken ofzo maar toen voelde ik hem al bewegen. Had dat ding om het hartslagje op te nemen. Met 8 weken zal je zowiezo geen hartje kunnen horen met een doppler...
Hey, wil je even een hart onder de riem steken, hier op 10 weken, 2 weken bloedverlies gehad, vooral oud bloed. Na enkele echo's bleek toen ook dat ik een hematoom had. Ik was toen ook vreselijk bang, durfde amper mijn zetel nog uit voor iets te doen... Maar ben nog steeds zwanger, en ze doet het heel goed... Voor een doppler denk ik dat het inderdaad nog wat vroeg is, ik heb er pas 1 gekocht toen ik 15 weken was, en dan was het nog serieus zoeken voor het hartje te vinden...
Heel veel sterkte!!! Ik weet hoe lastig het is. Nog voor ik wist dat ik zwanger was steeds bloedverlies. Nu 20 weken en het is nog altijd niet over! Zoooooo zenuwslopend. Neem het dag per dag en probeer jezelf er van te overtuigen dat je er zelf toch niks aan kan veranderen! Maar weet dat dat de ene dag beter gaat dan de andere! Ik heb geen doppler gekocht want dan zou ik hem elk uur van de dag willen gebruiken en dat is dus geen goed idee
Dank voor de brgripvolle reacties! Tja, het is ook wel een les in loslaten merk ik. Doppler ga ik niet doen. Schiet niet op voor een control freak like me.. Leren loslaten en dag voor dag is denk ik de enige weg nu...