wie dit kan verklaren krijgt een lintje!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Kara, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    #1 Kara, 13 jan 2016
    Laatst bewerkt: 13 jan 2016
    zie mijn temperatuur kaartje...
    Wie helpt mee denken wat er gebeurt in mijn lichaam?

Week voor kerst: Doordat ik pijnlijke steken had ben ik temp weer gaan bijhouden. Temperatuur is altijd voorspellend geweest van zwangerschappen, eisprongen en cyclus, dus heilig voor mij ;)
    Temp was zo hoog dat ik, dag na een innestelingsbloedinkje, heb getest: licht maar wel streepje. Daarna temp dip en testen werden negatief. Temp zakte verder en ik bereidde me voor op menstruatie. En die is er nog steeds niet.

Ik snap er niks van. Iemand enig idee?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,7 KB
      Weergaven:
      16
  2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    #2 Kara, 13 jan 2016
    Foto uploaden lukt even niet vanaf mobiel.
    Nu foto toegevoegd!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe temp je???

Zomaar middenin/einde vd cyclus tempen heeft geen nut helaas.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe weet je zo zeker dat het een innestelingsbloeding was?? Het kan ook een ovulatiebloeding zijn geweest.
    Een zw test kan ook op een ei reageren helaas.
    Als dat zo is bij jou dan zit je nu ong. op 10 dpo en zou je nod over een dag of 4 zijn (uitgaande van een lf vab 14 dagen).

5. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    #5 LJJ, 13 jan 2016
    Ik zie ook heel weet niet blauw gekleurde bolletjes. Wat betekend dat je niet op hetzelfde moment je temp hebt opgenomen. Nu krijg je dus een vertekend beeld. Waarschijnlijk als je een lijn door de blauwe bolletjes trekt ziet het er rustiger uit en zie je inderdaad wel je temperatuur dalen.
    Als je voor de dal temp een positieve zwangerschapstest hebt gehad denk ik dat het mis is gegaan.
    Aan de andere kant, een zwangerscchapstest kan ook reageren op je ei. Weet je zeker dat die daarvoor al is geweest?
    Ben je begin van deze temp kaart soms ziek geweest oid?
    Over het algemeen stijgt je temp na de ei, dan is hier dan andersom. Dus mss ook onwaarschijnlijk.
    Wat een gek kaartje joh!
    Sterkte!

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zie alleen gebergte en geen eisprong ofzo
    En ik zie veel openbolletjes dus het tempen gaat niet zo goed.

Ik kon wel midden in cyclus en zelfs overdag tempen.
    Ik heb voor ei altijd 36.5/36.8 en na ei 37.1/37.3 maakt bij mij niet eens uit of ik actief was net uit de douche kwam etc. Mijn temp was dan ook echt "stabiel"

Dat van jou lijkt in verste verte niet stabiel.
    Ik lees ook dat je pco hebt, misschien heb jr deze maand geen eisprong gehad.

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dank voor de reacties en snap dat het vragen oproept!

Tempen voer ik niet meteen in in FF, dus vandaar de ontbrekende goede bolletjes. Tempen doe ik al jaren en net als bij Ikdus is mijn temp juist stabiel in de zin dat hij voor eisprong 36.7 of lager is en 36.9 of hoger na eisprong. De fluctuatie komt door niet elke dag op precies zelfde tijdstip meten maar dat heeft dus nooit uitgemaakt. En ik doe het wel altijd s ochtends als ik wakker wordt.

Ik weet bijna zeker dat ik rond 22 december een eisprong heb gehad. Ik had toen symptomen daarvan. Omdat ik niet bezig was met zwanger worden ben ik later die week pas gaan tempen. Vandaar dat het midden in cyclus was. Een cyclus die nog geen cyclus is omdat die nog op gang moet komen na stoppen van bv. Ondanks pco is temp dus wel altijd voorspellend geweest!

De optie dat de ze testen op ovulatie hebben gereageerd had ik ook maar klopt totaal niet met temperatuur omdat die allang hoog was toen. Inneatelingsbloesing weet ik niet zeker, maar was dag na dip en toen testte ik dus licht positief. Ik heb veel getest in mijn leven en nooit onterechte tuurtesten gehad. Wel (vroege) mk's. En ook wel eens innestelingsbloedingen gehad.
    Niet ziek geweest overigens.

Ik denk dus dat het in heel vroeg stadium is mis gegaan maar dan snap ik niet dat mijn temperatuur allang weer laag is maar ik geen menstruatie zie!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je moet ook niet de tijd van invoeren invoeren, maar de temp van meten noteren.

Temp je wel rectaal??
    Overigens zeg je eerst dat de open bolletjes komen door het latere invullen en vervolgens zeg je dat het komt doordat je op verschillende tijden meet.
    Welke optie is het nu?? Daar zit nogal een verschil tussen ;)

Verder ben ik wel benieuwd waarom jij zo zeker weet dat je ei op 22 december was?? Zonder de correcte manier van tempen of het gebruik van ovu testen (wat juist met pco niet is aan te raden) kan je dat namelijk nooit zeker weten.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben ook wel benieuwd naar een van je eerdere tempkaartjes. Dat maakt het vergelijken voor ons ook wat makkelijker.

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    de temp schommelingen komen denk ik doordat ik niet elke dag om 7 uur ben opgestaan en bolletjes denk ik omdat ik temp niet meteen heb ingevoerd en standaard de rijd werd aangehouden waarop het wel werd ingevoerd. Dit verschilde dus nogal.

En eisprong: je temperatuur stijgt toch alleen als je een eisprong hebt gehad? Temp is betere graadmeter dan ovulatietesten daarvoor toch?

Ik zal even kijken naar ander kaartje!

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Kaartjes volgen nog. Zit op mobiel nu

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Open bolletjes komen doordat jij een andere tijd ingeeft dan normaal is.
    Dus als jij normaal om 7 uur tempt (en dit netjes meld) en daarna een aantal keren om 8 uur pas tempt en die tijd aangeeft is je temp onbetrouwbaar en krijg je een open bolletje.
    Wanneer je pas om 12 uur je temp invult, maar wel het tijdstip van tempen noteert, krijg je geen open bolletje als die tijd gewoon 7 uur was.

Maar nigmaals, temp je wel rectaal??

En idd je temp stijgt de dag na je eisprong, maar dan moet je wel op het juiste tijdstip tempen als je voor ei doet.

Hoe jij het nu gedaan hebt is onbetrouwbaar en niet de juiste manier.
    Maar je bent ook pas op 24 dec gaan tempen omdat je zegt op 22 december zeker je ei te hebben gehad. Hoe wist je dan zo zeker dat je ei was geweest op de 22e??

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dank voor het meedenken.
    Ja, rectaal. Ik temp al 5 jaar dus durf wel te zeggen dat het betrouwbaar is dat ik temperatuurstijging had door eisprong. Tenzij er een andere reden is waarom je temperatuur verhoogd is afgezien van ziekte? De fluctuatie komt door verschillende tijden van opstaan maar niet de relatief lage (onder 36,7) en hoge (boven 36,9) temperatuur. Dat verschil is voor mij wel duidelijk.

Rond 22 december eisprong is omdat daarna temperatuur verhoogd was en ik die dagen steken in eierstokken voelde. Ik was er toen niet zo op bedacht maar achteraf gezien moet dat dus wel eisprong zijn geweest.

14. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    image.jpg

Hier voorbeeld van eerder kaartje.

15. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Mijn temp stijgt btw pas 2 a 3 dagen na mijn eisprong. Afwijkend van gemiddelde maar genoeg eisprongen middels echo's gevolgd om te weten dat dat blijkbaar zo werkt bij mij.

16. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Niemand verder en idee?

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nope misschien gewoon in de war door de bv etc.

18. mamalap

mamalap Niet meer actief

Of toch jouw pcos in overdrive die kan natuurlijk ook veranderd zijn. Het piekerige in temperatuur hoort daarbij + een lichte spotting en nu geen menstruatie.

Helaas heb ik ook cycli gehad waarbij dit het geval was en cycli waarbij het minder piekerig was met een late eisprong. Dus ja die kan toevallig erger zijn geworden jouw pco :(

19. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    nog bedankt voor het meedenken!

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695