Ik heb een actieve dochter, vooral overdag veel wakker en moeilijk inslapen. Dus ik had haar naar boven gebracht en na een kwartiertje ging ze huilen, echt krijsen. Dus ik naar boven, en ik kon haar niet troosten. Dus dan denk ik: ze heeft pijn of honger. Dus ik met haar op de arm, beetje wiegen, sabbelen op mijn pink en het ging zo 10 minuten door. Ze had me echt overtuigd dat ze honger had, al is het nog maar 2,5 uur geleden.. Dus wij naar beneden, ik leg haar net in de box, muziekje aan en wat denk je: ze stopt met huilen en begint me daar te kirren en te giebelen... ze heeft mama goed te pakken haha.. en ze is vandaag 2 maanden.. dat wordt nog wat En mijn vraag: herkennen jullie dit? En hoe gaan jullie hiermee om bij zo'n jonge baby??
Een baby van 2,5 maand kan nog niets faken hoor, dat komt pas veel later. Zo'n kleintje "is" alleen maar, en het besef dat ze een apart mensje is, dus los van mama, ook dat komt pas later. Er is ook geen manier om mee om te gaan, gewoon goed naar de huiltjes luisteren. En dat kan soms best lastig zijn! Wellicht had ze gewoon behoefte om nog wat samen te zijn, wou ze nog niet slapen?
Tja, babies willen nu eenmaal niet bij mama zijn, zich geborgen voelen, etc. Als ze zo kleintjes zijn mag dat nog, binnen een paar maandjes komt het besef dat ze dit ook kunnen gebruiken in hun voordeel, dan moet je streng zijn natuurlijk. Maar nu nog niet. Gewoon doen wat je kleintje verlangt. Enjoy!
Ik vond het gewoon zo grappig, voelde me echt even goed bespeeld.. maar inmiddels na een lekker badje, massage en flesje ligt mevrouw in haar bedje te ronken Ook merk ik dat ze vaak als ze huilt en ik de trap op loop dat ze gelijk stil wordt om even te luisteren.. het is vast toeval, maar ik heb toch het vermoeden dat zij later een dikke boef wordt
Er is ook zoiets als mamahonger; ze wilde gewoon even lekker vastgehouden worden door mama! En natuurlijk wordt ze stil als ze hoort dat jij er aan komt en ze dolgraag geknuffeld wil worden, dat moet je echt niet zien alsof ze je bespeelt; ze vindt je gewoon ontzettend lief en heeft behoefte aan je nabijheid.
Ze wilt inderdaad bij je zijn Is heel normaal en je kunt ze echt niet verwennen, vooral niet als ze nog zo klein en lief zijn! (Uhm, lief als in..Hee....Ach..Je snapt me wel!)
Vind 2,5 uur geleden echt niet zo weinig voor een baby van 2 maanden toch? Dus zou toch prima honger kunnen zijn, misschein werd ze even afgeleidt van haar honger afgeleidt door de box? Ben het met de andere meiden eens dat mamahonger net zo goed kan trouwens.