Ik heb er zelf geen last van, maar man wel erg. Wat in elk geval niet hielp: Dagelijks bad azijn Vicks vaco Speciale nagellak
Ik had er twee, en die had ik echt jarenlang. Tot ik ze vorig jaar heb laten laseren. Kost wat maar heb je ook resultaat!
Tea tree olie van het kruidvat. Werkt als een trein bij mijn man. Hij kreeg de tip ook van iemand. Het flesje met pipet moet je hebben, behandelolie heet het geloof ik.
Hier op advies van huisarts dicht lakken met nagellak. Dus steeds een laagje erop. Transparant of kleur. Na jaar was het bijna helemaal weg..
Sudocreme op de nagel smeren (dikke laag) en pleister erom. Je moet wel geduld hebben, maar bij mij werkte het sneller dan de vaporub.
Hmm ik draag zeker in de zomer periode veel nagellak maar nooit gewerkt bij mij. Nog speciale nagellak? Maar kan je je zelf niet steeds herbesmetten met datzelfde potje?!
Het lastige is dat er verschillende schimmels de oorzaak kunnen hebben. Ze reageren allemaal ergens anders op, de ene op tea tree, de ander eucalyptus of lavendelolie, of rozemarijn. Vandaar dat het soms ook niet aanslaat. Bij de tuinen had je een olie met een combinatie hiervan, maar of die werkt? Azijn is sowieso een goede om mee te beginnen. En let op met herbesmetting, bed ‘s ochtends goed luchten, indien mogelijk zon erop. Let op met je badmatje, warmte en vocht is een broeiplaats. En denk aan schoenen verwisselen en vaak luchten. Ps ik heb schimmeldiagnostiek gedaan toen ik pedicure was.
Ik zit er ook mee. Azijn deed hier geen fluit Ik snap niet hoe nagellak zou kunnen helpen. Schimmel zit toch onder de nagel? Kan iemand dit uitleggen?
Schimmel zit in je lichaam Daarom is alleen medicatie vaak effectief, enkel zou ik dit pas nemen als je meer dan 75% van alle nagels "besmet," zijn, omdat de medicatie niet echt goed is voor je
Bij mij hielp niets, zelfs pedicure niet. Ik had m al 20 jaar bijna. Vorig jaar stootte ik mijn nagel en viel hij er uiteindelijk af, en er is een gezonde nagel voor teruggekomen! Dus een nieuwe nagel hielp
Het ligt er ook aan hoever je nagel is aangetast. Is het een deel of (zowat) je hele nagel? In het laatste geval werken vaak alleen pillen nog om er af te komen.
Huisarts heeft dat niet uitgelegd,had het over zo uit laten groeien want idd de laatste kleine kans die zou kunnen helpen waren erg schadelijke tabletten die je maanden moet slikken.. Bij mij hielp het wel,en ik zag het lelijke zo niet meer (bij mij was de helft vd grote teen nagel aangetast)
Ja werkt echt goed bij hem, het kan geen kwaad om het te proberen inderdaad. Hopelijk vind je iets wat bij jou werkt.
Ik heb heel wat klanten met schimmelnagels. Overigens kan een pedicure ze niet ‘beter maken’. Schimmel zit vaak tot diep in je nagel, nagelplaat en matrix. Wij maken de nagel dunner zodat de nagel niet vergroeit en steeds dikker wordt. Een vergroeide, dikke nagel kan pijnlijk zijn en druk geven in de schoenen. Ook hoopt zich van alles op onder zo’n nagel. Oooh mijn handen jeuken als ik dat zie. Heerlijk! Leukste klusje haha. Medicatie werkt vaak wel, maar is toch wel troep voor je lijf verder. Ik heb 2 keer een succesverhaal gehoord en gezien op een natuurlijker manier. Dat was dmv het gebruik van wietolie (elke dag erop druppelen)en een ander gebruikte appelazijn. Ze deed de grote fles in de koelkast en gebruikte steeds een pipetflesje om in de badkamer te zetten. Die vulde ze dan elke week weer. Zo blijft de appelazijn houdbaar. Geen onderbouwing overigens, maar het valt te proberen. In combinatie met hygiënetips die hier boven al werden gegeven. Ik zou in ieder geval geen drogisterijmiddrltjes kopen. Dat is weggegooid geld.