Dit is idd belangrijk. Ik shop regelmatig bij schoenenreus of van haren maar let wel goed op. 100-en euros hoef je voor een paar goede schoenen echt niet uit te geven hoor, voor 35euro heb je ook een goed paar!
Dit seizoen voor het eerst van mijn principe afgestapt.. Ik heb voorheen altijd dure schoenen voor mijn dochter gekocht. Ten eerste vanwege de kwaliteit, maar ook omdat ik die veel mooier vind. Ze heeft brede voetjes en een hoge wreef. Sowieso altijd goed zoeken, maar open schoentjes (ballerina's) zijn de grootste ramp om een mooi en goed passend paar te vinden. Dit jaar kon ik ook weer niets vinden, alleen 1 paar van 100 euro die ik eigenlijk niet zo geweldig vond. Toen toch nog maar bij de goedkopere zaken gaan kijken en een paar voor 29 euro gevonden. Van binnen en van buiten van leer, zool leek me prima en ze zaten als gegoten. Tja.. Ik zie zelf wel duidelijk verschil in afwerking en details, maar verder denk ik dat ze wel prima zijn. Ik heb voor de zomer ook altijd sandaaltjes en slippers waar ze veel op loopt, dus ze houden het vast wel 1 seizoen vol.
Als je kind 'makkelijke voeten' heeft, kun je inderdaad ook in de vooruit kopen. Gaat hier helaas niet, want ze past maar heel weinig... Bij veel 'echte schoenenwinkels' paste ze ook nooit wat, maar juist bij Van Haren slaagde ik altijd (wat bredere voeten en een hoge wreef). Maar omdat bij die schoenen de zool dus heel snel doorsleet en er dan echt gaten in de zolen kwamen ed., ga ik nu altijd naar een winkel wat verder weg, waar ze véél keus hebben en vaak is er dan één paar (of als we mazzel hebben twee paar...) dat ze past. En met haar vorige paar heeft ze voor het eerst in haar leven een heel seizoen kunnen doen zonder dat de zool doorgesleten was (terwijl de gympen 'voor erbij' van Van Haren weer binnen twee maanden afgesleten zolen hadden)...voor de zomer dus ook maar weer duurdere gekocht. Ben benieuwd of deze het ook zo lang uit houden.
hier altijd dure schoenen ik vind de voetjes erg belangrijk! onze tweede heeft wat doorgezakte voetjes en heeft hierdoor weinig keus in goed schoenen we gaan om de 3 maanden naar deschoene winkel en soms heeft ie dfan een extra steuntje erin nodig hij heeft moeilijke voetjes en die ga ik goed corrigeren met goede schoenen en niet verergeren door goedkope schoenen die goed ondersteunen
Hmm ik doe dat dus echt nooit... Gewoon omdat ik bang ben dat ze dan sowieso niet passen als het seizoen er is. Ze groeit heel langzaam.. Ze past nu nog de sandalen die ik vorig jaar in de meivakantie kocht. Echter... Ik kan er ook geld op zetten dat ALS ze dan een groeispurtje doet het vaak meteen 2 maten is... En wanneer dat groeispurtje dan komt weet niemand (Ik ga er vanuit... Dat ie wellicht weer midden in de zomer gaat komen.. Want een jaar in dezelfde maat is 1 ding.. Maar ze is wel in de lengte flink gegroeid. )
Hier altijd Clarks, zowel voor mijzelf, asl voor kinderen. Helemaal leer en zitten en lopen heerlijk. En niet duur, rond 50-60 euro (voor kinderen dan)
Dr Visser vond ik de zomercollectie niet leuk en ook niet goed voelen. Maar nee, goede schoenen hoeven geen 80 euro te kosten. Wij hebben nu woefies (bristol) doen het prima. Hebben ook al schoenen van gehad van Van Haren.
Belangrijkste vind ik dat ze fijn zitten voor de kinderen. Schoenen boven de 40 euro koop ik niet. Ze groeien er zo snel uit. Thuis hebben ze nooit schoenen aan.