Extra spullen voor tweede baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jonie2, Dec 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

Apr 10, 2008
    579
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wij zitten er de laatste tijd aan te denken om over een paar maanden voor een tweede te gaan. Nu vroegen we ons af wat we dan allemaal extra moeten kopen. Ik kon alleen op een extra bedje/wieg en een duo kinderwagen komen. En ook wel wat kleine spulletjes/kleertjes ed. We hebben eigenlijk alles nog van de eerste; maxicosi, box, commode, kast enzovoorts.
    Weten jullie nog dingen? Hoor het graag!

Groetjes Jonie

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien een extra kledingkast?

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Misschien eerst maar even zwanger worden?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

:( nou ja beetje rare opmerking. wij zijn ook bezig voor de tweede maar van te voren sta je toch even stil bij wat er dan evt aangepast of aangeschaft moet worden..... vind de vraag erg normaal. houdt mij ook bezig hoor:)

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

:D.. Hoe droog kun je zijn... Haha!

Maare, ik zou zeker even wachten met een kinderduowagen. Misschien loopt de oudste wel heel goed tegen die tijd. Koop je zo'n plankje voor aan je huidige kinderwagen..

6. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

Apr 10, 2008
    579
    0
    0
    Heb denk ik wel ruimte genoeg in mijn huidige kast. In de commode zitten ook 3 grote laden en daar zit nu eigenlijk alleen maar rommel in. Bedankt voor jullie reacties iig! Ook een goede tip van dat meerijdplankje, maar hou zelf behoorlijk van stukken wandelen dus dan is het wel lekker als ze allebei kunnen zitten. Weten jullie nog meer?

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Extra babyfoon
    Nieuwe spuugdoekjes
    Meerijdplankje
    Klein extra kastje
    Gordijnen voor de baby en/of dreumes/peuterkamer
    Nieuwe lamp baby en/of dreumes/peuterkamer

En dat was het wel zo'n beetje wat wij hebben gekocht en gaan kopen/maken ;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,191
    113
    als het kindje een eigen kamer kopen zou ik een geheel nieuwe kamer aanschaffen dus bedje, kast, commode anders loop je steeds heen en weer. Verder idd duowagen oid. Als je fv geeft nieuwe flessen. Extra babyfoon zou niet nodig zijn als de kamers dicht bij elkaar zijn, de babyfoon kan dan in t midden op de gang.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou dus niet een geheel nieuwe kamer aanschaffen, want voor je oudste hoef je de commode niet meer zo lang te gebruiken. Wij hebben alles doorgeschoven en verschonen Eva nu op haar nieuwe grote bed (waar ze nog niet in slaapt, maar die staat al wel op haar kamer). Haar kledingkast blijft op haar kamer staan, in de babykamer is geen ruimte voor een grote kast, er komt wel een kleine inbouwkast en de commode gaan we wat efficiënter indelen.

Ik heb borstvoeding gegeven, maar Eva heeft ook de fles gehad met afgekolfde melk. Die flessen ga ik nu weer opnieuw gebruiken, dat kan toch gewoon? Er komen alleen nieuwe speentjes.

En wat babyfoon betreft, op de gang vind ik zelf niet handig, je hoort het dan toch niet zo goed. En hoe doe je dat als je op visite/vakantie gaat en je kindjes liggen op verschillende kamers?

Share This Page