Ik heb een bepaalde voorkeur voor namen en toen ik die laatst op een rijtje zette, kwam ik erachter dat het bijna allemaal Friese namen zijn. Nu keek ik dus in een Friese babynamen lijst en kwam de naam Menne tegen. Ik dacht meteen: wow! Wat vinden jullie en is het absoluut duidelijk om welk geslacht het gaat (want dat vind ik zelf vreselijk als ik twijfel of het een j/m is). Bedankt alvast.
Tja, mijn kindje heet Menno. Dus dat vind ik mooier natuurlijk. Ik moet wel wennen aan Menne, heb er namelijk nog nooit van gehoord. Is het een jongensnaam?
Ok. Ik heb ten eerste geen idee of het een j of m naam is. Ten tweede lijkt het voor een jongen op idd: Menno en voor een meisje op Mena. Menne is het niet voor mij met als hoofdreden dus dat ik niet weet of het om een m of j naam gaat.
Jammer, het is dus niet duidelijk. Het is absoluut een jongensnaam. Toch wel handig dit forum, bedankt! Aanvullende reacties zijn natuulijk nog welkom!
Ik had even op google gekeken en gezien dat ik fout zat. Komt misschien ook omdat het lijkt op Fenne en dat kan voor beiden. ik vind op zich namen op -a en -e meisjesnamen en namen op -0 jongensnamen maar dat klopt lang niet altijd. Vandaar dat ik toch fout zat.
Ik dacht ook meteen aan een jongetje hoor Maar misschien is dat wel mijn Friese bloed (ben half-fries, maar heb er zelf nooit gewoond)
Ik vind het ook duidelijk een jongensnaam. In de stijl van Fedde, Hidde, dat soort namen. Persoonlijk houd ik ook van Friese namen.
Ik vind het ook een typische jongensnaam, maar ik ben dan ook een Fries Ik vind het geen mooie naam, zoals de meeste Friese namen. Met dit soort namen zie ik altijd een oude boer voor me ofzo
Ik denk meteen aan een jongen! Vind het echt een hele leuke naam, heb er nog nooit van gehoord! Hier ook weg van Friese namen
Bij Menne moet ik meteen aan mennen (paardensport) denken... Vind je Menna niet mooi voor een meisje. Vind wel dat Menne een aparte naam is, nog nooit gehoord, en kan voor jongen en meisje. Is wel apart dus, en daar houd ik ook wel van
Mijn eerste gedachte was ook een jongen hoor! Woon in Friesland en klinkt wel als een jongensnaam vind ik. Als je m mooi vind dan moet je daar niet aan twijfelen. Wat vind je man/vriend?
mijn eerste gedachte was een jongensnaam, hoewel ik daar wel even over na moest denken. Voor mij persoonlijk al reden genoeg om de naam niet te kiezen. Hoewel ik de naam wel mooi vind klinken .
Ik vind het duidelijk een jongensnaam en ook erg leuk. Maar goed ik houd van Friese en Hollandse namen, met name diegene die je niet overal hoort. Je bent dan origineel zonder dat mensen hun wenkbrauwen omhoog doen als je kind zich later voorstelt. Vind ik zelf een prettige combi. Goede naam dus!
Ik moest aan een meisje denken bij het horen van deze naam. Maar voor een jongen zou ik er prima aan kunnen wennen.
Is niet helemaal mijn smaak, maar lelijk vind ik de naam ook niet. Vind persoonlijk Melle mooier. Ik denk trouwens bij Menne wel direct aan een jongensnaam. Men zegt ook wel eens tegen een kindje: "wat een lief menneke" (= dialect volgens mij). Wat betekent "wat een lief mannetje".
Ik dacht ook direct aan ene jongetje, maar ik vind het geen mooie naam, terwijl ik ook gek ben op Friese namen. Melle inderdaad vind ik veel en veel leuker!