Goede raad welkom!! Wij weten het niet meer

Discussie in 'Babynamen' gestart door siriel, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hallo meiden ik hoop dat jullie mij (ons) kunnen helpen. Wij krijgen een zoontje in april, en zijn eigenlijk al wel uit de naam, alleen de schrijfwijze en betekenis :(:(

Mijn man is helemaal weg van de naam Jaimy, (als we het hebben over ons kindje dan noemt hij hem ook al zo, erg lief!!) Ik vind het ook een erg leuke naam en past ook goed bij de rest van ons gezin.
    Alleen.... Jaimy betekend verrader/bedrieger, en dat vind ik dus echt niet leuk... Nu zag ik de jongensnaam Jame en de latijnse betekenis is : ik houd van :) ,erg lief en toepasselijk, ik zou de naam Jame dan uitspreken als "djeem of djeemie" of zien jullie dat anders?
    Misschien moet ik me helemaal niet zo druk maken over de betekenis en moeten we gewoon lekker voor Jaimy gaan.
    Wat vinden jullie???

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Is Jamie anders geen oplossing? Dan is de uitspraak ook meteen duidelijk lijkt mij. Bij Jame zou ik niet denken dat de uitspraak "Djeemie" of "Djeem" is.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het geloof ik weer op zijn nederlands uitspreken ;)
    Zou me niet te druk maken over de betekenis. Niemand die het weet, en zo wel. dan pech. gaat er toch om dat jullie de naam leuk vinden.

4. luca84

luca84 Niet meer actief

ik zou me niet druk maken om de betekenis.. kijk er zelf niet na, kvind Jaimy leuker!

5. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Voor een jongen vind ik de schrijfwijze Jamie, mooier als Jaimy (die vind ik leuk voor een meisje)... Betekenis van Jamie is: Bezetter, vertegenwoordiger. Wellicht een iets positievere betekenis?! Misschien is dit een optie?

6. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Mijn absolute favo jongensnaam is James. Misschien vind je dit mooi? Anders zou ik absoluut voor Jame of Jamie gaan.

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik vind Jame wel leuk! Ik zou dat uitspreken als djeem.

8. emje

emje Niet meer actief

ik zou me niet druk maken om de betekenis. als jullie de naam mooi vinden zou ik het gewoon doen. de naam die wij aan ons dochtertje gaan geven heeft als betekenis 'rivaal'. ook niet echt een super betekenis maar we vinden de naam gewoon super mooi.

alleen vind ik de schrijfwijze jaimy meer voor een meisje (komt waarschijnlijk omdat een vriendin van mij zo heet)

jamie vind ik leuker voor een jongen

9. Missy1985

Missy1985 Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.009
    0
    36
    De betekenis van de naam van mijn dochtertje is: mannelijk!!!! Echt verschrikkelijk! Maar ik hecht geen waarde aan betekenissen! Dus het interesseerd me echt niks! Net als de betekenis van jullie naam! Als het jou ook niet interesseerd gewoon voor DE naam gaan!

10. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Voor mij is het wel belangrijk. Mijn naam betekend prinses en dat heb ik altijd geweldig gevonden. Oorsprong en betekenis zijn voor mij wel van waarde. Het is uiteindelijk maar net wat je zelf belangrijker vind.

Zijn jullie er al uit?

11. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik vind de betekenis van de naam wel belangrijk, ik zou er dan wel rekening mee houden.
    Maar eigenlijk gaat het er gewoon om dat je de naam mooi vind, en niemand die gelijk gaat nadenken of vragen wat het betekend.... maarja ik ben een beetje apart daarin, het zou gewoon voor mijn gevoel niet zo lekker zitten.
    Ik vind Jamie trouwens voor een jongen wat stoerder als Jaimy.

12. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Net als de andere meiden vind ik Jamie ook leuker!
    En ik las dat daar een andere betekenis van is?

13. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik vind Jame echt prachtig!

14. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou zeker wel rekening houden met de betekenis.

Jame vind ik leuker dan Jaimy/Jamie. Vind dat je het dan het beste uit kan spreken als Djeem. Als jullie voor uitspraak Djeemie willen, zou ik Jamie kiezen, vind Jaimy meer voor een meisje.

En anders misschien James?

15. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Is Jame niet spaans en wordt het uitgesproken als chaime?

16. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Jame vind ik ook erg leuk, stoerder! Ik las het gelijk als djeem. Succes!

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Dan schrijf je Jaime (ook mooi, maar heel anders)

Voor een jongen zou ik zeker weten Jamie of James doen (of James voor officieel en dan Jamie of Jimmy als roepnaam).
    Ik vind net zoals veel anderen Jaimy een meisjesnaam....

18. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Siriel, ik begrijp je twijfel.
    Voor mij is de betekenis van de naam ook best belangrijk. Ik had eerst een heel leuke naam in gedachten, maar de betekenis was niet positief. Ik heb ervoor gekozen niet voor deze naam te gaan en er zijn best andere leuke namen.

De naam die we nu hebben is een verbastering van een andere naam. Je kunt eventueel ook een naam met mooiere betekenis als tweede naam meegeven??

Zoals al is gezegd vind ook ik Jamie een goede oplossing.

19. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

wat veel reactie's erg leuk om te lezen hoe iedereen er over denkt. Wij krijgen nu ook het idee dat jaimy (met een y) meer voor een meisje is:$, jamie is toch jongensachtiger. Toch denken wij dat we voor jaime (spreek uit djeem) gaan, voor mijn gevoel klinkt dit stoerder. En de betekenis is 'ik houd van' :) officieel is dit een franse meisjesnaam, maar ik lees op het internet dat er ook genoeg mannen zijn die jaime heten. We hebben nog zo'n 17 weekjes voordat we het definitief moeten beslissen, maar ik denk dat jaime nu toch boven aan staat!! Bedankt voor alle reacties tot nu toe:d

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vind Jaimy een hele mooi naam, en ook de mooiste schrijfwijze...

Ik had/heb m zelf ook al langere tijd in mn hoofd!!:)

Betekenis is leuk als het een mooie betekenis is, maar zou de naam daarom niet laten schieten.

Ik vind Damian ook een hele mooi naam (je hoort m nu alleen té vaak) Maar betekend ook; zoon van de duivel.
    Nou jammer dan hoor...!

Deel Deze Pagina