Mijn zoontje 11,5 maand erg verkouden hoest nu bloed en is benauwd wat moet ik doen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by marilouise, Dec 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn zoontje van 11,5 maand is sinds vorige week erg verkouden, ik ben zelf ook erg verkouden geweest en heb een griepje gehad wat op mijn holtes was geslagen en op mijn keel antibiotica gehad, dus ik dacht heb hem aangestoken, maar hij heeft helemaal geen koorts of iets gehad, Dacht dat het echt goed loskwam bij hem maar heb hem vanacht even horen hoesten en steeds als die moest hoesten huilde die even. maar hij slaapt heel onrustig altijd al gedaan dus ik keek alleen even in het donker om een hoekje. Nu heeft die lang geslapen voor zijn doen en haal ik hem uit bed nadat die zelf wakker werd maar, zie ik allemaal bloed in zijn bedje hij begint te hoesten en er komt bloed mee. wat nu?

ook nu heeft hij geen koorts is als hij zelf zit te spelen redelijk vrolijk wel snel jengelig en wil slecht alleen zijn, maar als je hem oppakt is het huilen alsof je hem pijn doet. liggen op zijn rug wil die ook slecht dit is al langer, maar met ademhalen hoor je hem echt heel erg reutelen maar hij is ook nog steeds verkouden wat kan ik het beste doen, nog even aankijken of toch maar eens de dokter gaan bellen, weet niet of het bloedophoesten kwaad kan, heb er zelf nooit last van dus voor mij niet normaal.
    eetlust is ook niet zo denderend alleen pap en zachte dingen wil die echt goed eten de rest een paar hapjes

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou wel even de dokter er naar laten kijken. Het bloed kan komen door het hoesten, maar is wel belangrijk dat het even goed nagekeken word.

3. marilouise

ja ben al aan het proberen te bellen vindt het wel fijn als de dokter even kijkt!

4. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Mijn zoontje van 8 maanden heeft dezelfde symptomen en ik heb net ook de huisarts gebeld. Hoesten hoort bij verkoudheid, maar bij hem duurt het nu ook te lang en hij heeft wel constant iets verhoging. Geen koorts. Ik hoor ook constant zo'n roggel in zijn keel en hij vermijd het hoesten omdat het hem pijn doet. Even laten checken door ha.....denk dat dat in jou geval ook verstandig is ivm met keel ontsteking of iets dergelijks!
    Veel succes!

5. adi

adi Niet meer actief

Vanwege het bloed zou ik hem echt even naar de ha brengen, maar dat de je al lees ik.
    En hij zal waarschijnlijk ook even naar de longetjes luisteren, of die slijm in de longetjes heeft e.d. (dat is te verhelpen met een ab)

6. marilouise

Nou ben geweest. Hij heeft hem even helemaal na gekeken, zijn longetjes waren schoon gelukkig maar hij heeft een oorontsteking en een keelontsteking gehad. Hij is alweer aan de betere hand het was al aan het genezen.

Hij zei al als die maar blijft drinken is het goed, dat die geen eetlust heeft was niet zo heel erg, natuurlijk al die tijd geen hogere temperatuur eghad kom net thuis hij was enorm moe wilde niets eten alleen paar slokken drinken en meneer even getemperatuurd en ja hoor koorts, nu maar even paracetamol gegeven en zijn bortsje insmeren moest ik van de dokter, hij ligt nu op bed, het bloed ophoesten deed die bij de dokter ook, komt puur van de rauwe keel af, maar omdat de ontsteking al nagenoeg weg is krijgt die niets meer dus nog even doorzetten

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Goed dat je even bij de huisarts bent geweest. Zeker als er bloed opgehoest wordt.

Hopelijk knapt ie nu snel weer op.

Share This Page