onzeker over buik

Discussie in 'De lounge' gestart door wolfje89, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Hoihoi!

Ik ben morgen 33 weken zwanger (banner klopt niet)
    En ik krijg overal te horen
    ' jij groeit ook niet hard'
    'Kleine buik zeg voor 33 weken'
    Enz enz enz

De vk zei tegen mij dat ik ver naar achter draag..maar me baarmoeder is wel gewoon goed aan het groeien ze zegt altijd netjes netjes.
    Maar die opmerkingen maken mij echt onzeker!
    Nog meer met een kleine buik?
    Ik ben van mezelf trouwens niet slank of licht eerder iets te zwaar.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

niet onzeker laten maken. Volgens anderen is je buik altijd groot, klein, gek, puntig, mini etc. vk is de enige die het ook echt gevolgd heeft en volgens mij hebben de meeste mensen geen "rontgen"ogen.

Niet druk om maken.

3. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

lekker laten kletsen meid... er zijn zelfs mensen waaraan je niet eens kunt zien dat ze zwanger zijn en in eens met de kinderwagen lopen ;)

Heerlijk genieten van een beschaafde buik zou ik zeggen... die van mij was Huge!!!!! En van mijn ooit mooie strakke buik is dus echt weinig over gebleven... een en al litteken.

4. wolfje89

Thnx meiden!
    Ja heb ook nog weinig uitgescheurde plekken op mijn buik een paar maar dus dat us wel weer een voordeel ja haha.

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik had bij de 2e ook een hele kleine buik!
    kon met 40 weken op het werk nog mn buik bedekken zodat mijn collega's niet zagen dat ik zwanger was.
    dus geen zorgen!

6. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een klein buikje hoor! (ik heb wel eens een foto in het juni buikjes topic gezet).
    Hebben vorige week nog bezoek gehad, die niet eens konden zien dat ik zwanger was... tsja...
    Enfin vandaag bezoek gehad dat mij een maandje niet gezien had.
    En ze vond zowaar (na zeer kritische inspectie) dat ik wel een heeeeeeel ietsje was gegroeid!

Ik leg 't nu ook naast me neer.
    Kan er namelijk toch niets aan veranderen!

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Had ik ook hoor! maar normale kindjes. Volgens mij is het nog zwaarder voor jezelf omdat het zo naar binnen drukt. Overal last van zeg maar. Mensen denken dat het minder zwaar is nl, omdat het zo lijkt.

8. Sheeva

Sheeva Lid

7 sep 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo verschrikkelijk al die commentaren van de mensen hé. Bij mij was het net het omgedraaide ze vonden men buik groot. Laat je niet gek maken alles komt wel in orde!

9. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik vind kleine beschaafde buikjes prachtig! 'Je bent zeker de dagen aan het aftellen?' als je nog drie maanden moet is ook niet leuk ;)

10. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier ook een kleine buik gehad, toen ik bijna 2 weken overtijd was dachten mensen ook dat ik nog even moest..... niets van aantrekken dus, kleine buik had een dikke 7 ponder van 53 cm in zich!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mensen willen altijd gewoon graag iets zeggen, ook al hebben ze vaak geen benul waar het over gaat. Lekker laten kletsen! De vk houdt de groei van je buik en baby in de gaten. Zij heeft er verstand van, de achternicht van de schoonzus van de overbuurvrouw van je collega niet!

12. wolfje89

Thnx stelt me wel beetje gerust:)
    Ja die kleine ligt heel erg op mijn maag dat had volgens de vk ook te maken met het diep liggen dus elke avond komt me eten er nog steeds uit.. gelukkig alleen in de avond het zuur is dan zo erg dat ik spugen moet.

13. knap

knap Niet meer actief

Je bent wat dikker zeg je al van je zelf?
    Dan kan het wel kloppen dat je dan wat ( minder ziet)
    Bij mijn eerste zag je het haast ook niet dat ik zwanger was( dikke buik van mijn zelf) bij de tweede ook al zat er 9 jaar tussen was het wel sneller raak met een ( buik). Eerste was wel met voorliggende placenta en een stuit.
    Maar vind je het vervelend omdat mensen dat zeggen of vind je het misschien wat jammer dat er niet meer te zien is?

Een nichtje van mijn Lat was 6 maanden zwanger. Eerste kindje en als ze het niet verteld had dan had ik nooit geraden dat ze zwanger was. Ze was wel slank.

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik was en ben nu weer ook bescheidrn en werdt bij mn eerste zwangerschap gek van die rot opmerkingen, kreeg zelfs te horen ohh is ze van jou, wist niet dat je zwanger was (ergens waar ik 2x on de week kwam)
    dus je bent niet de enig maar wees a u b niet onzeker! het is niks raars alleen jammer.

15. wolfje89

@ knap
    Ik wil graag een mega buik ja omdat het blijkbaar nu niet duidelijk is dat ik al bijna uitgerekend ben haha!
    En echt dik ben ik niet maar gewoon stevig ben niet dun.
    Ik ken dikkere mensen en die hebben echt een mooie grote ronde buik.
    En dan vragen ze of t kindje wel goed is en ik word daar echt niet goed van en gs aan mezelf twijfelen ook al heeft de vk gezegd dat hij goed groeit.

16. wolfje89

Mijn placenta ligt trouwens ook voor.mijn buikwand heeft dit er iets mee te.maken? Ik voelde hem wel veel later dan normaal nu schopt ie er dwars doorheen

17. wolfje89

@ rica

Das helemaal lullig!

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Laat mensen lekker kletsen meid! De meest nare eigenschap die mensen kunnen hebben is zich overal mee willen bemoeien. Ze hebben geen enkel idee wat ze zeggen waarschijnlijk. Je verloskundige weet dat het goed zit, en jij ook. Laat je niet gek maken!

19. Fleems

Fleems Actief lid

31 mei 2011
    234
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zwanger van de 3e en ik heb wel een zwangerbuikje, maar ook geen mega toeter ofzo. Bij de eerste 2 ook niet gehad, dus ook ik krijg veel opmerkingen. Vooral omdat er vanuit word gegaan dat je bij een 2e en 3e zwangerschap een grotere buik hebt. Ik heb echt inmiddels wel door dat dat bij mij lichaam hoort en ben super trots op mijn kleine bolletjes buik :) Vind het juist wel schattig! Zolang je te horen krijgt dat je baarmoeder gewoon netjes groeit en je kindje het goed doet, hoef je nergens bang voor te zijn. Wees trots!
    Liefs Fleems

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bij mijn eerste vroegen ze ook waar mijn kind dan zat ;). Ik was er ook erg onzeker over en vond het helemaal niet leuk.
    Lag tussen de 26-28 weken in het ziekenhuis en hoorde iedere dag wel van iemand een opmerking over mijn kleine buikje.

Nu zwanger van de 2e en jawel, precies tegenovergesteld! Kreeg enkele weken geleden al de vraag of ik er bijna was :cool:.

Verschil is ook inmens, gekke is dat ik hetzelfde gewicht heb, hetzelfde aangekomen ben en het kindje even groot geschat wordt. Zegt dus allemaal niets blijkbaar! Gewoon de manier van dragen....

Deel Deze Pagina